کوتینیو در بایرن مونیخ در چه پستی بازی می کند؟

سایت بدون – ایرن‌مونیخ گزینه‌های هجومی خود را با قرض گرفتن فیلیپه کوتینیو از بارسلونا تقویت کرد اما بازیکن سابق لیورپول کجای ترکیب باواریایی‌ها قرار می‌گیرد؟ سایت bundesliga. com لنز تاکتیکی خود را روی این هافبک بااستعداد زوم کرده که می‌تواند برای رکورددار قهرمانی تعیین‌کننده باشد.
گزینه یک: هافبک هجومی
هواداران بارسلونا عادت کرده بودند که این برزیلی را در سمت چپ مثلث هجومی تیمشان ببینند اما فرمی که باعث شد او را در ژانویه ۲۰۱۸ از لیورپول بخرند و سومین بازیکن گرانقیمت تاریخ فوتبال شود، از کمی عقب‌تر در آنفیلد به دست آمد. کوتینیو در ۷۵ بازی برای بارسلونا ۲۱ گل زد و ۱۱ پاس گل داد، یعنی در هر ۱۵۰ دقیقه یک گل یا پاس گل اما این احساس وجود دارد که سیستم بازی بارسا بهترین عملکرد را از این بازیکن ۲۷ ساله نگرفت. در سه فصل آخرش در آنفیلد، کوتینیو ۳۸ گل و ۲۴ پاس گل در ۹۹ بازی داشت؛ یکی در هر ۱۰۲ دقیقه. لیورپول شاید بارسلونا را در راه رسیدن به قهرمانی اروپا شکست داده باشد اما همواره به صورت کلی در رتبه‌ای پایین‌تر از تیم کاتالان بوده. کوتینیو در یک تیم ضعیف‌تر در نقشی عقب‌تر می‌تواند موثرتر باشد. تصادفی نیست که برزیل در کوپاآمه‌ریکا از او در پست شماره ۱۰ استفاده کرد و تبعیت بایرن از این الگو می‌تواند توماس مولر را جلوتر بفرستد که قبلاً سابقه درخشش در کنار لواندوفسکی در آن را دارد. مولر و کوتینیو می‌توانند در میانه مسابقه جایشان را با هم عوض کنند.
گزینه ۲: بال چپ
کوتینیو شاید در باواریا هم مثل بارسلونا در سمت چپ بازی کند بخصوص اگر کینگزلی کومان شرایط جسمی ایده‌آل را به دست نیاورد. این فرانسوی یکی از بااستعدادترین بازیکنان بایرن است اما حتی اگر مصدومیت رهایش کند، کوتینیو می‌تواند تنوع تاکتیکی در حرکات طولی ایجاد کند. کوتینیو دست و پاچلفتی نیست اما کومان خیلی سریع است و اگرچه راست پا است در سمت چپ بازی می‌کند و می‌تواند با جا گذاشتن مأمور مهار مستقیم خود توپ‌های خطرناکی را به محوطه جریمه رقبا بفرستد یا بعد از کار با توپ خودش شانس‌اش را امتحان کند.
توانایی کوتینیو در حرکت به سمت وسط زمین مدافعان حریف را از جایگاهشان بیرون می‌کشد اما قدرت شوتزنی او در جهان فوتبال منحصر به فرد است. اورتون در دربی مرسی ساید، رئال مادرید در ال‌کلاسیکو و آرژانتین در بزرگترین تقابل ملی جهان طعم گل‌های اینچنینی او را چشیده‌اند به خاطر آنکه برابرش عقب نشسته‌اند. حتی اگر توپ‌هایش گل نشود، هیچ بازیکنی در جهان فرصت‌طلب‌تر از لواندوفسکی نیست که از توپ‌های برگشتی بهترین استفاده را ببرد.
گزینه ۳: هافبک وسط
این شاید بعیدترین انتخاب برای بایرن و کوتینیو باشد اما نیکو کواچ اگر بازیکن برزیلی را عقب‌تر به کار گیرد، می‌تواند همزمان از کومان، مولر و سرژ گنابری پشت سر لوا استفاده کند در حالی که متکی به استعداد کوتینیو است.
تیاگو آلکانتارا در فصل قبل ۹۰ درصد پاس‌هایش را به مقصد رساند و آمار بازیکن متولد ریودوژانیرو در فصل قبل برای بارسلونا ۸۹ درصد است. او می‌تواند در کنار خاوی مارتینس جنگنده جای تیاگو را بگیرد اگر دیگر بازیکن سابق بارسا نیاز به استراحت داشته باشد. اگر کنار هم بازی کنند، رقبا احتمالاً باید ۹۰ دقیقه دنبال توپ بدوند. اگر چه آرین روبن و فرانک ریبری رفته‌اند و فضا برای بال‌ها باز شده اما دیگر هافبک‌ها، کورنتین تولیسو، لئون گورتزگا و رناتو سانچز باید عالی باشند تا کوتینیو جایشان را نگیرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «هلو برو تو گلو»

سایت بدون – دو نفر رفیق بودند یکی از یکی تنبل تر در مسیری داشتند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *