کریم باید حداقل یک بار پی‌چی‌چی را ببرد /بنزما، مرد شماره یک رئال مادرید

سایت بدون – زیدان، بنزما را خیلی دوست دارد. اخیراً از او پرسیدند آیا بنزما را بهترین مهاجم تاریخ فرانسه می‌داند و او جواب داد: «از نظر من بله، هست.»  کریم بنزما سال‌ها زیر سایه کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بود اما حالا می‌تواند یک مدعی جدی برای رسیدن به عنوان بهترین گلزن اسپانیا باشد و حتی برخی او را بهترین مهاجم نوک حال حاضر جهان و بهترین مهاجم تاریخ فرانسه می‌دانند.

در جدول گلزنان لالیگا، بنزما در کنار جرارد مورنو از ویارئال و یاگو آسپاس از سلتاویگو با هشت گل در صدر جدول قرار گرفته‌اند و یک گل از لوییس سوارس، میکل اویارسابال و لیونل مسی پیش هستند اما اگر گل‌هایی که از روی نقطه پنالتی زده شده به حساب نیاوریم، بنزما با هشت گل در صدر یکه‌تاز می‌شود و تنها سوارس را نزدیک خود می‌بیند. مورنو چهارگله می‌شود، آسپاس و مسی پنج گله و اویارسابال دو گله خواهد شد. بنزما هیچ‌وقت پنالتی‌زن رئال مادرید نبوده. سال‌ها این حق به رونالدو داده شده بود و حالا این سرخیو راموس است که پشت ضربات پنالتی می‌ایستد

بنزما می‌تواند پنالتی‌زن باشد، البته که می‌تواند. وقتی وظیفه گلزنی از روی نقطه پنالتی به او محول شده، هرگز این فرصت را از دست نداده و هر ۱۱ پنالتی‌اش را برای رئال گل کرده است اما او هر وقت لازم باشد خودش را نشان می‌دهد؛ این کل داستان دوران حرفه‌ای او است. سال‌ها رونالدو تنها ستاره‌ای بود که باشگاه نیاز داشت اما در غیاب او و بعد از آنکه به یوونتوس رفت، بنزما به خوبی جایش را پر کرده است. در دوره اول مربیگری زین‌الدین زیدان در رئال مادرید، ۲۸ درصد گل‌های تیم را رونالدو زد.

در دوره دوم مربیگری زیدان بنزما ۲۹ درصد گل‌ها را زده است. مهاجم فرانسوی در رقابت‌های مختلف این فصل ۱۲ گل زده که چهار تایش در لیگ قهرمانان بوده. حالا که مسی همکاری خوبی با پدری ایجاد کرده و با لبخندی که روی لبش نقش بسته و با آن بازی می‌کند، شاید با ثبات بیشتری نسبت به قبل گل بزند و این مزیت را نسبت به بنزما دارد که می‌تواند تمام پنالتی‌های تیم را گل کند اما بنزما شاید فرصتی بهتر از این برای اینکه به جایزه بهترین گلزن لالیگا موسوم به پی‌چی‌چی برسد، پیدا نکند. جایزه به نام رافائل مورنو آرانسادی نامگذاری شده که در دهه دوم قرن گذشته گلزنی برای اتلتیک بیلبائو برایش تفریح شده بود. رسیدن به این عنوان دستاورد بزرگی محسوب می‌شود و بنزما این شایستگی را دارد که قبل از کنار گذاشتن فوتبال حداقل یک بار به آن برسد. البته بازنشستگی خیلی در برنامه‌های او نیست. دیدیه دشان مربی تیم ملی فرانسه مدت‌ها است به او اعتقادی ندارد و برای همین نسبت به سایر بازیکنانی که در سن و سال او هستند،

مسافرت‌های کمتری داشته و شرایط فیزیکی بهتری دارد. این مهاجم ۳۳ ساله می‌تواند تا مدت‌ها به بازی ادامه دهد و اگر حتی نتواند به عنوان آقای گلی لالیگا برسد، رکورد گلزنی‌اش که ۳۲ گل در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ بود به راحتی در معرض شکستن قرار دارد. خوسه لوییس مندیلیبار، مربی ایبار، هفته گذشته بنزما را کامل‌ترین مهاجم جهان توصیف کرد. توانایی او در بازی در کناره‌ها یا رفتن به میانه میدان همیشه کمکش کرده و باعث شده مکمل ایده‌آلی برای هر زوج گلزنی در خط حمله باشد ضمن اینکه بارها ثابت کرده خودش هم توانایی گل کردن پاس‌های مورب و سانترهای ارسالی از طرفین را دارد هر وقت که لازم باشد.

خیلی گذشته از آن روزهایی که ژوزه مورینیو به او لقب «گربه»‌اش را داده بود و توانایی‌هایش را در مقایسه با گونسالو ایگواین ناچیز می‌دانست: «وقتی برای شکار بروم و سگم را همراه نداشته باشم، از گربه‌ام استفاده می‌کنم.» اگر بنزما همیشه از حمایت مورینیو برخوردار نبود، هیچ نگرانی بابت تفکر رئیس باشگاه درباره خودش ندارد. فلورنتینو پرس شاید مهم‌ترین حامی بنزما باشد از سال ۲۰۰۹ که توانست جلوتر از منچستریونایتد، او را از لیون بخرد. زیدان هم او را خیلی دوست دارد. اخیراً از او پرسیدند آیا بنزما را بهترین مهاجم تاریخ فرانسه می‌داند و او جواب داد: «از نظر من بله، هست.»

دشان موافق نیست و حتماً به قهرمانی فرانسه در جام جهانی بدون او استناد می‌کند اما شاید این را بتوان یک فرصت استثنایی از دست رفته تلقی کرد که کیلیان امباپه و آنتوان گریزمان در حمله کنار بنزما بازی کنند. هنوز این فرصت هست که بنزما در مادرید کنار امباپه بازی کند. رئال امیدوار است انقلاب فرانسوی زیر نظر زیدان به ثمر برسد و امباپه با پایان قراردادش به پایتخت اسپانیا بیاید اما قبل از آن باید در لیگ قهرمان بشوند و بنزما به پی‌چی‌چی برسد تا خودش را در جدول بهترین گلزنان تاریخ رئال مادرید بالا بکشد. بنزما با ۲۶۱ گل در رده پنجم است، سانتیانا با ۲۹۰ گل در دسترس او است و بعد از آن آلفردو دی استفانو با ۳۰۸ گل اما رائول با ۳۲۳ گل و رونالدو با ۴۵۰ گل فاصله بیشتری دارند. او سال‌ها به این آمار به صورت جدی فکر نکرده بود. از آن موقع خیلی گذشته. شماره ۹ رئال مادرید در حال حاضر مرد شماره یک تیم است و بیشترین مایه امید برای اینکه به جام‌های ارزشمند برسند.

منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *