گرت بیل، ستاره جدید مادرید/رئال، درست مثل قدیم

نویسنده: ریک شارما

سایت بدون – زین‌الدین زیدان بخشی از تابستان را صرف آن کرد که گرت بیل را از سانتیاگو برنابئو بیرون کند اما با توجه به آنکه ادن آزار، مهم‌ترین خرید تیم در آستانه شروع فصل جدید دچار مصدومیت شد، به بال ولزی فرصت بازی داد و نتیجه‌اش را گرفت. در بازی شنبه شب در بالایدوس، زیزو عقب کشید و بیل جلو آمد، او پاس گل اول تیمش را به کریم بنزما داد تا رئال مادرید ۳ بر یک برابر سلتاویگو به پیروزی برسد و منتقدانی که از ورود رئال به بحران حرف می‌زدند، ساکت شوند.
رئال در فصل نقل و انتقالات بیش از ۳۰۰ میلیون یورو خرج کرد چون مصمم بود تیمی که در پایان فصل قبل مرده به نظر می‌رسید، احیا کند. سفر به گالیسیا آغاز پروژه جدید بود و قرار بود که چهره‌های جدید در آن خودنمایی کنند اما مادرید جدید زیدان همان تیم قدیمی‌اش بود بدون آنکه حتی یک بازیکن تازه‌وارد در آن جایی داشته باشد.
اینکه بیل در ترکیب اصلی قرار گرفت، شگفت‌انگیزتر بود. چهار هفته قبل، زیدان رسماً گفته بود هر چه زودتر این بازیکن از تیم جدا شود، برای همه بهتر است اما در بالایدوس مربی فرانسوی مجبور شد کمی از کیک فروتنی برای خودش بکشد چون آزار مصدوم بود. بیل به‌عنوان بال چپ در ترکیب اصلی قرار گرفت و بارها دفاع سلتا را آزار داد تا اینکه به بنزما پاس داد و گل اول زده شد.
درست مثل قدیم‌ها بود. بنزما همان بازیکن فصل قبل بود، یکی از معدود ستاره‌های تیم در یک فصل فاجعه‌بار. علاوه بر بازکردن قفل دروازه میزبان، این مهاجم باتجربه پاس گل سوم را هم داد و با سرعت عمل خود زمینه گلزنی برای لوکاس واسکس را فراهم کرد. مثل این بود که رئال مادرید قدیمی زیدان را تماشا می‌کردیم بخصوص در نیمه اول که سفیدها به دست و پا افتاده بودند اما باز هم توانستند به گل برسند. در واقع در بسیاری از دقایق بازی به نظر می‌رسید که برنامه‌ای برای بازی ندارند و احتمال می‌رفت که با اخراج لوکا مودریچ برتری‌شان را از دست بدهند؛ هافبک کروات و بهترین بازیکن جهان در سال گذشته به خاطر خطا روی دنیس سوارس با کارت قرمز مستقیم داور جریمه شد. عملکرد رئال در اینکه توانست بعد از اخراج برنده توپ طلا حتی بهتر بازی کند، تحسین‌برانگیز بود.
هیچ‌کدام از ورودی‌های جدید مادرید تأثیر خاصی نداشتند. آزار و فرلان مندی به دلیل مصدومیت بازی را از دست دادند، لوکا یوویچ به‌عنوان یک ذخیره نقشی در مسابقه نداشت و ادر میلیتائو تمام بازی را از روی نیمکت تماشا کرد. خامس رودریگس هم با حضور کوتاه خود حس نوستالژیکی درباره تیم قدیمی زیدان به وجود آورد.
زیدان البته می‌خواست از شر این کلمبیایی خلاص شود درست مثل بیل اما حالا که رئال در پیدا کردن مشتری برای این دو با مشکل مواجه شده، شاید هر دو در این فصل به کارش بیایند.
مربی سفیدها در دوره قبلی کارش روی نیمکت این تیم خیلی خوش شانس بود، در آن دوره رئال مادرید سه قهرمانی اروپا و یک قهرمانی لالیگا به دست آورد و در این بازی هم شانس همراه تیم او بود. ستاره‌های قدیمی به اعتماد از روی اجبار مربی پاسخ مثبت دادند و با جادوی چهره‌های آشنا رئال در بازی اول فصل نتیجه خوبی گرفت. حالا به نظر می‌رسد هر چه تغییرات در مادرید بیشتر شده، اتفاقات مشابه بیشتری رخ می‌دهد.
منبع: گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *