گل‌های کامیابی‌نیا، فاکتور ایکس پرسپولیس/مرد نامرئی در محوطه جریمه حریفان

سایت بدون – کمال کامیابی‌نیا این هفته برای سومین بار در لیگ بیست و یکم گل زد. این آمار خیلی خوبی برای یک هافبک دفاعی است که توانسته به اندازه مهدی ترابی، یکی از مهم‌ترین مهره‌های تهاجمی پرسپولیس گل بزند و تعداد گل‌هایش از آل‌کثیر و پاکدل، دو مهاجم تیم یکی کمتر است.
کمال در شروع فصل از مصدومیت برگشته و به گفته خودش تا آستانه خداحافظی هم پیش رفته بود. آن روزها قرار بود پرسپولیس با زوج سرلک – اسدی در خط میانی بازی کند، ولی وقتی خرید جدید پرسپولیس نتوانست در تیم جا بیفتد نگاه‌ها دوباره به سمت کامیابی‌نیا برگشت. او در هفته ششم برای اولین بار در ترکیب اصلی بازی کرد و در دربی هم حاضر بود، ولی نتوانست کادر فنی را راضی کند تا دوباره به نیمکت برگردد.
کمال در بازی حساس هفته دوازدهم مقابل سپاهان دوباره به ترکیب اضافه شد و گل سه امتیازی تیمش را زد؛ نتیجه‌ای که کمک کرد پرسپولیس یکی از رقیبان مستقیمش را کنار بزند. او با این گل موقعیتش در خط میانی را تثبیت کرد و دوباره به هافبک اصلی پرسپولیس در جلوی خط دفاع تبدیل شد. او در هفته هفدهم موفق شد دروازه نساجی را باز کند و نشان داد که گلش به سپاهان اتفاقی نبوده است. گل کامیابی‌نیا به مس رفسنجان دومین گل پرسپولیس در بازی حساس هفته بیستم بود و به تیم گل‌محمدی کمک کرد که در پایان نیمه اول با برتری به رختکن برود.
هر سه گل کامیابی‌نیا در این فصل با ضربه سر بوده و شباهت‌ زیادی به یکدیگر دارد. گل او به سپاهان و نساجی نتیجه جاگیری در نقطه کور خط دفاع حریفان در تیر دوم بود. تمرکز مدافعان حریف روی مهره‌های تهاجمی پرسپولیس مثل عبدی، ترابی و امیری است و کمال با اضافه شدن ناگهانی به محوطه جریمه معمولاً محافظی در کنارش نمی‌بیند. در صحنه این دو گل او بدون اینکه مزاحمی در کنارش داشته باشد، توانست توپ را با چشمان باز به سمت دروازه بکوبد.
گل کامیابی‌نیا به مس هم با ضربه سر بود، ولی این بار او در موقعیت متفاوتی قرار داشت. همه بازیکنان پرسپولیس که منتظر سانتر پهلوان بودند به درون محوطه شش قدم رفتند، ولی او با دیدن تجمع در این منطقه خودش را جدا کرد و با چند قدم عقب‌نشینی نزدیک نقطه پنالتی ایستاد تا باز هم بدون مزاحم باشد. کمال در سال‌های نوجوانی سابقه بازی در خط حمله را هم دارد و شاید این هنر جدا شدن از مدافعان حریف که مخصوص مهاجمان است ریشه در همان سال‌ها داشته باشد.
کامیابی‌نیا ممکن است در ۳۳ سالگی دوندگی سابق را نداشته باشد، ولی گل‌های غیرمنتظره‌اش در این فصل فاکتور ایکس پرسپولیس بوده که گاه و بیگاه به کمک تیم آمده و مسیر برد را هموار کرده است. آمار بیشترین گل او به لیگ هفدهم برمی‌گردد که در ۲۶ بازی ۵ گل زد، ولی در این فصل با زدن ۳ گل در ۱۴ بازی نسبت به دقایق حضورش در زمین آمار گل بهتری ثبت کرده است. برای کادر فنی پرسپولیس که از وضعیت خط حمله‌اش چندان راضی نیست، گل‌های گاه و بیگاه کمال می‌تواند در بازی‌های سخت گره‌گشا باشد.

آرمن ساروخانیان/ایران ورزشی

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *