گونسالو راموس کیست؟/جوان بی‌نام و نشانی که جایگزین رونالدو شد

سایت بدون – فرناندو سانتوس سرمربی پرتغال در یک هشتم نهایی تصمیم جسورانه‌ای گرفت و کریستیانو رونالدو را مقابل سوئیس روی نیمکت قرار داد. در عوض، او به گونسالو راموس، مهاجم ۲۱ ساله بنفیکا بازی داد و این جوان را جایگزین فوق ستاره خود کرد. این بازیکن فقط به ۱۷ دقیقه زمان نیاز داشت تا خودش را در زمین اثبات کند و گل اول را به ثمر برساند و پرتغال را پیش بیندازد. راموس پس از گذشت چند دقیقه از شروع نیمه دوم تعداد گل‌های خود را دو برابر کرد اما این پایان کار نبود و با ضربه شوت دیدنی گل سوم خودش و پنجم پرتغال را به ثمر رساند تا به اولین بازیکنی تبدیل شود که در قطر هت‌تریک می‌کند.
هت‌تریک او به این معنی است که راموس در مرحله حذفی جام جهانی پس از ۱۷ دقیقه موفق شده که بیشتر از ۵۱۴ دقیقه‌ای که رونالدو در این مراحل بازی کرده گل بزند. این بازیکن جوان در مجموع ۴ بازی ملی ۴ گل برای پرتغالی‌ها به ثمر رسانده است.
 اما او کیست؟
بنفیکا پس از فروش داروین نونیز در تابستان به لیورپول به مبلغ ۸۰ میلیون یورو، جایگزینش را از درون تیم انتخاب کرد. راموس در ۱۳ سالگی به آکادمی سیکسال پیوست. او در مورد پدرش مارکو راموس که بازیکن سابق فرانسه بود گفت: «اگرچه هرگز نتوانستم بازی او را ببینم اما فوتبالم را از او الهام گرفتم.»
بهترین گلزن یورو زیر ۱۹ سال در سال ۲۰۱۹(تورنمنتی که پرتغال در آن نایب قهرمان شد) برای خودنمایی فقط نیاز به فرصت بازی داشت. در ژانویه ۲۰۲۰، او در دقیقه ۸۵ مقابل دسپورتیوو اوس وارد زمین شد و وقت تلف نکرد. گونسالو دو گل زد و بعد از مارک پمبریج (بازیکن سابق تیم ملی ولز در سال ۱۹۹۸) اولین بازیکن بنفیکا شد که در اولین بازی خود دو گل به ثمر رسانده است. راموس به خاطر هوش و موقعیت‌یابی بی‌نظیرش در زمین به توماس مولر تشبیه شد و در مصاحبه‌ای گفت: «من گل می‌زنم، اما چیزی که باید روی آن کار کنم کارنامه‌ام است. من همیشه به‌عنوان مهاجم بازی نکرده‌ام.»
گونسالو در یک آمار فوق‌العاده در یک فصل برای چهار تیم مختلف بنفیکا گلزنی کرد (جوانان، زیر ۲۳ سال، تیم B و تیم اول).
 راموس اولین بار در آخرین دور بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا در سپتامبر گذشته به تیم بزرگسالان پرتغال دعوت شد. بنفیکا در ۲۵ بازی بدون شکست به تعطیلات جام جهانی رفت و مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را در گروهی که یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن حضور داشتند در رتبه اول به پایان رساند تا سانتوس هیچ بهانه‌ای برای دعوت نکردن ستاره جوان این تیم برای جام جهانی نداشته باشد. راموس در این فصل تاکنون ۱۴ گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده است و بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال است.
 او چه آینده‌ای خواهد داشت؟
رکوردی که راموس قبلاً برای تیم‌های زیر ۲۱ ساله‌های پرتغال ثبت کرده بود دلیل کافی سرازیر شدن سیل مشتریان برای جذب این بازیکن بود. حتی اگر تابستان گذشته از بنفیکا جدا می‌شد جای بحثی باقی نمی‌گذاشت.
آکادمی سیکسال نشان داده که همیشه تضمین‌کننده کیفیت است. بازیکنانی مانند ژائو کانسلو و برناردو سیلوا گواه این ماجرا هستند.
در نهایت تابستان راموس در بنفیکا ماندنی شد و مسیر فیکس شدنش با فروش نونیز باز شد. او تا سال ۲۰۲۵ با عقاب‌ها قرارداد دارد و یک بند فسخ به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو در قراردادش گنجانده شده است. در حال حاضر ارزش راموس در مارکت نزدیک به ۴۰ میلیون یورو است.
روزنامه رکورد لیسبون یک هفته قبل از شروع جام جهانی از برایتون به‌عنوان یکی از مشتری‌های او یاد کرده بود اما حالا سقف آرزوهای این بازیکن بسیار بالاتر رفته است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *