بازگشت دوباره حامد لک به دروازه پرسپولیس


سایت بدون – پرسپولیس بر خلاف فصل قبل، روزهای موفقی را سپری نمی‌کند. یکی از دلایل عدم توفیق پرسپولیس را می‌توان درون دروازه این تیم جست‌وجو کرد. جایی که حامد لک نسبت به لیگ بیستم افت محسوسی داشته و نتوانسته آنطور که باید رضایت کادرفنی را برآورده کند. لک در نخستین فصل حضور در پرسپولیس یکی از ارکان موفقیت این تیم بود اما در لیگ بیست و یکم چندان درخشان ظاهر نشده و در ۲ بازی اخیر روی نیمکت نشسته است.
حامد لک در ۳ دیدار ابتدایی پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان، نساجی مازندران و آلومینیوم اراک درون دروازه تیمش قرار گرفت که حاصل آن ۲ برد و یک شکست بود. دروازه لک در هر ۳ بازی باز شد و این دروازه‌بان از ثبت کلین‌شیت بازماند. لک که فصل قبل چندین بار دروازه پرسپولیس را بسته نگه داشته بود، در آغاز لیگ بیست و یکم نتوانست شرایط مثبتی را رقم بزند و به همین دلیل یحیی گل‌محمدی و همکارانش را برای انجام تغییر در این پست ترغیب کرد.
گل‌محمدی که از عملکرد این دروازه‌بان در جریان باخت ۳ بر صفر مقابل الهلال عربستان نیز ناراضی بود تصمیم گرفت بوژیدار رادوشویچ را به عنوان دروازه‌بان جانشین در چارچوب دروازه پرسپولیس قرار بدهد. رادو مقابل گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان به میدان رفت اما او هم نتوانست کلین‌شیت کند و دروازه‌اش برابر هر ۲ رقیب باز شد تا پرسپولیس با تساوی‌های مشابه یک – یک تنها ۲ امتیاز از این دیدارها کسب کند. پرسپولیس که بر خلاف ۵ فصل گذشته خود که منجر به قهرمانی‌های متوالی این تیم شده بود در حراست از دروازه خود در ۵ بازی ابتدایی فصل جاری ناموفق بوده است تا بحران داشتن گلر «شماره یک» به پرسپولیس برسد.
مربیان پرسپولیس رضایتی از عملکرد دروازه‌بان‌های خود و به خصوص بوژیدار رادوشویچ ندارند اما چاره‌ای جز ادامه همکاری با آنها ندارند. در این بین اما حامد لک را به استناد تجربه بالا و عملکرد مثبت‌اش در فصل اخیر می‌توان حفظ کرد و او را دوباره به اوج رساند اما بحث رادوشویچ با لک فرق دارد. این دروازه‌بان کروات که برابر مس رفسنجان گل عجیبی را دریافت کرد، ۲ فصل و نیم دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و عبور از نام او یعنی پرداخت غرامت. غرامتی در حدود ۸۰۰ هزار دلار که می‌تواند بحرانی دیگر را برای پرسپولیس به وجود بیاورد.
اینکه چرا در زمان مدیران قبلی، چنین قراردادی با رادوشویچ بسته شده و او مبلغی در حدود ۲۵۰ هزار دلار به ازای هر فصل دریافت می‌کند، پرسشی است که می‌تواند چالش جدیدی برای امضاکنندگان این قرارداد درست کند. حتی اگر بحث مبلغ قرارداد را فاکتور بگیریم، قرارداد بلندمدت با دروازه‌بانی که در حد و اندازه‌های پرسپولیس نیست، به هیچ وجه منطقی نیست. همین مسأله و بار مالی احتمالی که جدایی رادوشویچ برای پرسپولیس می‌سازد، باعث شده تا کادرفنی هم به فکر تغییر در لیست دروازه‌بان‌های خود نباشند و همچنان به کار با این دروازه‌بان کروات ادامه بدهند.
پرسپولیس در حالی چهارشنبه هفته جاری مقابل صنعت نفت آبادان در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به میدان می‌رود که یحیی گل‌محمدی تا کنون از ۲ دروازه‌بان خود در این رقابت‌ها استفاده کرده است. یحیی شاید فعلاً این ریسک را به جان نخرد تا از دروازه‌بان سوم و جوان خود، یعنی امیرمحمد یوسفی استفاده کند.
به همین خاطر و با توجه به گلی که رادوشویچ برابر مس رفسنجان دریافت کرد، احتمالاً دوباره قرعه به نام حامد لک می‌افتد تا با تلنگری که خورد، با تمرکز بالا در ترکیب اصلی قرار بگیرد و جایگاه خود را پس بگیرد.
باید دید آیا پرسپولیس می‌تواند با حل بحران دروازه‌، دوباره در قامت یک مدعی ظاهر شود و به بالای جدول برسد یا اینکه همچنان باید منتظر تغییرات درون دروازه این تیم باشیم؟ موضوعی که ارتباط مستقیم با نتایج پرسپولیس در لیگ بیست‌ویکم دارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *