یک جواهر برزیلی در گنجینه آرسنال/ مارتینلی، پرچمدار جدید توپچی‌ها



سایت بدون -آرسنال را می‌توان بزرگ‌ترین برنده هفته دوم لیگ اروپا در فصل ۲۰-۲۰۱۹ دانست. کیه‌ران تیرنی و گابریل مارتینلی در برد چهار بر صفر آنها مقابل استاندارد لیژ خوش درخشیدند.
توپچی‌ها با دو گل مارتینلی پیش افتادند و بازی را در دست گرفتند. او با تیرنی، مدافع چپ تیم همکاری فوق‌العاده‌ای داشت و انرژی و سانترهای عالی تیرنی نشان داد که آرسنال می‌تواند در صورت آمادگی کامل او، عملکرد خوبی در کناره‌ها داشته باشد.
اونای امری، مربی آرسنال بی‌تردید از تماشای آن چیزی که می‌دید راضی بود. امری همچنین تصمیم گرفته بود که بار دیگر مسعود اوزیل را از لیست تیم کنار بگذارد.
بسیاری از طرفداران آرسنال از اینکه امری به این ترتیب با پردرآمدترین بازیکن آرسنال رفتار می‌کند راضی نیستند اما آرسنال نشان داده برای آنکه دوباره قدرتی در اروپا شود نیازی به اوزیل ندارد.
مارتینلی تنها ۱۸ سال دارد و از لیگ‌های منطقه‌ای برزیل راهی آرسنال شده و گامی بلند را برداشته است.
 او به ‌خوبی به همه نشان داده که راه دروازه‌ها را بلد است. این بازیکن نوجوان در ۱۶ دقیقه ابتدایی مسابقه با استاندارد لیژ دو گل زد و زمان‌بندی و تحرک یک گلزن تمام‌عیار را نشان داد. گل اول مارتینلی که با ضربه سر روی سانتر دقیق تیرنی بود، تردیدها درباره او را برطرف کرد.
آرسنال در کنار پیر امریک اوبامیانگ و الکساندر لاکازت، نیاز به بازیکنان گلزن دیگری هم دارد.
 توپچی‌ها حالا مارتینلی را در اختیار دارند که خوش می‌درخشد. او همچنین پاس اولین گل دنی سبایوس برای آرسنال را مقابل حریف بلژیکی داد. او نشان داد که می‌تواند بازی ترکیبی هم انجام دهد و به این ترتیب هر زمان که لازم باشد، می‌تواند در ترکیب آرسنال به میدان برود.
اینکه آرسنال بازیکنان زیادی در حمله در اختیار داشته باشد مسأله مهمی برای این تیم است. پس از قرض دادن ادی انکتیاه به لیدز یونایتد، به نظر می‌رسید که آرسنال در خط حمله مشکل داشته باشد اما حالا مارتینلی تردیدها را برطرف کرده است.
از سوی دیگر، نمایش تیرنی جذاب‌تر از مارتینلی بود. این مدافع در تابستان از سلتیک به آرسنال پیوسته و در تلاش بوده که از مصدومیت برگردد. او پیش‌تر تنها مقابل ناتینگهام فارست برای دقایقی به میدان رفته بود. با توجه به اینکه او مقابل لیژ تا این حد خوب بازی کرد، به نظر می‌رسد که او می‌تواند بازیکن مهمی برای آرسنال باشد و به این تیم کمک کند که برای اولین بار پس از سال ۱۹۹۴، در یک رقابت اروپایی قهرمان شود. او همه آن چیزهایی که سئاد کولاشیناچ در سمت چپ خط دفاعی نداشت را داراست. تیرنی در حملات بهتر عمل می‌کند و پاس گل هم داد.
سویا، باشگاه قبلی امری هم در لیگ اروپا یکی از قدرتمندها است. آنها خاویر ارناندس را به خدمت گرفته‌اند که در این تیم احیا شده است. این ملی‌پوش مکزیکی پس از ترک وستهم توانسته اعتماد به نفس خود را بازیابد و در برد سویا مقابل آپوئل نیکوزیا با زدن تک گل بازی نقشی کلیدی داشت.
منبع: بلیچر ریپورت

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *