آیا خوردن ماست از زوال عقل جلوگیری می کند؟

سایت بدون- مطالعات متعددی تأثیر ماست بر سلامتی را مورد بررسی قرار داده‌اند، اما یک مطالعه جدید نشان داد که مصرف ماست می‌تواند در برابر یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دهه‌های اخیر که هیچ درمانی ندارد، موثر باشد.

به گزارش جروزالم پست، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۵۰ در سراسر جهان به دلیل افزایش جمعیت ۱۵۰ میلیون نفر دچار زوال عقل شوند. اگرچه هیچ درمانی برای آلزایمر وجود ندارد، اما بر اساس یافته‌های جدید باکتری‌های موجود در روده ما می‌توانند از این بیماری جلوگیری کنند.

در مطالعه محققان ایرلندی نشان داده شده که مشکلات حافظه پس از دریافت باکتری‌های دوستدار روده در موش‌های آزمایشگاهی برعکس شده است. این یعنی ماست حاوی باکتری‌های پروبیوتیک می‌تواند به جلوگیری از بیماری آلزایمر کمک کرده و راه را برای توسعه مصرف پروبیوتیک‌ها باز کند.

پروفسور جان کریان، از کالج دانشگاهی کورک ایرلند که تحقیقاتش در مجله Nature Aging منتشر شده، می‌گوید: «میکروبیوم می‌تواند از خرابی مغز ناشی از افزایش سن جلوگیری کند. ما همچنین در مطالعه اخیر شواهدی از بهبود توانایی یادگیری و عملکرد شناختی در کسانی که پروبیوتیک دریافت کرده بودند، مشاهده کردیم.»

ماست یکی از غذاهای غنی از باکتری‌های پروبیوتیک است. صدها نوع باکتری به طور طبیعی در روده ما وجود دارد. در حالت ایده‌آل، ما باید تعادلی بین میزان باکتری‌های مضر و بی‌ضرر در بدن خود ایجاد کنیم. باکتری‌های پروبیوتیک عملکردهای مهم بسیاری از جمله کمک به تجزیه اجزای غذا، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش نفوذپذیری روده در برابر مواد مضر دارند.۳

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *