چگونه ساعت مچی تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟

سایت بدون -این روزها بازار ساعت‌ مچی تقلبی و فیک داغ است و بسیاری از دلال‌ها و فروشنده‌ها، ساعت چینی با کیفیت پایین را به جای ساعت اصلی سوئیسی یا دیگر برندها به فروش می‌رسانند.

اما نکته جالب توجه در خرید ساعت مردانه و زنانه این است که گاهی ساعت تقلبی آنقدر به ساعت اصل شباهت دارد که قابل تشخیص نیست. از این رو ممکن است سرتان کلاه برود و پول یک ساعت برند اصل را به یک ساعت فیک بدهید!

آمار و تحقیقات نشان می‌دهد که تقریبا ۳۰% از ساعت‌های موجود در بازار را ساعت‌های تقلبی تشکیل می‌دهند. از این رو ممکن است تشخیص یک ساعت اصل از تقلبی کار دشواری باشد. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم که چگونه ساعت تقلبی را از اصل تشخیص بدهیم تا با اطمینان بیشتری ساعت مچی مورد علاقه‌تان را بخرید.

۱. به شماره سریال ساعت مچی دقت کنید:

پیش از خرید ساعت مچی، به صفحه پشتی ساعت نگاه کنید. یک شماره سریال پشت ساعت حک شده است که نشان می‌دهد که ساعت‌تان اصل است. ممکن است از خودتان بپرسید شماره سریال پشت یک ساعت مچی به چه دردی می‌خورد!؟

در واقع هر ساعت مردانه یا زنانه‌ با برند معتبر، یک وب‌سایت دارد که انواع مدل‌های ساعت خود را در آن قرار داده است. از این رو شما می‌توانید با وارد کردن شماره سریال پشت ساعت، از جزئیات و مدل ساعت خود آگاه شوید.

۲. به قیمت ساعت توجه کنید:

یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید، ما آنقدر پولدار نیستم که جنس ارزان بخریم! منظور از این ضرب‌المثل این است که اگر بخواهید چندین جنس تقلبی بخرید که عمر کوتاهی دارند و به سرعت خراب می‌شوند، باید پول زیادی را صرف اجناس بی‌کیفیت کنید. اما اگر برای یک بار، یک جنس باکیفیت و ارزشمند بخرید، خیال‌تان از کیفیت آن راحت است.

برای مثال یک ساعت اصل رولکس با قیمت پایین فروخته نمی‌شود. در این صورت، هنگام خریدبه قیمت‌های پایین شک کنید. با این حال همیشه گران بودن یک ساعت، دلیل اصل یا باکیفیت بودن آن نیست. توصیه می‌کنیم پیش از خرید ساعت مچی زنانه یا مردانه، قیمت‌ها را در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر بررسی کنید.

۳. به شناسنامه یا کارت ضمانت ساعت مچی توجه کنید:

از آن جایی که تعداد ساعت‌های تقلبی روز به روز بیشتر می‌شود، در سال‌های اخیر برندهای معتبر در دنیا، یک شناسنامه به همراه ساعت به خریدار تحویل می‌دهند. در این شناسنامه مدل، شماره سریال، اطلاعات شرکت و ساعت توضیح داده شده است.

همچنین در صورتی که ساعت‌تان فاقد شناسنامه است، می‌توانید از ساعت فروشی یک ضمانت‌نامه تعویض ساعت دریافت کنید. در این صورت اگر ساعت‌تان به هر دلیلی که معمولا در ضمانت‌نامه قید شده است، ضربه ببیند، عقربه‌ها از کار بیافتند یا ساعت از بندش جدا شود، می‌توانید ساعت را تعویض یا پس دهید.

۴. به صدای حرکت ساعت گوش دهید:

اگر ساعت‌تان عقربه‌ای است، می‌توانید آن را کنار گوش‌تان قرار دهید و به صدای حرکت عقربه‌های ساعت گوش دهید. بعضی‌ از ساعت‌های تقلبی در ظاهر هیچ تفاوتی با ساعت اصل ندارند که در این صورت می‌توانید به صدای حرکت عقربه‌ها گوش دهید.

سیستم ساعت‌های اصل ساده است و عقربه‌ها بدون هیچ حرکت اضافه‌ای حرکت می‌کنند. اما صدای بعضی از ساعت‌های تقلبی با کمی تاخیر یا به اصطلاح به صورت سکته‌ای است.

۵. به بند ساعت توجه کنید:

بند ساعت مچی یکی از دلایلی است که می‌توانید پیش از خرید ساعت مچی به آن توجه کنید. برای مثال اگر بند ساعت مچی‌تان چرم است، می‌توانید آن را از بوی چرم تشخیص دهید. اگر بند ساعت‌تان فلزی است، معمولا ساعت اورجینال وزن سنگین و رنگ درخشانی دارد.

اگرچه تشخیص این موضوع کمی دشوار است، اما می‌توانید با مقایسه یک ساعت مچی تقلبی و اصل، تفاوت آن دو بهتر درک کنید.

۶. ساعت مچی را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید:

بهترین روش خرید ساعت مچی اورجینال زنانه و مردانه، از یک فروشگاه آنلاین یا آفلاین معتبر است. معمولا فروشگاه‌های معتبر برندهای اصل را وارد می‌کنند و یک ضمانت‌نامه به همراه ساعت به شما تحویل می‌دهند.

اگرچه این روزها تعداد فروشگاه‌های آنلاین رو به افزایش است، اما تبلیغات و نظرات کاربران، اعتبار یک فروشگاه و محصولات آن را نشان می‌دهد. از این رو شما می‌توانید یک ساعت مچی زنانه و ماصل به همراه شناسنامه، شماره سریال یا ضمانت‌نامه تهیه کنید و از این بابت خیال خودتان را آسوده کنید

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *