کالدرون زوج‌سازی در پرسپولیس را آغاز کرد/امیری – انصاری بیمه‌گر سمت چپ




سایت بدون -گابریل کالدرون بعد از گذشت چهار هفته از لیگ برتر و نزدیک به دو ماه از حضورش در پرسپولیس همچنان مشغول آزمون و خطاست و دنبال ارنج و سیستم مناسب می‌گردد که البته تا حدود زیادی هم طبیعی و منطقی است.
البته در همین شرایط به جهت ثبات نفرات پرسپولیس و ساختار این تیم، سرخ‌ها از چهار بازی خود ۹ امتیاز گرفته‌اند و با وجود قرعه دشوارشان در شروع فصل تنها در تبریز شکست خورده‌اند که در آن مسابقه هم مستحق شکست نبودند.
با این وجود هنوز ضعف‌های بسیاری در فاز حمله پرسپولیس وجود دارد و این تیم به تعداد لازم موقعیت نمی‌سازد. جدا از کیفیت حریفان در هفته‌های ابتدایی و ناهماهنگی‌های رایج در این هفته‌ها، پرسپولیس چیزهای زیادی در فاز حمله کم دارد. مثلاً اینکه هنوز زوج سازی بین مهره‌های این تیم شکل نگرفته و چرخ دنده‌های موتورش روی هم را نمی‌گیرد.
در بازی مقابل استقلال برای لحظاتی زوج امیری – انصاری در جناح چپ نزدیک به روزهای خوب‌شان کارهایی کردند اما تداوم نداشت. این دو فوتبالیست خوش اخلاق و توانمند که اتفاقا ارتباط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و صمیمی‌ترین دوستان هم در تیم به حساب می‌آیند، می‌توانند مثل روزهای خوش دو فصل قبل و قبل‌تر از آن تبدیل به زوجی موفق و فوق‌العاده تاثیرگذار در جناح چپ شوند.
 این دو در دربی بر‌ای نخستین بار بعد از مدت‌ها از ابتدا در یک جناح چپ پشت به پشت هم بودند.
امیری با دوندگی و جنگندگی‌هایش در دفاع به انصاری کمک می‌کرد و انصاری در کارهای ترکیبی چند باری با وحید حرکات مثبتی انجام داد.
در نیمه دوم این همکاری پررنگ‌تر هم شد اما اواخر بازی امیری بیرون رفت تا انصاری که تازه موتورش گرم شده بود در نیمه خودی بماند و از تک گل زده تیمش دفاع کند.
پرسپولیس در هر دو جناح به چنین زوج‌هایی نیاز دارد اما برای مثال در همین بازی آخر مقابل استقلال زوج شیری – نعمتی و بعد از آن زوج نعمتی – احمدزاده هرگز جواب نداد و زنجیره حملات از آن جناح شکل نگرفت.
انتظار می‌رود کالدرون کم کم این گزینه مهم را در تیمش جا بیندازد و چنانچه هفته به هفته در این کار پیشرفت کند تعداد موقعیت‌های گل پرسپولیس بیشتر خواهد شد، تیم راحت‌تر و بیشتر به گل می‌رسد و پیروزی‌ها سهل‌تر از گذشته از راه خواهد رسید.
معمولاً در تیم‌های بزرگ یکی دو زوج موفق در جناحین یا در کلیت تیم وجود دارد و بازیکنانی هستند که با بازیخوانی‌ و درک متقابل از فوتبال هم‌تیمی‌شان زوج موفقی تشکیل داده و امور تهاجمی تیم را پیش می‌برند برای مثال در تیم بارسلونا جوردی آلبا و لئو مسی چنین شرایطی دارند کما اینکه در پرسپولیس برانکو نیز پیش از این صادق محرمی توانسته بود با فرشاد احمدزاده زوج خوبی بسازد و جناح راست پرسپولیس را تبدیل به بخش قدرتمند این تیم در فاز تهاجمی کند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل « درش را تخته کردند»

سایت بدون – در قدیم وقتی می خواستند جایی را پملپ کنند تا مانع رفت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *