گزارشی از روزگار آشفته ستاره در ریاض/آیا کریستیانو رونالدو به النصر وفادار می‌ماند؟

۱۰


سایت بدون -رونالدو این هفته برای اولین بار بازی در لیگ عربستان را تجربه کرد. تجربه‌ای که البته خوشایند نبود و گرچه با پیروزی النصر همراه شد اما تیتر اکثر خبرگزاری‌ها بعد از بازی این بود: «رونالدو در بازی اولش در عربستان گل نزد!» تیتری با تأکید روی علامت تعجب آخرش.
واقعیت این است که این روزها علی‌رغم حضور رونالدو در یکی از غیرخبری‌ترین لیگ‌های دنیا، همچنان خبر و ویدئوهای زیادی از او منتشر می‌شود.
اکسپلورر اینستاگرام پر شده از ویدئوهای کاخ خانواده کریستیانو در ریاض. کاخی با استخرهای روباز و سربسته، سوپرمارکت اختصاصی، برگر فروشی و زمین تنیس و اسکواش. با این همه حالا با شروع لیگ شاید بیشتر اخبار برود سمت اینکه رونالدو می‌تواند تبدیل به ستاره اصلی لیگ عربستان شود یا نه. این چالش کوچکی برای رونالدو به نظر می‌رسد ولی اگر او موفق به انجامش نشود حسابی به مشکل می‌خورد.
رودی گارسیا، سرمربی النصر یکشنبه شب بعد از اولین بازی رسمی رونالدو در لیگ گفت: «ما فرصت‌هایی برای او ساختیم و از بازیکنان خواستیم که توپ‌ها را بین او و تالیسکا تقسیم کنند. نباید فراموش کنیم که کریستیانو مقابل پاری‌سن‌ژرمن به میدان رفت و پس از آن به اندازه کافی فرصت استراحت نداشت.» گارسیا که حالا با داشتن رونالدو فشار زیادی از بابت قهرمانی در لیگ عربستان احساس می‌کند، سعی کرده افکار عمومی را اینطور جهت بدهد: «‌حتی در حضور رونالدو هم، قهرمانی در لیگ عربستان راحت نیست چون رقبای قدرتمندی داریم.» او البته گفته رونالدو در بازی اول همچین بی‌تأثیر هم نبوده است: «داشتن بازیکنی همانند رونالدو در ترکیب، نکته مثبتی است چرا که موجب حواس‌پرتی مدافعان می‌شود، اتفاقی که روی صحنه به گل رسیدن ما مقابل الاتفاق رخ داد.»
طرفداران رونالدو البته سعی می‌کنند حضور رونالدو در عربستان را فرای مسائل فوتبالی اعلام بکنند. مثلاً دیروز خبری آمد مبنی بر اینکه شرکت «شرفه» که اسپانسر اصلی باشگاه النصر است، به لطف حضور رونالدو در هفته‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته و نام این شرکت عربستانی در همه شبکه‌های تلویزیونی، روزنامه‌ها و وبسایت‌های خبری دنیا پخش شده است. شرکت تولیدی لباس عربستانی «دونئوس» که لباس النصر را تولید می‌کند هم با فروش فوق‌العاده‌ای مواجه شده است. این شرکت توانسته دویست هزار پیراهن اورجینال رونالدو را به فروش برساند که پیراهن زردرنگ بیشترین تقاضا را در میان چهار پیراهن النصر داشته است. سایر اسپانسرهای النصر نظیر شرکت مخابراتی «لبارا»، «پیتزا هریس»، گروه بیمارستان‌های «Care» یا گروه سرمایه‌گذاری مرکز سرگرمی «قدیه» هم با استقبال خوبی مواجه شده‌اند. به طور مثال در شهر مادرید نیز تورهای سفر به عربستان با استقبال قابل توجهی نسبت به سال‌های اخیر مواجه شده است.
البته قطعاً این سود قرار نیست ۲۰۰ میلیون حقوق سالانه رونالدو را پوشش دهد و یا حتی به آن نزدیک شود و قطعاً آمدن رونالدو به عربستان برای مسائل دیگری طراحی شده تا افزایش درآمدهای شرکت‌های سعودی.
خیلی‌ها اعتقاد دارند رونالدو تا پایان قراردادش به النصر وفادار نخواهد بود و تاب بازی در چنین لیگی را ندارد. او دوست داشت در تیم‌های بزرگ دنیا بازی کند. حتی روز گذشته اورفئو سوارز خبرنگار اسپانیایی که به اختلافات رونالدو و مندس اشاره کرد هم به طور ضمنی به این ماجرا صحه گذاشت. او گفته رونالدو پس از فسخ قرارداد با منچستریونایتد نیز خطاب به مندس گفته بود: «یا من را به بایرن مونیخ و چلسی ببر یا قطع رابطه می‌کنیم.» در نهایت مندس نتوانست هیچ کدام از دو باشگاه را راضی کند و این دو از هم جدا شدند و مندس حتی در جریان امضای قرارداد کریستیانو با النصر هم حضور نداشت. گفته می‌شود او بعد از این ماجرا به رونالدو پیامک زده: «تو دیوانه‌ای!»
   

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *