چگونه سالادهای خود را بهتر و سالم تر کنیم

سایت بدون- ما سالاد می خوریم تا زندگی سالم تری داشته باشیم اما این سالاد خوردن هم می تواند سالم تر و بهتر باشد ، به عنوان مثال وقتی سالاد خودمان را با انواع سس ها پر می کنیم دیگر این سالاد سالم نیست ، در این مطلب به مواردی می پردازیم که می تواند سالاد ما را سالم تر کند

۱- سبزها را انتخاب کنید

سالاد خوب معنایش این نیست که آن را با یک کوه از کاهو پر کنید، چند پر و برگ کاهو بس است در عوض آن را با انواع سبزیجات تنوع بدهید.مخلوطی از رومین ، اسفناج ، کلم پیچ و سبزی سالاد می تواند سالم خوشمزه تری برای شما بسازد.

حتی می توانید مقداری جوانه بروسل سوخاری ، کلم بروکلی یا سبزیجات بخارپز شده اضافه کنید تا مقداری گرما به سالاد خود اضافه کنید.

۲٫ پروتئین را اضافه کنید

یک تکه پروتئین بدون چربی یا چند قسمت کوچک مواد دارای پروتئین را انتخاب کنید. مرغ ، ماهی آزاد ، تخم مرغ ، بوقلمون ، سایر طیور یا غذاهای دریایی گزینه های سالم پروتئین هستند. سعی کنید از گوشت قرمز یا غذاهای سرخ شده برای سالاد سالم خود استفاده نکنید. گیاهخواران هم می توانند از توفو (پنیر سویا) نخود ، لوبیا یا عدس استفاده کنند. هرچه هست ، برای تهیه سالاد خود از پروتئین استفاده کنید ، تا بعدا دنبال بستنی خوردن نروید

۳٫ چاشنی ها

سخت ترین قسمت انتخاب چاشنی است. شما می خواهید سعی کنید از سالاد خود بیشترین مقدار مواد مفید را بگیرید از میان آجیل ، دانه ها و غلات ، یا میوه ها ، آووکادو و پنیر یک یا دو ماده را انتخاب کنید. بیش از ۳ سبزیجات را انتخاب نکنید ، و یک قانون اساسی وجود دارد که سالاد شما هر چه رنگارنگ تر باشد مفیدتر و سالم تر است.

به عنوان مثال ، مواد مورد علاقه من در سالاد گردو یا بادام ، آووکادو ، پنیر فتا ، هویج ، فلفل مخلوط و پیاز است

۴- مزه دار کردن

این بدترین قسمت برای جدال بر سر سالم ماندن یا نماندن سالاد شماست ، شما با انواع سس ها، انواع سرکه ، انواع روغن ها و …مواجه هستید که نمی دانید کدام را باید انتخاب کنید ، حتی با این که گاهی نمی دانید ترکیب این مزه ها چه می شود

توصیه این است که سراغ گزینه هایی بروید که کمتر چربی دارد مثل ماست یونانی،خامه ترش، روغن های کم چرب و ….همچنین یک قاعده بگذارید ، دوتا قاشق کافیه!

.
۴٫ تمام

شما این کار را کردید و حالا یک سالاد سالم را در دست دارید بدون اینکه یک مخلوط فاجعه باردرست کنید. در صورت تمایل مقداری نمک ، فلفل ، فشرده لیمو یا قطره های روغن زیتون بو دار اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود.

منبع:MSN

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *