کارگردانی  بردلی کوپر رابه یکی از چهره‌های تأثیرگذار سینما تبدیل کرده است/ستاره‌ای متولد می‌شود

Image result for ‫ستاره‌ای متولد می‌شود‬‎

وصال روحانی
خبرنگار
بردلی کوپر گفته است قبل از اینکه بازسازی «ستاره‌ای متولد می‌شود» یکی از مشهورترین داستان‌های سینمایی را آغاز کند، بارها از سوی اهالی این هنر و نزدیکانش به وی هشدار داده شده بود ازاین‌کار بپرهیزد زیرا سه نسخه بزرگ قبلی که از روی این فیلم ساخته شده بود، آن‌قدر خوب از آب در آمده بودند که امکان نداشت وی به سطح و سطوح آنها برسد.
کوپر که متولد شهر فیلادلفیا مرکز ایالت پنسیلوانیای امریکا و ۴۳ ساله است، البته این حرف‌را گوش نکرد و فیلم دلخواهش را ساخت و چهار هفته بعد از اکران جهانی این فیلم به‌نظر می‌رسد که کار او درست و نصیحت ظاهراً مشفقانه دوستانش غلط بوده، زیرا نسخه «ستاره‌ای متولد می‌شود».
بردلی کوپر نه تنها‌ از منتقدان سختگیر سینما در غرب نمره قبولی گرفته، در گیشه‌ها نیز عالی عمل کرده و به تنهایی در امریکای شمالی ۱۳۸ میلیون دلار و با احتساب سایر قاره‌ها مجموعاً ۲۳۰ میلیون دلار فروخته است و هنوز هم جا برای فروش هرچه بیشتر دارد. این در حالی است که در نظرسنجی‌ها سه نسخه قبلی که محصول سال‌های ۱۹۳۷، ۱۹۵۴ و ۱۹۷۷ بودند و بویژه نسخه سوم که باربارا استرایسند و کریس کریستوفرسون نقش‌های اصلی را ایفا کرده بودند، پیش از آن خوب بودند که فرد دیگری بخواهد آنها را از سکه بیندازد.
موزیسین رنگ پریده
داستان نسخه جدید که بردلی کوپر سناریوی آن را با مشارکت اریک روت و ویل فترز نوشته و مثل نسخه‌های قبلی مبتنی بر داستانی است که ویلیام ولمن فیلمساز برجسته دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ هالیوود با کمک رابرت کارسون، دوروتی پارکر و الن کمپبل سال‌ها پیش نگاشته بود، قصه یک موزیسین مرد توانا اما رنگ پریده و افتاده در دام برخی کجروی‌ها به‌نام جکسون مین است که با یک موزیسین جوان‌تر از خود به‌نام الی آشنا می‌شود و می‌کوشد وی را به نقطه اوج حرفه‌اش برساند و همین تلاش وجوه مثبت پنهان مانده خود وی را هم از نو رو می‌کند.
کوپر اضافه بر کارگردانی این فیلم نقش اول را نیز خودش بازی کرده و بخوبی توانسته است در قالب یک گیتاریست فرو برود و سایر بازیگران عمده این فیلم نیز اندرو دایس کلی، دیو چپل، آنتونی راموس، مایک هارنی و سم الیوت کهنه‌کار هستند و متیو لیباتیک کار تصویربرداری این فیلم ۱۳۵ دقیقه‌ای را که هزینه تولیدش ۳۶میلیون دلار بوده، انجام داده
است.
همه کارهای خوب قبلی کوپر
برای کوپر درخشش در حرفه کارگردانی تجربه‌ای کاملاً نو و «ستاره‌ای متولد می‌شود ۲۰۱۸» اصولاً اولین تجربه او در زمینه ساخت یک فیلم بلند به‌شمار می‌آید. اما کارهای خوب و موفق او به‌عنوان یک بازیگر اندک نبوده‌اند و می‌توان در این زمینه به فیلم‌های «برهم زنندگان عروسی‌ها» (محصول ۲۰۰۵)، قسمت‌های اول و دوم «The hangover»‌(۲۰۰۹ و ۲۰۱۱)، «تیم درجه اول» (۲۰۱۰) و «بدون حد و مرز» (۲۰۱۱) اشاره کرد. بازی در «Silver Linings Playbook» که به‌‌خاطر آن کوپر نامزد اسکار بازیگر برتر مرد سال ۲۰۱۲ شد، جای پای او را در این حرفه محکم‌تر کرد و او پس از آن هم در «حقه امریکایی» (۲۰۱۳) و فیلم کمیک بوکی «نگهبانان کهکشان» (۲۰۱۴) هم بازی کرد و به سال ۲۰۱۶ در «سگ‌های جنگی» هم دیده شد. طی تمامی این سال‌ها کوپر در تلویزیون و تئاتر هم فعال بوده و محصول نهایی این حضور وسیع ارائه نسخه تازه و پر تأثیر «ستاره‌ای متولد می‌شود» بوده است. مسأله‌ای که او را به یکی از مطرح‌ترین چهره‌های روز سینما تبدیل کرده و وی به مصداق عنوان این فیلم، انگار ستاره‌ای است که تازه متولد شده است.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *