ستاره ۱۸‌ساله‌ای که بار رئال مادرید را به دوش می‌کشد/ رودریگو گوئس؛رونالدوی جدید برزیل

سایت بدون -سریع‌ترین بریس (دو بار گل‌زنی در یک مسابقه) در تاریخ لیگ قهرمانان از زمان شروع مسابقه به نام رودریگو گوئس ثبت شد. این برزیلی ۱۸ ساله و ۳۰۱ روزه همچنین با شکستن رکورد وین رونی بعد از رائول گونزالس به دومین بازیکن جوان تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که موفق به هت‌تریک شده است. او همچنین با پرفکت‌هت‌تریکی که انجام داد (یک گل با پای راست، یک گل با پای چپ و یک گل با ضربه سر)، رکورد کیلیان امباپه را هم شکست و تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی شد که چنین کاری انجام داده است. او در دیدار مهم رئال مادرید مقابل گالاتاسرای، که تقریبا تکلیف صعود رئال مادرید به مرحله بعد را روشن کرد، سه بار گل زد و با ارسال یک پاس گل برای کریم بنزما، به بهترین بازیکن هفته چهارم لیگ قهرمانان از دید یوفا تبدیل شد. زیدان بعد از پایان مسابقه گفت از عملکرد ستاره تیمش شگفت‌زده نشده و توانایی‌هایش را می‌شناخته.

رودریگو تنها چند ماه است به رئال مادرید اضافه شده و در فصلی که پیش‌بینی می‌شد ادن هازارد با کمک وینیسیوس جونیور خط حمله رئال را هدایت کند، رودریگو معادلات را بر هم زده و به جز زیدان همه را شگفت‌زده کرده است. هوش فوق‌العاده رودریگو او را از سایر ستاره‌های جدید رئال متمایز می‌کند. وینیسیوس با تکنیک فوق‌العاده‌اش سال گذشته رئالی‌ها را سرمست از خرید یک استعداد فوق‌العاده کرد، اما درخشش رودریگو آنها را دلخوش به خرید یک «ستاره» کرده است. عملکرد این بازیکن چیزی فراتر از یک استعداد تازه ظهور کرده است. چنین عملکردی در این سن کم، در سال‌های اخیر تنها از کیلیان امباپه دیده شده است. در برزیل به او رونالدوی جدید می‌گویند و شم گلزنی بالای رودریگو، نشان می‌دهد که این گفته چندان هم بی‌راه نیست.

نکته مهم اینجاست که رودریگو بسیار جوان است و تعداد زیادی بازیکن در این سن بوده‌اند که عملکردی درخشان داشته‌اند، اما بعدها از صفحه روزگار محو شده‌اند. او در مقایسه با رقیبش در رئال مادرید، یعنی وینیسیوس جونیور، عملکردی بهتر داشته و چارچوب‌شناسی‌اش او را از وینی متمایز کرده است. اما باید دید این درخشش ادامه‌دار است یا خیر. رودریگو به دلیل سن پایینی که دارد در لیست تیم دوم رئال مادرید است و در واقع بازیکن رئال مادرید کاستیا محسوب می‌شود. اما بعید است دوباره به تیم دوم برگردد و زیدان رودریگو را در کنار تیم اصلی نگه خواهد داشت.

رودریگو می‌تواند در کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۰ هم به برزیل کمک کند و اولین بازی‌هایش برای برزیل دومین کوپای پیاپی را به ارمغان بیاورد. این فصل می‌تواند سرنوشت رودریگو را مشخص کند. تداوم درخشش او در رئال مادرید و دعوت به تیم ملی، می‌تواند او را واقعا تبدیل به رونالدوی ثانی فوتبال برزیل کند. شباهت‌های زیادی بین او و امباپه هم وجود دارد و از حالا به بعد در مسیر ستاره شدن قرار دارد. همه‌چیز به خود رودریگو بستگی دارد، اما نکته مشخص اینجاست که این بازیکن، از هوش و اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای برخوردار است. تمرین کردن زیرنظر زیدان، می‌تواند توانایی‌های روانی او را بهبود ببخشد و همه‌چیز آماده است تا رئال مادرید فصل آینده به جای شماره ۲۷، یکی از شماره‌های اصلی تیم را به او تقدیم کند. رودریگو تاکنون در کمتر از ۴۰۰ دقیقه‌ای که فرصت حضور در ترکیب رئال را داشته، ۵ بار گل‌زنی کرده و یک بار هم موفق به ارسال پاس گل برای کریم بنزما شده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *