کار سخت پوچتینو در حل یک مسأله/مسی الان مشکل است، نه راه‌حل


سایت بدون – موریسیو پوچتینو در روزهای مربیگری‌اش در تاتنهام عادت داشت روی یک کاناپه در ورودی غذاخوری بنشیند و رفتار بازیکنانش را مشاهده کند. یک بار دید یکی از بازیکنان ترکیب اصلی‌اش برای ناهار و یک ساعت قبل از مسابقه یک بشقاب لازانیا برداشت. او را کنار گذاشت چون به نظرش این غذا خیلی سنگین بود. بنابراین باید پوچتینو را یکی از مربی‌های «جزئیات کوچک» بدانیم و این یکی از چیزهایی است که باعث جذاب‌ترشدن خرید لیونل مسی توسط پاری‌سن‌ژرمن می‌شود. خود مسی هم به جزئیات توجه دارد اما خرید او «نکته بزرگی» از سوی باشگاه فرانسوی بود.
او را نخریدند برای رفع یک نیاز خاص که توسط پوچتینو مطرح شده باشد یا ارائه یک سبک بازی به خصوص. فقط او را خریدند برای اینکه در دسترس بود و این می‌تواند کمی خطرناک باشد؛ درباره هر که می‌خواهد باشد. مسی شاید در بازی امشب لیگ قهرمانان نتواند پاری‌سن‌ژرمن را برابر منچسترسیتی همراهی کند. ستاره سابق بارسلونا مشکل زانو دارد اما در بازی ۱۰ روز قبل با لیون وقتی تیمش به دنبال گل بود و او تعویض شد، حاضر نشد با مربی‌اش دست بدهد.
پوچتینو گفته مسی در زانویش درد داشت و برای همین تصمیم به تعویضش گرفت اما با توجه به اینکه روابط‌شان کمتر از دو ماه قدمت دارد، چهره خوبی ارائه نشد و حالا ما منتظریم تا قسمت بعدی این داستان چطور پیش می‌رود.
حقیقت این است که تیم پوچتینو به مسی نیاز نداشت نه آن‌طور که مدافع میانی و دروازه‌بان جدید می‌خواست. آنها در لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا و بایرن‌مونیخ شاداب حمله می‌کردند اما در دفاع بی‌حال بودند و حالا شاید سیتی خیلی زودتر این ضعف را نمایان کند.
مسی همچنان یک استعداد ناب است. شاید هنوز بهترین بازیکن جهان باشد. او فوق‌ستاره دنیای فوتبال است که یک دهه در بارسلونا چنان بود که اگر صبح به تمرین می‌آمد و به نظرش می‌آمد چمن باید آبی باشد، بعد از یک ساعت دکوراتورها در زمین حاضر می‌شدند. آنها که در کنار این ستاره ۳۴ ساله در نوکمپ بازی کرده‎‌اند، قدرت و شکوه او را به خوبی می‌شناسند. دیگران البته به تلخی می‌گویند او همه کاره است جز اینکه تیم را مربیگری کند.
در پاری‌سن‌ژرمن، اینطور نخواهد بود، حداقل در ذهن پوچتینو. در پاریس، او را به خط حمله‌ای خورانده‌اند که نیمار و کیلیان امباپه در آن فرمانروایی می‌کردند. البته شدنی است اما نکته اینجا است که این شدن، اجباری است و این مسأله‌ای است که پوچتینو باید حل کند چون بعید است مسی جز نقشی مهم و اصلی را بپذیرد. مالکان و اسپانسرهای پاریس هم احتمالاً همین نظر را دارند. این کار پوچتینو را سخت می‌کند.
این موقعیتی نیست که او در دوران مربیگری‌اش به آن عادت کرده باشد آن هم در آغاز فصلی که به دست آوردن قهرمانی داخلی برایش یک «باید» است و تیمی با این کیفیت به کمتر از قهرمانی در اروپا راضی نمی‌شود.
مسی احتمالاً به عنوان هدیه‌ای از جانب خدا به این پروژه اضافه شده است اما آیا پوچتینو هم چنین نظری دارد؟ اگر هنوز ذهنش با این موضوع کنار نیامده، باید او را ببخشیم.

ایان لیدی‌من
منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *