چگونه جراح مغز و اعصاب خود را انتخاب کنم؟

سایت بدون -احتمالا در نزدیکان شما کسانی بوده‌اند که به دلیل بیماری‌های مربوط به جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، بهترین جراح مغز و اعصاب را برای سپردن درمان بیماری خود به او در هر کجا جست‌وجو می‌کرده‌اند. اما به صورت واقع‌بینانه، بیماری که در حال حاضر نیازمند مشورت و جراحی است چطور می‌تواند تصمیم صحیحی در مورد انتخاب خود داشته باشد؟
برای بیماری که براثر تصادف دچار خونریزی مغزی و شکستگی وسیع جمجمه شده است، هر تعللی ممکن است مخاطره جانی داشته باشد و در اولین زمان ممکن و توسط در دسترس‌ترین جراح باید عمل جراحی برای نجات بیمار صورت گیرد.
اما در شرایط غیراورژانس چطور؟ نقش سابقه کاری و تجربه در پزشکی و طبابت شناخته شده است. قطعا انجام موفق جراحی‌های پیچیده به چند سال تجربه کاری زیر سایه افراد با تجربه‌تر برای عملکرد صحیح و تصمیم به موقع در زمان‌های بحرانی عمل نیاز دارد. از سوی دیگر، گرچه فناوری هم بخش جدایی ناپذیر رشته‌ای مثل جراحی مغز و اعصاب است، ولی استفاده از ‌فناوری‌های جدید مثل آندوسکوپ، لیزر و مشابه آن بدون داشتن تجربه کافی و صرف اتکا به ابزارها و گاهی تبلیغات اغواگرانه، قسمت‌های مسموم بهره‌گیری از فناوری  هستند و در کنار هم قرارگیری فناوری‌های نوین و تجربه استفاده درست از آنها برای رسیدن به نتیجه مطلوب ضروری است.
پرس‌و‌جو از اقوام و دوستان درباره تجربه آنها در درمان بیماری‌شان دید کلی اولیه در مورد پزشکان معالجشان در اختیار قرار می‌دهد که به‌طور قطع از تبلیغات اینترنتی و مجازی در و‌بگاه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قابل اعتمادتر هستند، زیرا تبلیغات دنیای مجازی ممکن است ارائه‌دهنده اطلاعات مجازی باشند.
جدا از تمام موارد مذکور، معیار بسیار مهم دیگر حس همدردی، آرامش و امیدی است که جراح در ملاقات با بیمار به او منتقل می‌کند. اگر قرار است پزشکی به عنوان جراح شما مورد اعتماد باشد لازم است با شما در مورد بیماری، روند درمان و حتی عوارض احتمالی صحبت کند تا با خیال راحت درمان بیماری خود را با تمام پستی‌ها و بلندی‌ها به او بسپارید. پاسخگویی به سؤالات و مشکلات شما پس از جراحی هم مهم و ضروری است،  زیرا درمان موفق فقط شامل چند ساعت عمل جراحی در اتاق عمل نبوده و روندی است که از ملاقات اولیه آغاز می‌شود و تا بعد از عمل و در دوره نقاهت و پس از آن هم ادامه می‌یابد.  

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *