ژوتا ستاره جدید آنفیلد و لیورپول /فیرمینو باید نگران باشد

سایت بدون – لیورپول رفته و یک خرید عالی دیگر انجام داده. اگر چیزی به نام خرید فوق‌العاده ۴۵ میلیون پوندی وجود داشته باشد، به نظر می‌رسد قرمزها یکی برای خودشان پیدا کرده‌اند. دیوگو ژوتا بحث داغ این روزهای مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر است. امضای قرارداد با بازیکن تیم ملی پرتغال باید چطور باشد؟ بعضی‌ها طول می‌کشد تا در باشگاه جدید جا بیفتند و با مربی جدید و شرایط جدید مأنوس شوند اما ژوتا انگار مدت‌ها در آنفیلد بوده. شش هفته بیشتر از حضورش در لیورپول نمی‌گذرد که غیرقابل جایگزینی شده. او در بازی سه‌شنبه شب برابر آتالانتا زیادی خوب بود و هت‌تریک او تیم یورگن کلوپ را در مسیر یک برد درخشان خارج از خانه در لیگ قهرمانان قرار داد.

در نهایت به پیروزی ۵ بر صفر رسیدند، قاطعانه‌ترین برد تاریخ تیم‌های انگلیسی در ایتالیا. وقتی آتالانتا چند هفته دیگر به آنفیلد می‌آید ممکن است صعود لیورپول به مرحله حذفی دو بازی مانده به پایان قطعی شود. اگر ملاک این بازی باشد، ایتالیایی‌ها از آنچه انتظارشان را می‌کشد، کاملاً وحشت‌زده هستند. تیم جان پیرو گاسپرینی که به درستی و شایستگی به خاطر بازی‌هایش در سری A در سه فصل اخیر مورد تحسین قرار گرفته و فصل قبل تا یک‌چهارم‌نهایی این رقابت‌ها نیز پیش رفته، هیچ پاسخی برای درخشش ژوتا نداشت که در طول مسابقه همکاری فوق‌العاده‌ای با محمد صلاح و سادیو مانه داشت. این بازیکن ۲۳ساله که به روبرتو فیرمینو ترجیح داده شد، یکی از بهترین بازی‌های اروپایی را به نمایش گذاشت هرچند در این مسیر تنها نبود. کل لیورپول به روزهای اوج بازگشته بود، سازمان یافته و جسور، سرحال و سریع. از سوت آغاز بر حریف لرزان خود سلطه را ایجاد کردند و وقتی فرصتی پیش آمد، بی‌رحمانه از آن استفاده کردند.

ژوتا اما نگاه‌ها را به خود جلب کرد، او دو گل در نیمه اول زد و یکی در نیمه دوم. هر سه از خودباوری بازیکنی نشأت گرفت که گویا به بالاترین سطح فوتبال تعلق دارد. مایکل اوون ستاره سابق لیورپول که از استودیوی بی تی اسپورت بازی را تماشا می‌کرد، گفت: «او خاص است، اگر هواداران لیورپول درباره اینکه تیمشان یک خرید تراز اول انجام داده، شک داشتند حالا دیگر این تردید از بین رفته است.» صلاح و مانه هم گل زدند تا یورگن کلوپ یک شب بی‌نقص را پشت سر بگذارد اما این هفته در زمین منچسترسیتی بازی دارند و مربی آلمانی باید تصمیم بزرگی بگیرد. پیتر کراوچ که کنار اوون نشسته بود، گفت: «اگر الان جای فیرمینو بودم، نگران می‌شدم.» حق با او است، هرچه بازیکن برزیلی در این فصل افت کرده- تنها یک گل زده- ژوتا اوج گرفته. کلوپ بعد از مسابقه به دنبال مقایسه نبود. او گفت: «دنیا گاهی جای بدی است.

وقتی یک نفر می‌درخشد فوراً درباره یک نفر دیگر حرف می‌زنیم که به نظرم ۵۰۰ بازی پشت سر هم برای تیم انجام داده. بدون بابی فیرمینو، ما حتی در لیگ قهرمانان هم نبودیم. اگر از خیلی‌ها بپرسید چه چیزی لیورپول را خاص کرده به شما می‌گویند سبک بازی بابی فیرمینو. برای ما این مهم است که بیش از ۱۱ بازیکن داریم. در این بازی ژوتا یک بازی خارق‌العاده انجام داد اما این ربطی به بابی ندارد و برای من هم دردسری درست نمی‌کند.» از همه این حرف‌ها گذشته، ژوتا باید در اتحاد در ترکیب اصلی قرار بگیرد چه در کنار شماره ۹ چه جای او. ژوتا در حال حاضر در اوج است. او در ۱۰ بازی اولش برای لیورپول ۷ گل زده. تنها اوون (دو بار) و مانه توانسته‌اند در رقابت‌های اروپایی خارج از خانه هت‌تریک کنند. از ۱۲ سال پیش و زمان رابی کین، هیچ بازیکنی در دو بازی نخستش در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی نشده. ژوتا همین حالا خودش را در کتاب رکوردهای مرسی ساید جا داده. البته فقط صحبت گل‌هایش نیست، بلکه موضوع این است که گویا بازیکن سابق ولورهمپتون برای این تیم لیورپول ساخته شده. او مثل یک بازیکن لیورپول کار می‌کند، پرس می‌کند و حرکت می‌کند. باهوش، همه‌کاره و پرانرژی و البته فرصت‌طلب. هرگز نباید اهمیت فیرمینو در این تیم را ناچیز تلقی کنیم. اشتباه نکنید او دوباره برمی‌گردد و آنها که تلاش می‌کنند کنارش بگذارند باید عاقلانه تجدید نظر کنند. او در آنفیلد یک اسطوره است و خواهد بود اما نمی‌توان از چنین شب‌هایی غافل شد. اگر غرض، ترساندن سیتی بود، ژوتا نقش خودش را خوب بازی کرد. صحنه آماده است و او کاملاً در نقش خود فرو رفته.

نیل جونز

منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *