کاتالان‌ها به دنبال مخاطب و درآمد/انیمیشن بارسلونا در راه است


سایت بدون -باشگاه بارسلونا به دنبال کسب درآمد و جذب مخاطب و هوادار فعالیت‌های زیادی را شروع کرده از جمله تهیه مجموعه‌های کارتونی که برای به دست آوردن مخاطبان نسل آینده تلاش می‌کند. نخستین اقدام باشگاه تهیه مجموعه مستند «روز مسابقه» بود که در قالب هشت اپیزود ۴۵ دقیقه‌ای به زندگی روزمره بازیکنانی مثل لئو مسی، لوئیس سوارس، مارک آندره تراشتگن، جرارد پیکه، آرتور ملو و آرتورو ویدال در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ می‌پردازد. این مجموعه به تازگی از شبکه نتفلیکس در آمریکای لاتین پخش شده است.
محصول دوم این کمپانی با  عنوان «لاماسیا» بر اساس فعالیت آکادمی معروف باشگاه و به نویسندگی آلبرت اسپینوزا است که خالق مجموعه تلویزیونی The Red Band Society محسوب می‌شود؛ یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی تاریخ اسپانیا که نسخه آمریکایی آن به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ تولید شده و با استقبال کم نظیری مواجه شده است.
حالا در گام سوم، بارسا استودیوس و سونی با همکاری یکدیگر در حال تهیه مجموعه کارتونی با عنوان «تلنت اکسپلوررز» یا «استعدادجویان» هستند. این سومین کار تولیدی بارسا استودیوس است که به عنوان بازوی باشگاه بارسلونا در تهیه فیلم و برنامه‌های تلویزیونی عمل می‌کند.
در این سریال انیمیشن، مکس، پسربچه ۱۵ ساله به همراه راک، یک خرس بزرگ با قلبی طلایی و لیندز، گربه صورتی متخصص تکنولوژی، به دنیا سفر می‌کنند تا ستاره‌های فوتبال نسل آینده را کشف کنند و یک تیم به نمایندگی از باشگاه بارسلونا را برای حضور در تورنمنتی در رده سنی کودکان بسازند.
چند روز قبل یک تیزر تبلیغاتی از این مجموعه پخش شد که در آن، مکس به همراه راک و لیندز با یک ماشین هوایی به دنبال استعدادهای فوتبالی راه می‌افتند و در همان ابتدای راه لیلی، یک دختر ۶ ساله آمریکایی را کشف می‌کنند که دریبل‌هایی شبیه نیمار، ستاره سابق بارسا، می‌زند.
آنها همچنین به وسیله تکنولوژی و روش‌های خاص استعدادیاب‌های بارسلونا، مارکو یک پسربچه ۱۰ ساله کاتالان، هائو که چینی است و ۸ سال دارد و آیشا که ۹ ساله است و در اتیوپی متولد شده، کشف می‌کنند و به روشی جذاب، خلاق و سرگرم کننده مهارت‌های فوتبالی را یاد می گیرند. آنها چه ببازند و چه برنده شوند، در نهایت به کشور خودشان بر می‌گردند. در دنیای استعدادجویان کاراکترهای دیگری هم حضور دارند و در آن از وسایل و ابزار خاص و جالبی استفاده می‌شود.
«استعدادجویان» یک گام رو به جلو برداشته و با هدف جذب مخاطبان خانوادگی به خصوص کودکان ۵ تا ۹ سال در حال تهیه است. این کودکان در حال آشناشدن با دنیای ورزش و بارسلونا هستند و در مرحله مهمی از پیشرفت به عنوان یک انسان به سر می‌برند. برای همین این مجموعه کارتونی اهمیت زیادی به انتقال ارزش‌ها می‌دهد و به سبکی جذاب سعی در انتقال توانایی‌های اجتماعی ورزش دارد و اینکه انسانیت، تلاش، انگیزه، احترام و کار تیمی ابزار رسیدن به نتیجه در زمین و بیرون آن به حساب می‌آیند.
بارسا استودیوس برای تهیه یک مجموعه باکیفیت از بهترین همکاران استفاده کرده. در ساخت تم‌های موسیقی این مجموعه از بهترین همکاران سونی از جمله برادران مونیوس کمک گرفته شده و همچنین استوپا که از جمله آهنگ‌های موفقش در ساخت تیزر به کار رفته. کارگردان هنری مجموعه خورخه بلانکو است که کارگردانی فیلم‌های بلند موفقی را بر عهده داشته از جمله کهکشان ۵۱ که بزرگترین فیلم ساخته شده در تاریخ اسپانیا به حساب می‌آید و بیشترین فروش را در میان فیلم‌های اسپانیولی زبان در سال ۲۰۰۹ داشت. او همچنین سابقه ساخت انیمیشن «مورتادلو و فیلمون: مأموریت غیرممکن» را دارد. فیلمنامه‌نویس مجموعه تب مورفی است که سابقه همکاری با کمپانی‌های بزرگ پارامونت و والت دیزنی در انیمیشن‌های فوق‌العاده‌ای مثل تارزان، برادر خرس و گوژپشت نتردام را دارد و نامزد اسکار هم شده.
فصل اول استعدادجویان در دو قالب ارائه می‌شود، اپیزودهای ۱۱ دقیقه‌ای که توسط شرکت‌های بزرگ پخش تلویزیونی نمایش داده می‌شود و همچنین اپیزودهای دو دقیقه‌ای که توسط کانال‌های دیجیتال مانند یوتیوب پخش می‌شود. از آنجا که تولید چنین محصولاتی بین ۱۸ تا ۲۴ ماه طول می کشد، انتظار می‌رود نخستین اپیزود از این مجموعه در تابستان سال آینده آماده پخش شود.
سرخی ریت مدیر محتوای سونی میوزیک ایبریا که سابقه‌ای درخشان در تولید انیمیشن‌های موفق اسپانیایی زبان دارد به همراه پاکو لاتوره، مدیر بارسا استودیوس، بر روند تولید این مجموعه انیمیشن نظارت خواهند داشت.

منبع: اسپورت بیزینس

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *