کریستیانو رونالدو به هزار بازی‌رسید/درخشش در توفان کرونا

سایت بدون-کریستیانو رونالدو توانست در هفته‌ای که ویروس کرونا فوتبال ایتالیا را نیمه‌تعطیل کرد، هزارمین بازی حرفه‌ای‌اش برای تیم‌های باشگاهی و ملی را انجام دهد.
این فوق ستاره پرتغالی پس از استراحت در برد دو بر صفر مقابل برشا در هفته گذشته، به ترکیب یووه برگشت و گل اول را مقابل اسپال به ثمر رساند. او به این ترتیب در ۱۱ بازی پیاپی در سری آ گل زده و با رکورد گابریل باتیستوتا و فابیو کوالیارلا در سری آ برابری کرده است. باتیستوتا در دوران اوجش در فیورنتینا به این دستاورد رسیده بود.
کوالیارلا هم که در ۳۷ سالگی همچنان می‌درخشد، در فصل گذشته در ۱۱ بازی پیاپی برای سمپدوریا گلزنی کرد.
این بازیکن ۳۵ ساله در ۷۳امین دیداری که برای یوونتوس انجام داد توانست به آمار ۱۰۰۰ بازی برسد. البته بیشتر بازی‌های او برای رئال مادرید در لالیگا بوده است.
او در ۹ فصل ۴۳۸ بازی با رئال انجام داد.
رونالدو فوتبال را در باشگاه اسپورتینگ آغاز کرد و با این تیم فاتح سوپرجام شد و بعد به منچستریونایتد پیوست و تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ شد. او کمک کرد تیم سر الکس فرگوسن سه قهرمانی لیگ برتر کسب کند و در سال ۲۰۰۸ هم فاتح لیگ قهرمانان شود. او ۲۹۲ بازی برای یونایتد انجام داد. رونالدو با درخشش در این تیم اولین توپ طلایش را کسب کرد. او بعدتر راهی رئال شد و در آن هنگام گران‌ترین بازیکن تاریخ شد.
او در کمتر از یک دهه، بهترین گلزن تاریخ مادرید شد و آنها را به ۱۵ قهرمانی رساند، از جمله سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان. موفقیت او در ایتالیا هم ادامه پیدا کرد و او در اولین فصل حضور در یووه به این تیم کمک کرد که قهرمانی‌هایش در سری آ را ادامه بدهد.
رونالدو در سطح ملی ۱۶۴ بازی برای تیم ملی پرتغال انجام داده و ۹۹ گل زده است.
بازی بعدی رونالدو و یوونتوس در سری آ دیدار مهمی برابر اینتر خواهد بود، آن هم در شرایطی که بازی اینتر در این هفته لغو شده است. بازی اینتر و سمپدوریا به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شده است. دو نفر اخیراً در مناطق لومباردی و ونتو جان خود را از دست داده‌اند.
ویروس کرونا که نام رسمی آن کووید-۱۹ است، چند ماه پیش در چین شیوع پیدا کرد و از آن هنگام تاکنون به کشورهای مختلفی، از جمله ایتالیا نفوذ کرده است. یک مرد ۷۸ ساله در پادوا در ونتو جان باخته و یک زن هم در لومباردی درگذشته است. دلیل مرگ این دو نفر این ویروس بوده است.
به همین دلیل تصمیم گرفته شد که برگزاری چندین بازی در دسته‌های مختلف ایتالیا به آینده موکول شود.
جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا پس از نشست اضطراری کابینه، به خبرنگاران گفت: «ما می‌خواهیم تمامی رویدادهای ورزشی در لومباردی و ونتو را تعطیل کنیم.» به این ترتیب بازی خانگی آتالانتا با ساسولو و دیدار کالیاری در خانه ورونا هم به حالت تعلیق درآمده است.
۸۸ بازی فوتبال آماتور در منطقه لومباردی هم لغو شده‌اند. برخی دیدارهای سری‌های C و D هم به حالت تعلیق درآمده‌اند. بازی خانگی آسکولی مقابل کرمونزه که از منطقه کرومونا در لومباردی می‌آید، در سری B به زمان دیگری موکول شده است.
بازی تیم جوانان کرمونزه با برشا در دسته دوم لیگ جوانان هم به دلیل همین مسأله لغو شد.
ایتالیا تنها کشوری نیست که فوتبالش تحت تأثیر کرونا قرار گرفته است. در چین همه بازی‌های داخلی به زمان دیگری موکول شده است و نماینده‌های چین در لیگ قهرمانان هم بازی‌های دور رفت خود را در خانه حریفان برگزار می‌کنند.
گفته می‌شود ۸۰ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از ۲ هزار نفر هم جان باخته‌اند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *