چگونه کم کردن وزن روی بهتر خوابیدن اثر می گذارد؟/شیرین و بی چربی

سایت بدون- آیا مشکل خوابیدن دارید؟ آیا آروزی یک چرت عمیق و بدون عذاب را دارید؟ بهتر است به چربی های اطراف شکم خود نگاهی بیاندازید، آب کردن آن ها می تواند به یک خواب شیرین کمک کند ، این خلاصه آن چیزی است که محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز درنشست سالانه انجمن قلب آمریکا ارائه دادند.

محققان دانشگاه هاپکینز ۷۷ داوطلب دارای اضافه وزن را که مبتلا به دیابت یا دیابت نوع ۲ بودند ، را تحت نظر گرفتند. بسیاری از آنها مشکلات خواب مانند آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب) خستگی در روز ، بی خوابی و خواب بی قرار داشتند. نیمی از داوطلبان با نظارت بر تمرینات ورزشی رژیم لاغری گرفتند. نیمی دیگر فقط رژیم را انجام دادند. پس از شش ماه ، شرکت کنندگان در هر دو گروه به طور متوسط ۱۵ پوند وزن کم کرده و چربی شکم خود را ۱۵٪ کاهش دادند. کیفیت خواب در هر دو گروه بهبود یافت بنابراین کاهش چربی شکم بهترین راه حل برای بهبود خواب است.

ارتباط بین کاهش وزن و خواب

اضافه وزن و چربی بدن احتمال بروز آپنه انسدادی خواب را افزایش می دهد. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که مجاری تنفسی ، به طور کامل یا جزئی ، در هنگام خواب مسدود شود. این انسداد های موقتی باعث بیدار شدن های مکرر می شود که به نوبه خود خطر بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، سکته مغزی و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

دکتر لارنس اپستین ، متخصص خواب ، مدرس پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد ، می گوید: “بنابراین یک احتمال این است که کاهش وزن باعث کاهش آپنه خواب و بهبود کیفیت خواب می شود.” کاهش وزن همچنین کنترل قند خون را بهبود می بخشد ، که در افراد مبتلا به دیابت می تواند باعث کاهش سندرم پای بی قرار و اختلالات حرکتی دوره ای اندام شود ، دو اختلال خواب که افراد دیابتی مستعد ابتلا به آن هستند.

همچنین نشان داده شده است که ورزش باعث بهبود کیفیت خواب می شود. به عنوان مثال ، محققان دانشگاه ایالتی اورگان دریافتند افرادی که حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش می کنند ، در مقایسه با افرادی که زیاد ورزش نمی کنند ، خواب بهتر و احساس هوشیاری بیشتری در طول روز دارند. (با این حال درست قبل از خواب ورزش نکنید. این می تواند خوابیدن را دشوار کند.)

اینکه چرا کاهش چربی شکم می تواند کلید بهبود خواب باشد ، یک معما باقی مانده است. ما می دانیم که چربی رسوب شده در اطراف شکم ، به نام چربی احشایی ، با بیماری های قلبی ، دیابت ، زوال عقل ، سرطان های پستان و روده بزرگ و سایر بیماری های مزمن سلامتی در ارتباط است. از دست دادن چربی های شکم ، راهی منطقی برای بهبود نه تنها خواب بلکه سلامت کلی به نظر می رسد. .


بهبود خواب

با وجود آنچه هزاران وب سایت می خواهند شما به آن باور داشته باشید ، هیچ تمرین یا معجونی وجود ندارد که چربی شکم را “ذوب” کند. فقط یک راه حل وجود دارد و آن هم زندگی به همان سبک قدیمی و رژیم غذایی سالم است.

اگر در کاهش وزن و بهتر خوابیدن جدی هستید ، هر هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​(مانند شنا یا پیاده روی سریع) انجام دهیدد. لازم نیست پنج تمرین ۳۰ دقیقه ای انجام دهید. جلسات تمرینی بیشتر اما کوتاه تر مانند سه پیاده روی سریع ۱۰ دقیقه ای به جای یک پیاده روی ۳۰ دقیقه ای ، همین تأثیر را خواهد داشت.

به طور کلی ورزش به طور کلی منجر به کاهش قابل توجه وزن نمی شود. این نیاز به کاهش کالری روزانه دارد.

منبع: هاروارد هلث

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *