جم نجفی میلیادر ایرانی که می خواهد تاتنهام را بخرد کیست؟/ وعده حضور مهدی طارمی در لندن


سایت بدون-  از چند روز قبل اخباری در رسانه‌های انگلیسی منتشر شد با این مضمون که جم نجفی، میلیاردر ایرانی-امریکایی قصد دارد سهام تاتنهام را بخرد و بر این باشگاه لندنی مالکیت کند. اتفاقی که جذاب و مهم است، بخصوص برای ما ایرانی‌ها که می‌توانیم سومین حضور یک ایرانی در لیگ برتر انگلیس- البته در بخش‌های مالکیتی و مدیریتی- را شاهد باشیم. پیش‌تر فرهاد مشیری مالکیت اورتون و بهداد اقبالی بخش اعظمی از سهام چلسی را خریده و نام خود را سر زبان‌ها انداخته بودند. جم نجفی ریاست گروه سرمایه‌گذاری ورزشی MSB را به عهده دارد. از جمله دارایی‌هایش می‌توان به بخشی از سهام تیم بسکتبال فینیکس سانز که در NBA حضور دارد و همچنین سرمایه‌گذاری در تیم فرمول‌ یک مک‌لارن اشاره کرد. نجفی حالا قصد دارد با خرید تاتنهام هاتسپر سرمایه‌گذاری در حوزه فوتبال را تجربه کند.
به گزارش فایننشال تایمز، این میلیاردر ۵۹ ساله علاقه‌مند به مالکیت باشگاه شمال لندن است و انتظار می‌رود بزودی پیشنهادی ارائه بدهد. نجفی که ریاست «MSP Sports Capital» را برعهده دارد، با کنسرسیومی از سرمایه‌گذاران برای شرکت در مناقصه کار می‌کند. سهام باشگاه تاتنهام ۸/۳ میلیارد دلار ارزش دارد و نجفی قصد دارد تمام آن را از مالکان فعلی بخرد و دوران جدیدی را برای این باشگاه قدیمی و ریشه‌دار رقم بزند.
نجفی پس از مهیا شدن همه شرایط لازم برای نهایی کردن معامله خرید، به جو لوئیس، مالک و دنیل لوی رئیس باشگاه تاتنهام نزدیک خواهد شد. آنها ارزش سهام باشگاه را تقریباً ۳ میلیارد دلار می‌دانند و به این حدود ۷۵۰ میلیون دلار بدهی را نیز باید اضافه کرد که تاتنهام را به‌عنوان نهمین تیم فوتبال باارزش جهان معرفی می‌کند. نجفی یکی از مالکان و نیز نایب رئیس تیم بسکتبال فینیکس سانز است و همچنین گروه شرکت‌های نجفی را اداره می‌کند که منبع اصلی درآمد او است. این یک شرکت سهام خصوصی است که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده است. این شرکت در شهر فینیکس واقع شده و در قراردادهایی با ارزش معاملاتی تا یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.
نکته جالب درباره جم نجفی، علاقه او به ستاره‌های فوتبال ایران است. او به همین دلیل نهایت تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا شاید بتواند پای بازیکنان خلاق و مستعد فوتبال ایران را به باشگاه انگلیسی باز کند. البته اگر بتواند خرید تاتنهام را نهایی کند. پیش‌تر شایعه شده بود فرهاد مشیری بارها برای جذب سردار آزمون و حضور او در اورتون پا پیش گذاشته بود اما این انتقال هرگز به سرانجام نرسید.
حالا درباره جم نجفی گفته می‌شود او قصد دارد بعد از مالکیت بر تاتنهام، مهدی طارمی را از پورتو بخرد و او را از پرتغال به انگلیس منتقل کند. اتفاقی که می‌تواند برای فوتبال ایران هم جذاب و پراهمیت باشد. در یکی دو فصل اخیر تاتنهام از جمله مشتریان طارمی بود اما هیچگاه انتقال او به شمال لندن شکل رسمی به خود نگرفت. با این حال حضور احتمالی میلیاردر ایرانی-امریکایی در تاتنهام می‌تواند موانع انتقال طارمی به فوتبال انگلیس را هموار کند. بخصوص که طارمی هم همیشه در مصاحبه‌های خود تأکید کرده که علاقه‌مند به بازی در لیگ انگلیس است و حالا چه بهتر به تیمی برود که مالکیتش برعهده یک ایرانی است.

ZOOM

حضور احتمالی جم نجفی، میلیاردر ایرانی-امریکایی در تاتنهام می‌تواند موانع انتقال طارمی به فوتبال انگلیس را هموار کند. بخصوص که طارمی هم همیشه در مصاحبه‌های خود تأکید کرده که علاقه‌مند به بازی در لیگ انگلیس است و حالا چه بهتر به تیمی برود که مالکیتش برعهده یک ایرانی است.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *