کابوس های پرسپولیس تمامی ندارد/پایان بحران برانکو، آغاز چالش کالدرون

سایت بدون – یکی از عادت‌های بدی که مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارند که باعث شده تقریبا تمام خارجی‌های حاضر در این دو تیم به‌ستوه بیایند و بعضا عطای حضور در فوتبال ایران را به لقایش ببخشند، بدقولی‌های پیاپی است که انجام می‌دهند و البته از آن بدتر این است که آنها در مدیریت‌شان استقلال کافی را ندارند و برای هرکاری که می‌خواهند انجام بدهند باید مهر وزارتخانه را زیر تمامی تصمیمات‌شان داشته باشند.
همین موضوع سبب شده که آنها با مشکلات بسیار بدی از لحاظ حقوقی و مالی مواجه شوند و حتی دیگر نتوانند از ظرفیت هواداران‌شان برای گرفتن تخفیف و پایین آوردن مخارج‌شان استفاده کنند و می‌بینیم که امروز پنجره هر دوباشگاه تحت هدایت وزارت ورزش بسته است و آنها باید مبالغ هنگفتی را بپردازند که شاید پیش‌تر از آن می‌توانستند در محیطی دوستانه و با مبالغی به‌مراتب پایین‌تر ختم به‌خیرش کنند.

 توافق با کالدرون چه شد؟

درست در روزهایی که باشگاه برای بستن پرونده برانکو ایوانکوویچ تلاش می‌کرد و به‌دنبال تخفیف و تامین منابع مالی بود، موضوع جدایی گابریل کالدرون و شکایتش به فیفا هم به پرونده‌های قطور پرسپولیس در فیفا اضافه شد تا مدیران سرخ خطر را بیخ گوش خودشان احساس کنند، اما هیات‌مدیره پرسپولیس که خودشان عامل آوردن این مربی آرژانتینی به ایران بودند، با تعریف از اخلاقیات مثبت کالدرون و نگاه علاقه‌مندانه او به باشگاه پرسپولیس و هوادارانش این نوید را به هواداران دادند که برخلاف برانکو بتوانند با این سرمربی خارج از فیفا به‌توافق برسند و رویکرد مثبت این آرژانتینی هم به این مساله کمک می‌کند.
حالا اما با گذشت چندماه از این وعده‌ها باز هم می‌بینیم که این موضوع هم به‌دست فراموشی سپرده شده و باشگاه نه‌تنها اقدامی برای بستن این پرونده انجام نداده است، بلکه اعتراض خود را به دادگاه عالی ورزش برده تا از این طریق بتواند زمان بیشتری برای تسویه‌حساب با این مربی در اختیار داشته باشد.

 مذاکرات تا کجا پیش‌رفت؟

درهمان زمانی که مدیران پرسپولیس حرف از توافق با گابریل کالدرون آرژانتینی می‌زدند، مذاکرات ابتدایی میان او و اعضای هیات‌مدیره آغاز شد و کالدرون که دوست نداشت بعد از موضوع جدایی یک طرفه اش از پرسپولیس، بیش از این خودش را از چشم هواداران سرخ بیندازد، حاضر شد که تخفیف خوبی به قرمز‌ها بدهد تا این موضوع ختم به خیر شود.
طبق شنیده‌ها از نزدیکان کالدرون در ایران، او با باشگاه حتی بر سر یک مبلغ مشخص به توافق رسید و تنها موضوع باقی‌مانده نحوه پرداخت این پول و ضمانت‌های باشگاه به این مرد آرژانتینی بود که مثل سایر زمان‌ها باز هم مدیران پرسپولیس مذاکرات را به‌حال خود رها کردند تا ناراحتی سرمربی سابق را به‌همراه داشته باشد.
ظاهرا مدیران پرسپولیس از گابریل زمان خواسته‌اند که برای نهایی کردن توافق کمی بیشتر فکر و مشورت کنند اما تا امروز هیچ‌تماسی با این آرژانتینی برای ادامه مذاکرات صورت نگرفته است!

 عصبانیت کالدرون؛ تمام پولم را می‌خواهم

درست همان بلایی که بر سر برانکو توسط چند مدیر پرسپولیسی آورده شد این بار هم بر سر کالدرون آمد و او که از این همه عدم استقلال مدیران سرخ و بدقولی‌هایشان به‌ستوه آمده بود همان مسیری را انتخاب کرد که پیش‌تر از این پروفسور و خیلی دیگر از خارجی‌های پرسپولیس برگزیده بودند و حالا اعلام کرده که این پرونده را تنها در محاکم قضایی دنبال می‌کند و راضی به توافق نیست. کالدرون به دوستانش در ایران اعلام کرده که دیگر حاضر نیست با مدیران پرسپولیس توافق کند و تمام آن مبلغی را که فیفا برای او درنظر گرفته می‌گیرد و بعد از آن رضایت خود را اعلام می‌کند.
البته با توجه به بردن این پرونده به CAS سرخ‌ها بین چهار تا ۶ ماه زمان دارند که مبلغ درنظر گرفته‌شده فیفا برای این مربی را آماده کنند تا مثل پرونده برانکو با محرومیت‌های بعدی مواجه نشوند، اما تجربه نشان داده که همه‌چیز به دقیقه ۹۰ می‌کشد و احتمالا بعد از اتمام کابوس مربوط به پرونده برانکو نوبت به یک چالش جدید خواهد رسید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *