یادداشت روز/آخرش هم پوگبا مورینیو را نجات داد

https://i2-prod.manchestereveningnews.co.uk/incoming/article15229752.ece/ALTERNATES/s615/0_GettyImages-1044650338.jpg
نیک رایت: قبل از شروع بازی شرایط برای ژوزه مورینیو به هیچ وجه مثبت به نظر نمی‌رسید و آینده چندان روشنی برای او در اولدترافورد تصور نمی‌شد. بین ۲ نیمه اما حتی شرایط وخیم‌تر هم شد. نیوکاسل تیمی که این فصل بدون پیروزی بود و حتی یک بار هم از حریفانش پیش نیفتاده بود، با ۲ گل از
منچستر یونایتد در اولدترافورد پیش افتاده بود.
با اینکه پیش از شروع بازی، باشگاه شایعات مبنی بر اخراج مورینیو را رد کرده بود اما بین ۲ نیمه هیچ کس فکری جز این در سر نداشت. نمایش یونایتد به قدری ضعیف بود که حتی ناآماده‌ترین تیم لیگ هم به سادگی از آن سوءاستفاده می‌کرد. یونایتد در نیمه اول ۲ بار روی پرتاب اوت دروازه‌اش باز شد و مدافعان این تیم از اشلی یانگ گرفته تا اریک بایی هیچ کاری برای جلوگیری از این دو گل نکردند.
مورینیو اما قصد نداشت بدون جنگیدن تسلیم شود. اگر قرار بود این آخرین بازی او به عنوان مربی یونایتد در اولدترافورد باشد آقای خاص می‌خواست پایانی شکوهمند رقم بزند، بنابراین بایی در دقیقه ۱۹ جای خودش را به خوان ماتا داد. بین ۲ نیمه هم مروان فلینی به جای اسکات مک‌تامنی به زمین رفت.
چینش یونایتد در نیمه دوم در ابتدا به نظر عجیب می‌آمد، سیستمی که در آن انگار پل پوگبا و نمانیا ماتیچ به نوبت به خط دفاعی اضافه می‌شدند و مرکز آن را در دست می‌گرفتند اما به مرور وقتی پوگبا به پست جدیدش عادت کرد ورق بازی برگشت. گل اول یونایتد را ماتا روی یک ضربه آزاد زد و چند دقیقه بعد پوگبا با یک پاس پشت پای عالی گل دوم را برای آنتونی مارسیال ساخت و در نهایت این پاس پوگبا به اشلی یانگ در فضای خالی بال راست بود که منجر به ارسال او و ضربه سر الکسیس سانچز و بازگشت بزرگ یونایتد شد.
ستاره فرانسوی یونایتد در این بازی ۸۷ پاس داد که ۷۸ تا از آن به مقصد رسید. ۵۲ تا از این پاس‌ها هم در نیمه زمین نیوکاسل ارسال شد. پوگبا که هفته پیش در فاصله ۲۰ دقیقه مانده به پایان بازی مقابل وستهام تعویض شده بود و رابطه‌اش از ابتدای فصل با مورینیو با چالش‌های زیادی همراه بود، در این بازی نشان داد اتهاماتی که به او مبنی بر بازی نکردن برای مربی‌اش می‌زنند خنده‌دار است. او رهبر تیمش در مرکز زمین بود و بیش از هر بازیکن دیگری برای این پیروزی نجاتبخش زحمت کشید.
پوگبا در نیمه دوم عملا یک‌تنه خط میانی یونایتد را جمع کرد و آمار هم نمایش چشمگیر او را به اثبات می‌رساند. هافبک شماره ۶ یونایتد در این بازی بیشتر از هر بازی دیگری در این فصل از لیگ برتر دوید و استارت سریع زد. او از نظر لمس توپ، پیروزی در جدال‌های نفر به نفر، تعداد پاس و تعداد شوت به سوی دروازه حریف هم بالاترین آمار بین هم‌تیمی‌هایش را داشت و از نظر مقدار دویدن هم تنها در رده دوم قرار گرفت.
مورینیو بعد از این پیروزی از ذهنیت بازیکنانش و تعهد و شور آنها به تیم حرف زد. از این جنبه‌ها هیچ بازیکنی به اندازه پوگبا در این بازی به چشم نیامد. قطعا بخشی از این پیروزی مدیون تغییرات تاکتیکی مورینیو بود اما بازیکنی که در زمین پیروزی را برای تیمش ساخت پوگبا بود.
البته مورینیو حق دارد با خودش فکر کند چرا پوگبا هر هفته چنین نمایش درخشانی از خودش به جا نمی‌گذارد اما او فعلا باید خودش را مدیون ستاره فرانسوی‌اش بداند که از اخراج نجاتش داد، البته آینده مورینیو در یونایتد همچنان با شک و تردیدهای زیادی همراه است اما شرایط قطعا می‌توانست بدتر از این هم باشد.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *