کارلوس کی روش تیمش را چگونه به میدان خواهد فرستاد/ یازده تا برای قهرمانی

سایت بدون -کی‌روش تیم‌ملی را در ٨‌سال گذشته به شکلی مدیریت کرده است که هیچ بازیکنی جرأت ندارد حتی نسبت به نیمکت‌نشین‌بودن هم کوچکترین اعتراضی داشته باشد. هیچ بازیکنی هم نمی‌تواند نسبت به حضور ثابت خود در ترکیب تیم‌ملی خیال راحتی داشته باشد، به جز موارد خیلی خاص! با این وجود هدف کی‌روش همواره این بوده که تمام ٢٣ بازیکن حاضر در اردوهای تیم‌ملی آمادگی کامل برای کمک‌کردن به تیم در اردو، تمرین و مسابقات را داشته‌ باشند. برای جام‌ملت‌های آسیا هم چیزی فرق نکرده و ٢٣ بازیکن برای حضور در ترکیب اصلی تیم‌ملی باید زیرنظر کی‌روش با هم رقابت داشته باشند. به ‌هرحال این مربی پرتغالی بارها و بارها نشان داده که دست خود را برای حریفان رو نمی‌کند و حتی ممکن است ترکیب تیمش در هر بازی نسبت به بازی قبل با تغییراتی گیج‌کننده‌ برای حریفان روبه‌رو شود. با این حال با بررسی لیست ٢٣نفره و عملکرد بازیکنان در جام‌جهانی و بازی‌های دوستانه،‌ می‌توان به شمایلی از ترکیب اصلی تیم کی‌روش برای حمله به قهرمانی آسیا رسید.

جای علیرضا بیرانوند با توجه به عملکردی که در سال‌های اخیر داشته و به درخشش در جام‌جهانی و لیگ قهرمانان آسیا ختم شد، ‌او قطعا شماره یک تیم‌ملی در امارات خواهد بود و اگر با مصدومیت و محرومیتی مواجه نشود، پیام نیازمند و امیر عابدزاده خیلی بعید است که بتوانند برای تیم‌ملی به میدان بروند.

در قلب خط دفاعی هم بازیکنان اصلی مدنظر کی‌روش در جام‌جهانی امتحان خود را به بهترین شکل ممکن پس دادند. زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی به احتمال بسیار زیاد در جام‌ملت‌‌های آسیا هم در ترکیب حضور خواهند داشت. محمدحسین کنعانی‌زادگان و پژمان منتظری هم بستگی به نیازی که تیم‌ملی در طول هر مسابقه دارد، باید منتظر تصمیم کی‌روش برای بازی‌کردن باشند. برای پست دفاع چپ هم کی‌روش دو بازیکن بسیار خوب را در اختیار دارد، میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی. با توجه به مصدومیت عزت‌‌اللهی و عدم حضور او در مسابقات،‌ به خاطر تجربه بالایی که حاج‌صفی دارد، این احتمال وجود دارد که کی‌روش بخواهد از او در پست‌ هافبک دفاعی هم بازی بگیرد و میلاد محمدی را در سمت چپ خط دفاعی به زمین بفرستد، اما هر دو بازیکن شانس بسیار زیادی برای حضور در ترکیب اصلی دارند.

در سمت راست خط دفاعی هم علاقه بیش از حد کی‌روش به رامین رضاییان به خوبی نشان می‌دهد این بازیکن انتخاب اصلی کی‌روش خواهد بود. به هرحال رامین که عملکرد قابل دفاعی هم در جام‌جهانی داشت،‌ حتی وقتی ماه‌ها بدون تیم بود هم، در تیم کی‌روش حضور داشت و حتی وقتی یک‌بار نامش خط خورد هم، دوباره در تمرینات شرکت کرد. به این ترتیب او بیشتر از وریا غفوری در جام‌ملت‌های آسیا بازی خواهد کرد.

غیبت سعید عزت‌اللهی به بزرگترین چالش کی‌روش تبدیل شده است. پستی که این مربی اهمیت بسیار زیادی برای آن قایل است. امید ابراهیمی که در جام‌جهانی هم یکی از سه بازیکن برتر ایران بود، قطعا در ترکیب اصلی به میدان می‌رود. روزبه چشمی و احمد نوراللهی هم بازیکنان جایگزین خواهند بود. همان‌طور که اشاره شد، در هر دیدار پستی که کی‌روش از حاج‌صفی استفاده خواهد کرد،‌ تأثیر مستقیم روی شانس حضور چشمی و نوراللهی در ترکیب دارد. البته کریم انصاری‌فرد هم در جام‌جهانی در پست ‌هافبک دفاعی به بازی گرفته شد و احتمال دارد که باز هم کی‌روش بخواهد چنین تصمیمی بگیرد.

کریم انصاری‌فرد، وحید امیری،‌ مهدی طارمی، مهدی ترابی و سامان قدوس چهار ‌هافبک هجومی تیم‌ملی ایران هستند که شانس بسیار زیادی برای بازی‌کردن به صورت ثابت در ترکیب تیم کی‌روش را دارند و قطعا در تمام مسابقات به میدان خواهند رفت. البته ثابت‌بودن آنها احتمال دارد که در ترکیب برای سه پست چرخشی باشد. با این حال طارمی و قدوس و امیری بیشترین شانس را برای بازی‌کردن در پست‌های وینگر چپ و راست و‌ هافبک پشت مهاجم دارند. البته اشکان دژاگه و مسعود شجاعی هم به خاطر تجربه خود شانس زیادی برای بازی‌کردن دارند اما نه به اندازه این چهارنفر! علیرضا جهانبخش هم اگر مصدومیتش به صورت کامل برطرف شود، قطعا در ترکیب به صورت ثابت به میدان می‌رود.

در نهایت اما سردار آزمون مهاجم ثابت تیم‌ملی در جام‌ملت‌های آسیا خواهد بود. اگر کی‌روش بخواهد تیمش را با بیش از یک مهاجم به زمین بفرستد که احتمال آن هم بسیار بالاست،‌ قطعا در ترکیب هجومی تغییراتی اساسی خواهیم داشت و شاید طارمی یا سایر بازیکنان تبدیل به زوج آزمون در خط حمله شوند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «باد به گلو انداختن»

سایت بدون – آدم ها وقتی می خواهند از موضع بالا صحبت کنند یا کسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *