گواردیولا به فکر ترمیم سیتی/منچستر سیتی پوست می اندازد

بازیکنان تیم فوتبال منچسترسیتی در حالی ورزشگاه خانگی تاتنهام را با شکست ۲-صفر ترک کردند که هواداران این تیم از روند نتیجه‌گیری تیم بسیار ناراحت هستند. آن‌ها به صورت کامل از مدافع عنوان قهرمانی خود دور ماندند و هیچ شانسی برای حفظ سلطه خود در لیگ برتر انگلیس ندارند. پس از این بازی، پپ گواردیولا جلسه طولانی‌مدتی با بازیکنانش در رختکن داشت. منچسترسیتی به زمانی رسیده که گواردیولا باید دوباره یک تیم از قهرمانان را بسازد و البته بیشتر از هر زمان دیگری نیاز دارد که خود را ثابت کند و نشان بدهد که می‌تواند دوباره منچسترسیتی را به قدرت اول فوتبال انگلیس تبدیل کند. این کاری نیست که او به انجام آن عادت کند. گواردیولا در بارسلونا ۴ سال را به عنوان سرمربی سپری کرد و در بایرن‌مونیخ ۳ سال سرمربی باواریایی‌ها بود. اگر او به فعالیت در استادیوم اتحاد ادامه دهد، این بدان معنی است که می‌توانیم او را تحت نظارت یک بازسازی ببینیم. بسیاری از کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند گواردیولای اسپانیایی بعد از آرسن ونگر یکی از بانفوذترین سرمربیان خارجی در تاریخ لیگ برتر انگلیس است اما این سوال وجود دارد که او چگونه می‌خواهد ناکامی این فصل را پشت سر گذاشته و دوباره تیم قدرتمندی را روانه میدان کند. مطمئنا در کنار تقویت روحیه بازیکنانی که منچسترسیتی در حال حاضر در اختیار دارد باید به غیر از تغییرات تاکتیکی در آرایش بازیکنان این تیم هم تجدیدنظر صورت بگیرد.
خط دفاعی: خط دفاع به پیشرفت نیاز دارد و یک برنامه بلندمدت برای چگونگی شروع ساخت دوباره آن‌ها در دست است. در این مورد گواردیولا به صورت کامل با اعضای باشگاه در ارتباط است و باید ۲ مدافع مرکزی به خدمت بگیرد. منابع آگاه بلیچرریپورت می‌گویند یکی از مدافعان مدنظر پپ بازیکن سرشناسی است و دیگری که قرار است با قرارداد بلندمدت به عضویت منچسترسیتی درآید چندان شناخته‌شده نیست. برنامه اصلی در منچسترسیتی این است که آن‌ها باید دست‌کم ۵ مدافع قدرتمند برای حضور در ترکیب در اختیار داشته باشند که در کنار آن‌ها ایمریک لاپورته، فرناندینیو و اریک گارسیا هم حضور دارند. به نظر می‌رسد باشگاه در نظر دارد با جدایی قریب‌الوقوع نیکولاس اوتامندی موافقت کند و اگر پیشنهاد مناسبی هم برای جان استونز ارائه شود با آن موافقت کند. طبق منابع بلیچرریپورت، کالیدو کولیبالی از ناپولی، کاگلار سویونچو از لسترسیتی، روبن دیاس از بنفیکا و میلان اشکرینیار جزو بازیکنان سرشناس لیست منچسترسیتی هستند. همچنین آکه از بورنموث و پائو تورس از ویارئال هم ۲ مدافع کمتر شناخته‌شده نسبت به بازیکنان بزرگ حاضر در لیست  هستند.
خط میانی: منچسترسیتی در این ناحیه از ترکیب یک منطقه قوی بهره‌مند است. آن‌ها به طور مشخص از بازیکنان حاضر در این پست راضی‌اند اما ممکن است به یک هوشمندسازی اضافی نیاز داشته باشند. خبر خوب این است که رودری به بازیکنی تبدیل می‌شود که باید تا فصل بعد به آن‌ها اعتماد کند؛ فیل فودن برای پر کردن جای خالی داوید سیلوا قدم برمی‌دارد و درنهایت باید یک شروع‌کننده معمولی در نظر گرفته شود؛ همچنین کوین دی‌بروینه هیچ کجا نمی‌‌رود و همچنان یکی از مهمترین بازیکنان آن‌ها خواهد بود. سیلوا یکی از گزینه‌های محتمل برای ترک سیتی است و همچنین امکان دارد ایلکای گوندغان در پایان فصل این تیم را ترک کند. این امیدواری وجود دارد که الکساندر زیچنکو بتواند دوباره به عنوان هافبک برگردد و تامی دویل، یک محصول آکادمی ۱۸ ساله به یک چهره سرشناس تبدیل شود. به گفته منابع بلیچرریپورت، امضای یک بازیکن اضافی امکان‌پذیر است و روبن نوس از ولورهمپتون واندرز کسی است که آن‌ها او را تحسین می‌کنند، همانند جک گرالیش از استون‌ویلا. بلیچر همچنین مطلع شده که مارتن د رون، بازیکن آتالانتا تحت تعقیب قرار گرفته است.
خط حمله: در خط حمله   2 بازیکن می‌توانند در تابستان منچسترسیتی را ترک کنند. جذب لروی سانه توسط بایرن‌مونیخ محتمل است و این باشگاه در زمستان هم سعی داشت تا این بازیکن را به خدمت بگیرد. بلیچرریپورت معتقد است گابریل خسوس هم تیم گواردیولا را ترک خواهد کرد. خسوس در تابستان گذشته هم برای پیشنهادهای موجود فرصت قائل شده بود اما نتوانست لیگ برتر انگلیس را ترک کند. سیتی اطمینان دارد که رحیم استرلینگ باوجود پیشنهادهای رسمی از رئال‌مادرید و بارسلونا امسال به لالیگا نقل‌مکان نخواهد کرد اما این باشگاه در حال فکر کردن به جایگزینی سرخیو آگروی ۳۱ ساله است. مطمئنا آگرو بازیکن بدی در ترکیب منچسترسیتی نیست و آمار ۲۱ گل زده از ۲۵ بازی به صورت مشخص این را نشان می‌دهد اما او برنامه کوتاه‌مدت باشگاه محسوب می‌شود و برای آینده، آگروی پا به سن گذاشته نمی‌‌تواند بازیکن مطمئنی باشد. در حالت ایده‌آل باشگاه در نظر دارد تا پیش از پایان همکاری با آگرو جانشین او را معرفی کند. کیلیان امباپه از پاری‌سن‌ژرمن و جیدون سانچو از دورتموند ۲ بازیکنی هستند که توسط منچسترسیتی مورد تعقیب قرار گرفته و در لیست گواردیولا حضور دارند. گزینه واقع‌بینانه منچسترسیتی می‌تواند مائورو ایکاردی، گلزن آرژانتینی که اکنون با قرارداد قرضی از اینتر به پاری‌سن‌ژرمن منتقل شده، باشد. ارلینگ هالند هم یکی از بازیکنان جوان موجود در بازار نقل‌وانتقالات بود که زیر نظر سیتی قرار داشت اما آن‌ها باید برای به خدمت گرفتن او تا تابستان صبر کنند و بند خرید ۷۵میلیون یورویی را بپردازند. ممکن است چالش رسیدن به عنوان قهرمانی برای منچسترسیتی به پایان رسیده باشد و آن‌ها شاهد شکست کورس قهرمانی به لیورپول باشند اما آزمایش واقعی گواردیولا و منچسترسیتی تازه آغاز شده است. تکان دادن این تابستان نشان می‌دهد که چگونه آن‌ها حرکت خواهند کرد تا فصل بعد برای قهرمانی فوتبال انگلیس رقابت کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *