کریس پرات ؛ پولسازترین مرد هالیوود /نگهبان گیشه

سایت بدون – کریس پرات این روزها جدول کاری فشرده‌ای دارد و با امضای چندین قرارداد کاری، خودش را درگیر پروژه‌های سینمایی زیادی کرده است. نکته جالب این که او در گونه‌های مختلف و متفاوت سینمایی، ایفای نقش می‌کند. دنیای درونی فیلم‌های این بازیگر موفق ۳۹ساله، بسیار متنوع و رنگارنگ است. مدتی قبل بود که قسمت دوم پویانمایی کمدی اکشن «فیلم لگویی» با صداپیشگی او روی پرده سینماها رفت. پرات در این فیلم، بخش‌ تازه‌ای از هنر بازیگری‌اش را به نمایش گذاشت. منتقدان که کار پرات را در این فیلم بسیار پسندیده‌اند، به طرح این نکته می‌پردازند که مجموعه پویانمایی فیلم لگویی می‌تواند باعث تحول بیشتر بازیگر شود. اما تمام منتقدان سینمایی با چنین نظریه‌ای موافق نیستند و می‌گویند پرات هنوز راهی طولانی تا تبدیل شدن به یک اسطوره بازیگری دارد. نشریه هالیوود ریپورتر با توجه به موفقیت‌های پی در پی اخیر بازیگر، سراغ کارنامه کاری او رفته است. تا همین چند سال قبل، کریس پرات به عنوان بازیگری معمولی ارزیابی می‌شد که در کارهای تلویزیونی قصد مطرح کردن خودش را داشت. اما این روزها در نقش قهرمان اکشن بزن بهادری ظاهر می‌شود که توانایی مقابله و جنگ با انواع و اقسام موجودات بیگانه فضایی و دایناسورهای ماقبل تاریخ را دارد.
نگهبان موفق ژوراسیک
با نمایش عمومی سری تازه «پارک ژوراسیک» (که با نام «دنیای ژوراسیک» اکران عمومی شد) پرات نام خود را به عنوان قهرمان تازه ژانر اکشن معرفی کرد. در کنار این مجموعه اکشن علمی -تخیلی آینده‌نگرانه بود که در وسترنی چون «هفت دلاور» بازی کرد. در این فیلم هم او قهرمانی چابک‌دست است که البته تبحر فراوانی در تیراندازی و هفت تیرکشی دارد.
 همزمان با این نوع تازه از اکشن کاری، قسمت اول «نگهبانان کهکشان» روی پرده سینماها رفت. این بار پرات لباس رزم فضایی به تن کرد تا با خاطیان بین سیاره‌ای برخورد کرده و آنها را سرجایشان بنشاند! در تمام این فیلم‌ها، کریس پرات به عنوان قهرمانی سرسخت و شکست‌ناپذیر ایفای نقش کرد که تن به بی‌عدالتی نمی‌دهد و البته مدافع محرومان هم هست. حالا می‌خواهد این محرومان اسیران دست دایناسورهای خشمگین باشند یا موجودات مزاحم فضایی.
توانایی‌های متنوع
منتقدان بر این عقیده‌اند که پرات توانایی‌های خوبی در ارائه نقش‌ها و شخصیت‌های متفاوت دارد. شاید به همین دلیل است که بسیاری از فیلمسازان و تهیه‌کنندگان سینمایی برای محصولات‌شان اول سراغ او می‌روند.
 پرات با قرض دادن صدایش به یکی از شخصیت‌های کارتونی پویانمایی فیلم لگویی، بعد تازه‌ای از هنر و استعدادش را به نمایش گذاشت. او نشان داد بدون بهره‌گیری از ظاهر و چهره‌اش، می‌تواند با صدایش همبازی خوبی به راه بیندازد و جلوه دیگری از توانایی بازیگری‌اش را ارائه
 کند.
موفقیت پرات در چند فیلم علمی – تخیلی و ماجراجویانه‌ای که بازی کرد، راه را برای کسب نقش‌های بهتر و فیلم‌هایی با کیفیت تر هموار کرده است. او که در نگهبانان کهکشان نقشی ابرقهرمانانه را به عهده گرفت، در یک فانتزی اکشن تازه در قالب ابرقهرمانی متفات ظاهر خواهد شد. فیلم کمیک استریپی «کابوی نینجای وایکینگ»، پرات را در نقش ابرقهرمانی خواهد داشت که مشابه آن تا به حال در فیلم‌های ژانر ابرقهرمانانه دیده نشده است. مرد جوانی که اختلال هویتی دارد، به‌زودی متوجه قدرت‌های شگرف درونی خود می‌شود. این جوان می‌تواند در آن واحد هم یک نینجا باشد و هم یک وایکینگ و کابوی چیره دست. وجود این توانایی‌های استثنایی مسؤولان دولتی را به این نتیجه می‌رساند که او را راهی یک سری ماموریت خطرناک و غیرممکن کنند.
دنباله‌دار ابرقهرمانانه
با آن که هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری کابوی نینجای وایکینگ تعیین و اعلام نشده، حرف از تبدیل آن به یک مجموعه فیلم دنباله دار است. پرات این فیلم را برای نمایش عمومی در تعطیلات تابستان سال ۲۰۲۱ آماد ه می‌کند. در همین فصل، قرار است سومین قسمت دنیای ژوراسیک او با این اکشن ابرقهرمانانه رقابت کند. بازیگر در سومین قسمت دنیای ژوراسیک دوباره لباس اوئن گرادی ماجراجو عاشق دایناسورها را به تن می‌کند، تا وارد یک سری ماجراجویی دلهره‌آور تازه با این موجودات عهد کهن
بشود.
باز هم قرض صدا
پویانمایی فانتزی و رایانه‌ای «آن وارد» هم از صدای پرات در نقش شخصیت اصلی داستان بهره خواهد گرفت. این کمدی ماجراجویانه که در مرحله پیش تولید قرار دارد، در یک دنیای افسانه‌ای و فانتزی رخ می‌دهد. دو برادر نوجوان کوتوله، شخصیت‌های محوری ماجرا
هستند.
آنها سفری طولانی و هیجان‌انگیز را آغاز می‌کنند تا ببینند آیا چیزی به نام جادو وجود دارد یا نه. سازندگان فیلم آن را برای نمایش عمومی در اولین روزهای ماه آوریل سال ۲۰۲۰ آماده می‌کنند.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *