چگونه سلامت باتری خود را در آیفون چک کنیم ؟

دستگاه‌هایی با باتری‌های محدود معمولا ما را با دردسر روبه‌رو می‌کنند، در این میان بیشتر کاربران به درصد باتری باقیمانده توجه می‌کنند و مورد مهمی به نام سلامت باتری را نادیده می‌گیرند. سلامت باتری وضعیت عملکرد باتری را نشان می‌دهد و هرچقدر سلامت یک باتری کمتر باشد، عملکرد آن در شرایط مشابه نسبت به یک باتری سالم ضعیف‌تر خواهد بود. آیفون یک قابلیت پیش‌فرض دارد که می‌تواند سلامت باتری دستگاه را به کاربر نشان بدهد. برای دیدن میزان سلامت باتری آیفون خود مراحل زیر را دنبال کنید.
نکته: به یاد داشته باشید این گزینه برای سیستم‌عامل iOS 11 قابل دسترس است و به همین دلیل نیز بیشتر دستگاه‌های اپل را شامل می‌شود.
 وارد بخش تنظیمات دستگاه شوید.
 گزینه باتری را انتخاب کنید.
 روی گزینه Battery health بزنید.
 دو بخش Maximum Capacity و Peak performance Capability برای شما نمایش داده می‌شود.
بخش Maximum Capacity
نشان‌دهنده میزان نهایی ذخیره انرژی در باتری نسبت به وضعیت آن در زمان نو بودن دستگاه است. وضعیت صد درصد نشان‌دهنده عملکرد بهینه باتری دستگاه آیفون است و هرچقدر که این درصد کمتر باشد، سلامت باتری شما نیز کمتر از ابتدای کار خواهد بود. گزینه
Peak performance Capability
نشان می‌دهد باتری شما در وضعیت اوج کارکرد دستگاه چطور عمل می‌کند و در صورتی که در زیر این بخش و در متن نوشته شده، عبارت normal peak performance قابل مشاهده باشد، باتری در وضعیت ایده‌آل قرار دارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *