یادداشت روز/ فوتبالی که مدیرانش را دوست ندارد

سایت بدون – لیگ یازدهم ، لیگ فاصله ها بود، فاصله ای میان مدیران و تماشاگران ! تماشاگرانی که با ابزار پیج های خود در شبکه های اجتماعی این فرصت را داشتند که ناراحتی ، عصبانیت خود را یکصدا کنند و برابر تصمیم های مدیران اعتراض خود را علم کنند.این اعتراض ها را نمی توان منحصر به یک تیم دانست ، هواداران پرسپولیس تا انتهای فصل از خود می پرسند که چرا برانکو ایوانکوویچ نماند، چرا کالدرون نماند …هواداران استقلال این اعتراض را به شکلی بلند تر در مورد استراماچونی دارند و هیچ حرفی را در توجیه این جدایی قبول نمی کنند . تراکتور ، سپاهان و فولاد هم مثل آن ها ، شبکه های اجتماعی ، شده اند وسیله ای برای تجمیع غرولندهایی که پیش از این در سکوها در گوشی گفته می شد، حالا این غرولندها تبدیل به سلاح شده است ، سلاحی که انگار بسیار هم کارایی دارند.آن قدر کارا که در لیگ یازدهم تغییرات مدیریتی به یک رقم قابل توجه رسید. پرسپولیس و استقلال که انواع و اقسام مدیر را از دندانپزشک و هتل دار و آژانس دار و بازیکن سابق را تجربه کردند. سپاهان با تابش خداحافظی کرد ، تراکتور هم تغییر مدیریتی داشت و این را می شود در تیم های دیگر هم دید…
فاصله میان مدیران و تماشاگران ، باعث می شود که زنجیره اعتراض همه تصمیم ها چنان زیر سئوال ببرد که ثبات مدیریت در لیگ به یک ناممکن تبدیل شده است .این فاصله دایره بزرگتری هم پیدا می کند ؛هواداران تنها به مدیران تیم خودی اعتراض ندارند، سطح اعتراض خود را کلان تر می کنند ، به مدیران فدراسیون اعتراض می کنند ، به مدیران وزارت ورزش اعتراض می کنند ، شاید بتوان به این جمع بندی رسید که لیگ یازدهم ، لیگی علیه مدیران بود.
این مدیران که همه در شرایط اقتصادی بدی که از کلیت شرایط اقتصادی حاکم بر می آید ، هر روز صبح قیمت دلار را چک می کردند و در ماشین حساب می زدند تا میزان دقیق بدهی خود را بدانند ، مدیرانی که هر روز خبرها را دنبال می کردند تا بدانند که کدام بازیکن در مورد پول نگرفتن مصاحبه ای تند کرده است .مدیرانی که حتی مربیان تیم هایشان را همراه خود نمی دیدند.مدیرانی که در بازخورد ها می دیدند که هر چه تصمیم می گیرند ، مخالفانی دارد. این مدیران برایشان هیچ فرقی نمی کرد که تیمشان در کجای جدول ایستاده ، آن ها بازنده های بزرگ لیگ یازدهم بودند . این حجم از نارضایتی از مدیران طبق قانون بقای اعتراض ، آن ها را در هم وقت نقل و انتقالات هم دنبال می کند ، به ویژه برای آن هایی که دنبال مربی هم هستند…مشروعیت تصمیم گیری چالش بزرگ آن هاست .فوتبال ایران این روزها این جمله را زیر لب زمزمه می کند:« مدیرانی که هیچ کس دوستشان ندارد.»

افشین خماند

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *