چگونه مسی از اسطوره برزیلی عبور می‌کند؟ /پــروژه پلــه

تام سندرسون


خوسپ بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا اخیراً در یک مصاحبه گفته: «من همیشه با پله مقایسه می‌کنم. او مرد یک باشگاه (در برزیل) بود و من تردید ندارم وقتی مسی کارش را به عنوان یک فوتبالیست به پایان برساند، تا آخر عمرش به این باشگاه مربوط می‌ماند.»
این اظهارات اواسط آبان مطرح شد به عنوان بخشی از پاسخ به سؤال درباره پیشرفت مذاکرات برای پیشنهاد تمدید قرارداد به فوق‌ستاره آرژانتینی بارسلونا.
بارتومئو می‌خواهد تکلیف این قرارداد را روشن کند و مسی را تا آخر در بارسلونا نگه دارد اما این بازیکن ۳۲ ساله هم برای خودش برنامه‌هایی دارد و می‌خواهد به یک رکورد دیگر برسد قبل از آنکه قرارداد فعلی‌اش در سال ۲۰۲۱ منقضی شود.
بارسلونا شنبه ۴ بر یک برابر آلاوس به پیروزی رسید تا برای هفتمین بار در تاریخش یک سال کامل را در نوکمپ بدون شکست به پایان برساند. در این پیروزی که صدرنشینی بارسا در پایان سال ۲۰۱۹ را نیز قطعی کرد، مسی در دقیقه ۶۹ یکی از گل‌های تیمش را زد تا برای ششمین بار متوالی و نهمین بار در ۱۰ سال گذشته به آمار ۵۰ گل در سال برسد.
او که تازه ششمین توپ طلای خود را گرفته و رقیب همیشگی‌اش، کریستیانو رونالدو را در جایزه معتبر فرانس فوتبال به عنوان بهترین بازیکن جهان جا گذاشته، حالا قصد دارد از پله عبور کند.
با توجه به سال‌های باقی‌مانده فوتبال مسی او هرگز نمی‌تواند به رکورد سه قهرمانی پله در جام جهانی برسد اما می‌تواند به آمار گل‌هایی که او برای یک باشگاه زده، دست یابد.
ادسون آرانتس دو ناسیمنتو معروف به پله نخستین بار در سال ۱۹۵۶ برای باشگاه سانتوس بازی کرد که او را به دنیای فوتبال معرفی کرد و زمینه‌ساز موفقیت و شهرت فوق‌العاده‌اش شد. او در سال‌های ۱۹۷۴-۱۹۵۶ توانست ۶۴۳ گل برای این تیم بزند که با شش قهرمانی سری A برزیل، دو قهرمانی کوپالیبرتادورس و جام بین قاره‌ای و ۱۰ قهرمانی ایالت سائوپائولو که آن موقع ارزش و اعتبار بالایی داشت، همراه بود.
مسی از سال ۲۰۰۵ تا به حال ۶۱۸ گل برای بارسلونا زده و یعنی ۲۵ گل تا رسیدن به رکورد پله فاصله دارد. در این فصل، ۲۰ بازی در لالیگا مانده به علاوه حداقل دو مسابقه در لیگ قهرمانان که اگر به فینال این رقابت‌ها برسند، باید هفت بازی انجام دهند، در سوپرجام هم که امسال با حضور چهار تیم برگزار می‌شود، اگر به فینال برسند، دو بازی دارند. در جام حذفی نیز در صورت پیش رفتن تا بازی پایانی شش بازی دارند یعنی در این فصل حداکثر ۳۵ بازی و حداقل ۲۴ فرصت برای مسی وجود دارد که به این رکورد برسد. با فرم گلزنی فعلی مسی باید گفت او قطعاً رکورد پله را خواهد شکست و مهم زمان آن و نه احتمال انجام آن است، مسی می‌خواهد سال ۲۰۲۰ هم یک سال پنجاه و چند گله دیگر برایش باشد.
منبع: فوربز

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *