چگونه می توان زنجبیل را تازه نگه داشت؟

سایت بدون -اگر می خواهید زنجبیل را برای مدت بیشتری نگهداری کنید، این نکات را رعایت کنید:
۱ـ انتخاب بهترین زنجبیل: برای این‌که بتوانید زنجبیل را برای مدت زمان بیشتری نگهداری کنید، در درجه اول باید زنجبیلی را خریداری کنید که دارای پوستی صاف بوده، آبدار، ترد و سنگین باشد و بو و رایحه آن قابل درک باشد. از خرید زنجبیل‌های چروکیده، سبک، کپک‌زده و نرم پرهیز کنید.
۲ ـ نگهداری در یخچال: ساده‌ترین راه برای نگهداری زنجبیل تازه و پوست‌گیری نشده، نگهداری آن در یخچال درون پلاستیک‌های زیپک است.روش دیگری که می‌توان برای نگهداری زنجبیل در یخچال انتخاب کرد، پیچیدن در دستمال کاغذی و قرار دادن در کیسه‌های کاغذی است که زنجبیل نسبت به روش قبلی ماندگاری کوتاه‌تری دارد. اگر قصد دارید زنجبیل را ظرف مدت یک هفته مصرف کنید، می‌توانید تنها آن را در کیسه کاغذی قرار دهید. در هر سه روش زنجبیل را در طبقه مخصوص به سبزیجات قرار دهید. اگر زنجبیل را پوست کنده‌اید و می‌خواهید بقیه آن را در یخچال نگه دارید، می‌توانید آن را در یک ظرف شیشه‌ای حاوی آب با چند قطره آب لیمو یا سرکه نگهداری کنید. این روش ممکن است طعم زنجبیل را تغییر دهد.
۳ـ نگهداری در فریزر: قطعات زنجبیل تازه و دارای پوست را ابتدا به طور کامل با سلفون بپوشانید و سپس در یک زیپک قرار دهید و آن را در فریزر بگذارید. بهتر است قبل از قرار دادن در فریزر آن را به اندازه‌هایی که مصرف می‌کنید با سلفون بپوشانید. با این روش می‌توانید تا
چند ماه زنجبیل را با کیفیت بالایی نگهداری کنید. همچنین می‌توانید زنجبیل تازه و پوست‌گیری شده را رنده کرد و سپس به صورت قطعه‌های کوچک و نازک روی یک ظرف آلومینیومی بخش کنید و اجازه دهید در فریزر کاملا منجمد شود. پس از انجماد آنها را از سینی به داخل یک ظرف شیشه‌ای منتقل کنید که در آن به‌خوبی بسته می‌شود. با این روش زنجبیل تا شش ماه قابل نگهداری است.
نکات زیر را به خاطر بسپارید:
 در صورت مشاهده نقاط کپک‌زده زنجبیل را دور بیندازید.
  گاهی اوقات ممکن است ظاهر آن کاملا خوب و تازه باشد، اما پس از برش بوی نامطلوبی از آن متصاعد شود که باید دور ریخته شود.
  زنجبیلی که بافت ترد خرد را از دست داده و حالت نرم و خمیری دارد، برای نگهداری مناسب نیست.
  به طور خلاصه زنجبیل حداکثر یک هفته در دمای اتاق، یک ماه در یخچال و پنج تا شش ماه در فریزر قابل نگهداری خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *