حسن یزدانی ستاره کشتی ایران برای المپیک برنامه دارد/ هشدار به تیلور و باقی رقبا


سایت بدون – گل سرسبد ورزش ایران این روزها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. ستاره بی‌چون و چرای ورزش ایران که امید اول کسب مدال طلا در المپیک توکیو است، در روزهای بی‌خبری کشتی هم مورد توجه رسانه‌های داخلی است و هم مورد توجه سایت اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته است. شاید خیلی‌ها در این روزهای کرونایی به‌دنبال این هستند که بدانند او این روزهای کرونایی را چگونه سپری می‌کند؛ روزهایی که او با سپری کردن دوران نقاهت پشت سر گذاشت. حسن یزدانی که چند ماه پیش به‌دلیل مصدومیت در جام باشگاه‌های جهان مجبور به جراحی زانوی خود شده بود، حالا مراحل بهبود مصدومیت‌اش را به سایت اتحادیه جهانی شرح داده است: «بعد از انجام عمل جراحی استراحت موقتی داشتم اما الان ۲ ماه است تمریناتم را به‌صورت فشرده، البته نه آنطور که قهرمانان تمرین می‌کنند، شروع کرده‌ام. خدا را شکر وضعیت پایم خوب است و اذیتم نمی‌کند.»
یزدانی در ادامه این مصاحبه به حفظ احترام دوطرفه میان او و دیوید تیلور آمریکایی، علی‌رغم مبارزه در تشک کشتی اشاره کرده و از رعایت اخلاق پهلوانی در عین مبارزه گفته است: «مهم‌ترین موضوع برای هر ورزشکاری حفظ فرهنگ و سنت کشورش و رعایت اصول اخلاقی است. قطعاً من هم به این موضوع خیلی فکر می‌کنم و همه حریفانم برایم قابل احترام هستند و برای همه آنها آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. دوست دارم تیلور و دیگر حریفانم همیشه در بهترین شرایط باشند تا مبارزه‌هایی را به نمایش بگذاریم که همه علاقه‌مندان به کشتی در جهان از دیدن آنها لذت ببرند.»
دو شکست حسن یزدانی مقابل تیلور در ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به کشتی مانده اما حالا او از اتخاذ روش جدید برای شکست تیلور خبر داده است. نابغه جوان کشتی ایران  نقشه جدیدی برای کشتی‌گیر سختکوش آمریکایی دارد: «قطعاً تمام سعی‌ام این است که اشتباهات فنی و یا روانی در آن ۲ مبارزه که منجر به باختم شد را برطرف کنم و با شیوه جدیدی وارد مبارزه شوم. سعی می‌کنم با تمرکز بالا مقابل همه حریفانم قرار بگیرم تا بتوانم برنامه‌هایم را اجرا کنم.»
حسن یزدانی در آخرین روزهای سال ۹۸ درگیر شایعات بیماری کرونا شده بود، اما او در سلامت کامل بود و به همین دلیل هم چند بار فیلم تمرینات خود را منتشر کرد و حالا هم از حضورش در کشتی  تا سال ۲۰۲۴ خبر داده است: «هدفم این است که در تمامی رقابت‌های جهانی و المپیک بهترین نتایج را بگیرم و دوست دارم تا جایی که بدنم جواب بدهد به خوشرنگ‌ترین مدال‌ها برسم. اگر بدنم جواب بدهد، هدفم این است که تا المپیک ۲۰۲۴ کشتی بگیرم.»
البته حسن یزدانی برای حضور در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد و حضورش در مسابقات جهانی و المپیک رقبای خوب داخلی هم دارد؛ دو کشتی‌گیر جوان و شایسته مازندرانی که همشهری او هم هستند: «بزرگترین حریفانم کامران قاسمپور و احمد بذری هستند و البته حریفان خوب دیگری هم دارم. فعلاً این دو کشتی‌گیر جدی‌ترین رقبایم هستند اما ممکن است یک جوان بیاید و حریف مستقیم من شود.»
یکی از مهم‌ترین سؤال‌ها درباره حسن یزدانی این است که او در دوران پس از قهرمانی چه تصمیمی می‌گیرد؟ آیا می‌خواهد به عرصه مربیگری ورود کند یا برنامه دیگری دارد؟ اما هنوز حسن یزدانی جوابی برای این کار ندارد: «فعلاً همه‌چیزم کشتی است و خیلی به این موضوع فکر نکرده‌ام اما سعی می‌کنم در کنار کشتی بیزینس هم داشته باشم. فعلاً پدرم موارد مربوط به مسائل مالی‌ام را انجام می‌دهد و نمی‌گذارد ذهنم درگیر مسائلی به غیر از کشتی شود، اما حتماً برای سال‌های آینده هم باید برنامه‌ریزی کنم و شاید بعد از المپیک ۲۰۲۱ به‌طور جدی به این موضوع فکر کنم.» حسن یزدانی با توجه به شرایط سنی که دارد می‌تواند رکورد مدال‌های ارزشمند تختی در المپیک را بشکند و بعد از دهه‌ها نامش به‌عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ مطرح شود اما او می‌گوید به این موارد خیلی توجه نمی‌کند و تختی را الگوی ورزشی‌اش می‌داند: «الگوی من از نظر اخلاقی، جهان پهلوان تختی است،  اما در بحث فنی همه قهرمانان برای من قابل احترام هستند و نمی‌توانم بگویم فقط از یک نفر الگو برداری می‌کنم.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *