آیا بیل گیتس واقعا گفته است ۳ میلیارد نفر در جهان باید با واکسن بمیرند؟

سایت بدون – ادعایی وجود دارد که می گویدیل گیتس ، بنیانگذار مایکروسافت ، می خواهد حداقل ۳ میلیارد نفر را در جهان ، به ویژه آفریقا ، با طرح واکسن حذف کند.

در طول زمانی که بیماری کرونا در جهان استقرار یافته است ، یک ویدئو در جهان بسیار دیده شد.پست های اینستاگرام و توییتر مدعی هستند که گیتس می خواهد از واکسن های اجباری به عنوان بخشی از برنامه خود برای حذف میلیاردها نفر استفاده کند.

همه این ادعا از یک ویدئو برخاسته است .یک ویدئومربوط به سال ۲۰۱۹ که ادعا می کند گیتس می خواهد مردم جهان را از بین ببرد ،این ویدئو پس از واکسیناسیون گسترده در جهان دوباره وایرال شده است

در این ویدئو ، روبرت او یانگ ، طبیعت شناس در پنل دادگاه بین المللی عدالت طبیعی صحبت می کند. این دادگاه مربوط به یک گروه مستقل و مستقر در بریتانیا است و اعضای آن نظریه های پارانویایی را در مورد فناوری ۵G و کروناویروس را بررسی می کنند

یانگ ، که قبلاً به دلیل فعالیت پزشکی بدون مجوز محکوم به پرداخت ۱۰۵ میلیون دلار به زنی شده است که به او توصیه می کرد به درمان سنتی سرطان مشغول شود ،

یانگ در ویدئو و دادگاه می گوید:”به قول بیل گیتس ، حداقل ۳ میلیارد نفر از مردم جهان باید بمیرندبنابراین ما باید از آفریقا شروع کنیم ، تحقیقات خود را در آنجا آغاز می کنیم و اکثر آفریقایی ها را به دلیل این که بخشی از اقتصاد جهانی هستند را حذف کنیم

بررسی ها نشان می دهد که بیل گیتس هیچ گاه چنین حرفی را نزده است و یانگ واقعیت را وارونه نشان می دهد

آن چه مبنای حرف های یانگ است ، مربوط به سخنرانی بیل گیتس در برنامه TED سال است. در این سخنرانی بیل گیتس حرفی از حذف آدم ها نمی دهد و نمی خواهد جمعیت جهان را کاهش دهد بلکه صجبت او مربوط به کاهش نرخ رشد جمعیت جهان است نه جمعیت کنونی جهان . از نگاه بیل گیتس کم کردن نرخ رشد جهان به کاهش انتشار کربن کمک می کند.

اصل حرف بیل گیتس این است که “جهان امروز ۶٫۸ میلیارد نفر دارد.این رقم به زودی به حدود ۹ میلیارد می رسد.، اگر ما در زمینه واکسن های جدید ، مراقبت های بهداشتی ، خدمات بهداشت باروری کار بزرگی انجام دهیم ، شاید بتوانیم این رشد را ده تا پانزده درصد کم کنیم .

استدلال گیتس بر این است که در خانواده های فقیر کشورهای توسعه یافته چون میزان مرگ و میر کودکان زیاد است. خانواده ها برای این که فکر می کنند باید فرزندان بیشتری داشته باشند تا در دوران پیری از آن ها حمایت کنند.

اگر واکسیناسیون و مراقبت های بهداشتی در این کشورها افزایش یابد ، آن ها خانواده های کوچکتری خواهند داشت .

فارغ از این که آیا بیل گیتس تخصص لازم را برای ارائه این طرح دارد یانه ، باید گفت که این جمله بیل گیتس که بارها و بارها مورد استفاده مدافعان توهم توطئه در مورد واکسیناسیون بوده از اساس دروغ است و او هیچ گاه چنین جمله ای را بر زبان نیاورده است.

منبع: AP

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل « پرسان پرسان برو هندوستان»

سایت بدون – هندوستان یکی از دورترین مقاصد تجاری ایرانی ها در دوران قدیم بود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *