گزارش روز/آیا مربی رئال مادرید اخراج می‌شود؟/روزهای سخت لوپتگی

Image result for real madrid

درموت کاریگان

پس از شکست تحقیرآمیز دو بر یک مقابل لوانته در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، برخی طرفداران خشمگین رئال مادرید در ورزشگاه نیمه‌خالی ماندند و به نشانه اعتراض سوت زدند. آنها دستمال سفید خود را به نشانه اعتراض و درخواست اخراج مربی تکان دادند.لوپتگی از تابستان که مربی رئال شده تاکنون در تمامی رقابت‌ها پنج بازی را باخته است، از جمله سه بازی پیاپی را. او دومین روند بد گل‌نزدن رئال مادرید در تاریخ باشگاه را هم به نام خود ثبت کرد، روندی که با گل مارسلو مقابل لوانته به پایان رسید، گلی که ثمری برای رئال نداشت.
این مربی سابق تیم ملی اسپانیا در نشست خبری بعد از بازی گفت که تیمش بدشانس بوده است: «ما ۳۴، ۳۵ ضربه به سمت دروازه حریف زدیم، ۱۴ تا داخل چارچوب بود، ۹ کرنر داشتیم، ۴ توپ به تیر زدیم، یک گلمان هم مردود اعلام شد اما آمار در فوتبال خیلی حساب نیست بلکه گل است که حساب است اما ما زیاد حمله کردیم و خیلی عالی حمله کردیم. من مطمئنم که فوتبال به‌زودی روی خوبش را به ما نشان خواهد داد و آن‌ چیزی که حالا از ما گرفته را پس خواهد داد.»
اما یک آمار دیگر هم هست که نشان می‌دهد از شش مربی قبلی رئال که سه بازی پیاپی را باخته‌اند، پنج نفرشان اخراج شده‌اند و تنها برند شوستر بود که از این سرنوشت رهایی پیدا کرد.
پس از بازی از امیلیو بوتراگنیو، مدیر روابط سازمانی رئال درباره این سوال شد که آیا لوپتگی در رئال می‌ماند و او حاضر به پاسخ نشد و گفت: «ما همه احساس بدی داریم. لحظات تلخی را سپری می‌کنیم. این ضربه بدی است. ما انتظار این نتیجه را نداشتیم. ما باید به لوانته تبریک بگوییم که عالی بازی کرد. تیم باید آرامش داشته باشد. ما همه نیاز داریم که آرام بمانیم اما ما ناراحت هستیم.»
لوپتگی تصمیم گرفت که ریسک نکند و گرت بیل و کریم بنزما را در ترکیب ثابت قرار نداد. بوتراگنیو حاضر نشد در این باره هم نظری بدهد و گفت: «اینها مسائل فنی و انتخاب‌هایی هستند که خولن باید انجام بدهد. ما نباید وارد این مسائل شویم.»
گزارش شده که فلورنتینو پرس وارد رختکن رئال شده و دقایقی را با لوپتگی صحبت کرده است. صحبت آنها، زمانی که مارسلو وارد میکس‌زون شد هم ادامه داشت. مارسلو گفت: «ما تا پای جان با لوپتگی هستیم. او با ما بسیار روشن برخورد می‌کند و رابطه او با بازیکنان خیلی خوب است. ما باید اجازه بدهیم که رییس کارش را انجام بدهد. فشار بازی برای مادرید فوق‌العاده بالا است. ما باید در زمین خود را نشان بدهیم. ما نترسیده‌ایم اما نگران هستیم.»
نفر آخری که وارد میکس‌زون شد، سرخیو راموس، کاپیتان تیم بود که در گل‌های لوانته در نیمه اول نقش داشت و نتوانست الهام‌بخش بازگشت تیمش شود. راموس گفت که پرس به رختکن رفته اما حاضر نشد بگوید که چه حرف‌هایی زده شده است: «اگر به شما بگویم که چه اتفاقی افتاد خارج از ادب است. رییس همیشه به رختکن می‌آید و ما با هم حرف می‌زنیم. من به‌عنوان کاپیتان زیاد با او صحبت می‌کنم. من همیشه می‌گویم که هرگز خوب نیست مربی اخراج شود. ما باید خونسرد باقی بمانیم.»
سانتی سولاری، مربی رئال مادرید کاستیا گزینه اصلی جانشینی لوپتگی در صورت لزوم است. این بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین در برنامه‌های پرس جایگاهی بالاتر از امثال آرسن ونگر، آنتونیو کونته و میشل دارد، در حالی که هر سه مربی مذکور در حال حاضر بیکار هستند.
اما برنامه دیدارهای پیش رو به سود لوپتگی است. رئال باید با ویکتوریا پلژن در روز سه‌شنبه دیدار کند و سپس یکشنبه به مصاف بارسلونا خواهد رفت. آخرین مربی مادرید که در هفته پیش از کلاسیکو اخراج شد شوستر بود. او گفته بود تیمش هیچ بختی برای بردن بارسلونا ندارد و به همین دلیل برکنار شد.
چند سال بود که رئال مربی‌اش را در میانه راه عوض نکرده بود. آخرین باری که این اتفاق افتاد، چهار فصل پیش بود که زین‌الدین زیدان از تیم کاستیا ارتقا یافت و جای رافا بنیتس را گرفت.
از آن هنگام به بعد، زیدان سه قهرمانی در لیگ قهرمانان کسب کرد، همچنین قهرمانی فصل ۱۷-۲۰۱۶ در لیگ هم پرس را خوشحال‌تر کرد. اینکه لوپتگی آنقدر در رئال بماند که یکی از این دو قهرمانی را به دست بیاورد بعید به نظر می‌رسد. اگر اوضاع خوب نشود، او شاید هفته بعد دیگر در رئال نباشد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *