کدام ستاره‌ها در فیلم‌های جدید، به سینماها آمده‌اند؟/از بابک حمیدیان تا مهران احمدی

  سایت بدون – دو فیلم جدید یعنی اولین ساخته پولاد کیمیایی به نام «معکوس» و فیلم «لیلاج» ساخته داریوش یاری، به چرخه اکران اضافه شده است. همچنین پویانمایی «آخرین داستان» کاری از اشکان رهگذر نیز که در فهرست ۳۰ فیلم شاخه بهترین پویانمایی اسکار امسال حضور دارد، از دیروز روی پرده سینماها اکران شده تا شمار آثار ویژه مخاطب کودک و نوجوان را که این روزها در حال اکران هستند، به چهار برساند. بابک حمیدیان و مهران احمدی ستاره‌های دو فیلم «معکوس» و «لیلاج» هستند و «آخرین داستان» هم از صداپیشه‌ها گرفته تا گروه موسیقی و خواننده‌ها، از حضور ستاره‌های فراوانی بهره برده است.
 

آخرین داستان
اشکان رهگذر

معمولاً کمتر اتفاق می‌افتد قصه‌های شاهنامه، دستمایه روایت قصه آثار نمایشی شود، اما اشکان رهگذر در پویانمایی «آخرین داستان» قصه «ضحاک ماردوش» و «کاوه آهنگر» را به تصویر کشیده است. پویانمایی «آخرین داستان» از جهت توجه به شاهنامه تازگی و جذابیت دارد. بسیاری از ستارگان سینما مانند لیلا حاتمی به عنوان راوی، پرویز پرستویی در نقش شخصیت «ارشیا» و «تهمورث»، حامد بهداد در نقش شخصیت منفی قصه یعنی «ضحاک» و باران کوثری در نقش «ماندانا»، صداپیشگی کاراکترهای این پویانمایی را برعهده داشته‌اند. شهرام ناظری شوالیه آواز ایران هم تیتراژ پایانی آن را خوانده است. «آخرین داستان» در جشنواره فجر سال گذشته رونمایی شد و یک جایزه ویژه از هیئت داوران گرفت. یکی از انتقاداتی که از سوی منتقدان و تماشاگران به این پویانمایی وارد بود، وفادار نبودن قصه آن به اصل قصه در شاهنامه است.


معکوس
پولاد کیمیایی

فیلم «معکوس» از نظر ژانر و فضای اکشنی که دارد، نه تنها نسبت به «لیلاج» و پویانمایی «آخرین داستان»، بلکه نسبت به فیلم‌های اجتماعی آپارتمانی که این روزها روی پرده سینماست، اثر متفاوت‌تری است. کیمیایی که تا به حال در فیلم‌های مختلفی بازی کرده، اما نتوانسته به عنوان بازیگر جایگاه ویژه‌ای در سینما به دست بیاورد، سال ۹۶ دوباره سراغ ساخت اولین فیلم سینمایی خود یعنی «معکوس» رفت و این فیلم را که سال ۹۴ فیلم برداری‌اش متوقف شده بود با حضور بابک حمیدیان، شهرام حقیقت‌دوست و لیلا زارع، جلوی دوربین برد. او با این فیلم در بخش فیلم‌اولی‌های جشنواره سی‌وهفتم حاضر بود. بعضی از تماشاگران فیلم معتقدند فیلم پولاد کیمیایی، متأثر از سینمای پدرش مسعود کیمیایی و در واقع یک کپی ضعیف از آثار اوست. محوریت قصه این فیلم درباره ورود دو دوست به ماجرای مسابقات زیرزمینی اتومبیلرانی است.


لیلاج
داریوش یاری

فیلم «لیلاج» به معنی «قمارباز»، سال ۹۶ ساخته و حالا بعد از دو سال اکران شده است. مهران احمدی که در دو سال گذشته تا امروز با فیلم‌های کمدی مانند «من دیوانه نیستم»، «مصادره»، «هزارپا» و «مطرب» روی پرده سینما دیده شده، اکنون با «لیلاج» در یک فیلم غیرکمدی و اجتماعی دیده می‌شود. حامد کمیلی هم در این اثر ایفای نقش کرده و در کنار مهران احمدی، در نقش شخصیت‌های اصلی فیلم بازی کرده است. علاوه بر آن‌ها محیا دهقانی که با فیلم «ماجرای نیمروز ۱» و سریال «پایتخت ۴» شناخته می‌شود نیز در این فیلم حضور دارد. فیلم جز مهران احمدی ستاره خاصی و شانس چندانی برای فروش خوب در گیشه ندارد. بخش‌های زیادی از این فیلم در لوکیشن‌هایی مانند قایق، روی آب و در طبیعت می‌گذرد و مضمون فیلم اجتماعی است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *