«کتاب سبز» بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۹، آلفونسو کوارون بهترین کارگردان؛ به همراه تصاویر


بانی فیلم، گروه سینمای جهان: مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۱۹ ساعت ۲۰ به وقت شرق آمریکا (۴:۳۰ بامداد دوشنبه ششم اسفند به وقت ایران) در تالار «تئاتر دالبی» لس آنجلس برگزار شد. در بخشی از مراسم، لیدی گاگا و بردلی کوپر، بازیگران «ستاره‌ای متولد شده است» برای اجرای ترانه روی صحنه رفتند. این ترانه پائیز گذشته به طور مرتب از شبکه‌های رادیویی پخش می‌شد و جایزه گلدن گلوب بهترین ترانه را نیز از آن خود کرد.

جوایز این دوره از مراسم به شرح زیر اهدا شد:

-رچینا کینگ برای فیلم «اگر بیل استریت زبان داشت» اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد. کینگ که برای نخستین بار نامزد اسکار شده بود، توانست این جایزه را از آن خود کند. او که نمی‌توانست احساسات خود را کنترل کند، با چشمانی پر از اشک از کسانی که به او در راه کسب این جایزه کمک کردند، به ویژه از مادرش سپاسگزاری کرد.

-جایزه اسکار بهترین طراحی لباس به «پلنگ سیاه» رسید. راث ای. کارتر که طراحی لباس در این فیلم اکشن را بر عهده داشت، برای دریافت این جایزه به روی صحنه رفت و از کسانی که او را در راه کسب این جایزه یاری رساندند، تشکر کرد.

– اسکار بهترین طراحی صحنه نیز نصیب «پلنگ سیاه» شد. هانا بیچلر و جی هارت برای دریافت این جایزه به روی صحنه رفتند و در حالیکه نفس‌نفس می‌زدند و هیجان‌زده بودند، از همراهان خود سپاسگزاری کردند.

-اسکار بهترین فیلم مستند به Free Solo « صعود ناامن» اهدا شد.

-اسکار بهترین چهره پردازی و آرایش مو به «معاون» Vice فیلم زندگینامه‌ای و کمدی-درام به کارگردانی و نویسندگی آدام مک‌کی رسید.

-اسکار بهترین فیلمبرداری به آلفونسو کوارون برای فیلمبرداری فیلم «روما» رسید. فیلمی که در ۱۰ رشته نامزد دریافت جایزه بود.

-جایزه بهترین تدوین صدا به فیلم «راپسودی بوهمیان» رسید. جان وارهرست و نینا هارتستون مسئولیت تدوین صدا در این فیلم را برعهده داشتند. پلنگ سیاه، نخستین انسان، یک مکان ساکت و روما از دیگر فیلم‌هایی بودند که به در رشته تدوین صدا نامزد شده بودند.

– اسکار بهترین میکس صدا نیز به فیلم راپسودی بوهمیان رسید. پاول ماسی، تین کاواگن و جان کاسالی برای دریافت جایزه به روی صحنه رفتند.

-اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به ساخته سیاه و سفید آلفونسو کوآرون، «روما» محصول مکزیک رسید. جنگ سرد (لهستان)، دزدان فروشگاه (ژاپن)، هرگز روی برنگردان (آلمان) و کفرناحوم (لبنان) دیگر نامزدهای این رشته بودند.

-اسکار بهترین تدوین به فیلم «راپسودی بوهمیان» به کارگردانی برایان سینگر رسید.

-اسکار بهترین بازیگر نقش‌ مکمل مرد به ماهرشالا علی برای فیلم «کتاب سبز» اهدا شد. ریچارد گرانت (هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟)، سم الیوت (ستاره‌ای متولد شده است)، سم راکول (معاون) و آدام درایور (پلنگ سیاه) دیگر نامزدهای این رشته بودند.

-فیلم «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» به عنوان بهترین اثر انیمیشن انتخاب شد. باب پرسیکتی، پیتر رمزی، رادنی راثمن، فیل لرد و کریستوفر میلر، تهیه‌کنندگان و دست‌اندرکاران فیلم برای دریافت جایزه به روی صحنه رفتند. شگفت‌انگیزان ۲، جزیره سگ‌ها، میرای و رالف اینترنت را خراب می‌کند: رالف خرابکار دیگر نامزدان این رشته بودند.

-اسکار بهترین فیلم کوتاه انیمیشن به دمی شی و بکی نیمن‌کاب برای فیلم «بائو» رسید.

-جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند را نیز «دوره. آخر رأی» تصاحب کرد. این فیلم را رایکا زهاتبچی و ملیسا برتون با سرمایه‌گذاری شرکت نت‌فلیکس ساخته‌اند.

-اسکار بهترین جلوه‌های ویژه به پل لمبرت، یان هانتر، تریستن مایلز و جی‌.دی. شوالم برای فیلم «نخستین انسان» رسید. انتقام جویان: جنگ ابدیت، کریستوفر رابین، بازیکن شماره یک آماده و سولو: داستانی از جنگ ستارگان دیگر نامزدان این رشته بودند.

-جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه به فیلم «پوست»  Skin ساخته گای ناتیو و ری نیومن رسید. بازداشت، مارگاریت، فائو و مادر دیگر نامزدان این رشته بودند.

-اسکار بهترین فیلمنامه اریژینال به فیلم «کتاب سبز» نوشته نیک واللونگا و برایان هیز کوری تقدیم شد. اولین اصلاح‌شده، روما، سوگُلی و معاون دیگر نامزدان این رشته بودند.

-اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی به فیلم «بلکککلنزمن» Blackkklansman به کارگردانی اسپایک لی تعلق گرفت. اسپایک لی به همراه چارلی واتچل، دیوید رابینوویتز و کویت ویلموت این فیلمنامه را نوشته اند. نامزدهای دیگر در این رشته عبارت بودند از: ستاره‌ای متولد شده است، اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند، تصنیف باستر اسکراگز، هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟

-اسکار بهترین موسیقی متن به لودویک گورانسن برای موسیقی فیلم «پلنگ سیاه» رسید. اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند، جزیره سگ‌ها، بلکککلنزمن و بازگشت مری پاپینز دیگر نامزدهای این رشته بودند.

-اسکار بهترین ترانه به ترانه Shallow (لیدی گاگا، مارک رانسن، آنتونی رزاماندو، اندرو وایات؛ اجراشده توسط بردلی کوپر و لیدی گاگا) برای فیلم «ستاره ای متولد شده است» اهدا شد. پلنگ سیاه، آر بی جی، بازگشت مری پاپینز و تصنیف باستر اسکراگز دیگر نامزدهای این رشته بودند.

اسکار ۲۰۱۹ برای بهترین بازیگر نقش اول مرد به رامی ملک رسید که نقش فردری مرکوری را در فیلم «راپسودی بوهمیان» ایفا کرده. او که به روی صحنه آمده بود، با صدایی لرزان ضمن تشکر از آکادمی اسکار و همچنین همراهانش در این فیلم از پدر و مادرش بابت پشتیبانی‌هایشان تشکر کرد. دیگر نامزدهای این رشته عبارت بودند از: کریستین بیل (معاون)، بردلی کوپر (ستاره‌ای متولد شده است)، ویلم دفو (در دروازده ابدیت)، رامی مالک (راپسودی بوهمی، ویگو مورتنسن (کتاب سبز).

-اسکار بهترین بازیگر نقش‌ اول زن به اولیویا کلمن برای فیلم «سوگلی» رسید. کلمن که ظاهراً از این موفقیت غافلگیر شده بود و انتظار دریافت این جایزه را نداشت، با صدایی لرزان و در حالیکه که چشمانش از اشک پر شده بود، از کسانی که او را در راه رسیدن به این کامیابی حمایت کردند، سپاسگزاری کرد. یالیتزا آپاریسیو (روما)، گلن کلوز (همسر)، لیدی گاگا (ستاره‌ای متولد شده است)، ملیسا مک‌کارتی (هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟) دیگر نامزدهای این رشته بودند.

-اسکار بهترین کارگردانی به آلفونسو کوارون برای فیلم «روما» رسید. او در این رشته با اسپایک لی (کلنزمن سیاه)، پاول پالیکوفسکی (جنگ سرد)، یورگس لانتیموس (سوگُلی) و  آدام مک‌کی (معاون) رقابت سختی داشت.

-اسکار بهترین فیلم به فیلم «کتاب سبز» رسید. فیلمی که با پلنگ سیاه، راپسودی بوهمی، کلنزمن سیاه، سوگُلی، روما، ستاره‌ای متولد شده است و معاون رقابت تنگاتنگی داشت. این کمدی-درام به کارگردانی پیتر فارلی تور ۱۹۶۰ پیانیست کلاسیک و جاز آمریکایی-جامائیکایی، دان شرلی به همراه بانسری اهل نیویورک به نام تونی لیپ، که راننده و محافظ او بود را در جنوب آمریکا به تصویر می‌کشد. پیش از این پیش بینی می شد یکی از دو فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» یا «روما» جایزه بهترین فیلم اسکار امسال را تصاحب کند.

این خبر در طول برگزاری مراسم از ساعت ۴ بامداد دوشنبه ششم اسفند تا ساعت هشت صبح تکمیل شد.

اشتراک گذاری در:

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *