حسن یزدانی: هدفم طلای المپیک ۲۰۲۴ است

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد و دارنده ۲ مدال طلا و نقره بازی‌های المپیک گفت: تا زمانی که توان داشته باشم و بدانم برای تیم ملی و کشتی مفید هستم قطعا کشتی می‌گیرم و هدفم المپیک ۲۰۲۴ است.

سایت بدون – حسن یزدانی روز شنبه در گفت و گویی درباره مسابقات جهانی اسلو و درخشش تیم ملی آزاد در این رقابت‌ها گفت: لطف خدا بود که این موفقیت کسب و کمی از زحماتی که در این چند سال کشیدیم جبران شد. 

وی درباره بررسی حریفانش پیش از حضور در جهانی ۲۰۲۱ افزود: موفقیت یکباره به دست نمی‌آید و همه چیز دست به دست هم می‌دهد تا ثمره تلاش ها بار دهد. بعد از المپیک توکیو که پژمان درستکار سکان تیم را به دست گرفت، با مدت زمان کمی که تا رقابت های جهانی داشتیم تمریناتی در نظر گرفته شد و تلاش کردیم تا به آمادگی لازم برسیم که توانستیم ذره ای از زحمات‌مان را در نروژ جبران کنیم.

دارنده طلای المپیک ریو ادامه داد: به تمام مربیان احترام می گذارم، پژمان به من محبت دارد. در تمرین که شوخی وجود ندارد و جایگاه سرمربی کاملا مشخص است اما خارج از موضوع تمرین، رابطه دوستانه و صمیمی بین مربیان و بازیکنان برقرار است  

وی که کاپیتان تیم ملی آزاد است، درباره در اختیار گذاشتن تجربیات خود به ملی پوشان گفت: این کار حتما با اجازه مربیان خواهد بود و من در کار کادرفنی دخالت نمی‌کنم. حال عرفان الهی، رحمان عموزاد و قهرمانان دیگر اگر از من سوالی داشته باشند با جان و دل کمک می‌کنم و خوشحال می‌شوم که در موفقیت تاثیری داشته باشم. این پهلوانان به من محبت دارند.

یزدانی درباره اینکه تا چه زمانی کشتی را ادامه خواهد داد، گفت: تا زمانی که توان داشته باشم و بدانم برای تیم ملی و کشتی مفید هستم قطعا کشتی می‌گیرم.  هدفم المپیک ۲۰۲۴ هست و تا آن وقت هم بازی‌های آسیایی، جهانی هم در پیش است و اگر به دوبنده تیم ملی رسیدم می‌خواهم دل مردم را شاد کنم.

قهرمان سال ۲۰۲۱ جهان درباره چرخه انتخابی تیم ملی تاکید کرد: من کارشناسی نمی‌کنم. کشتی‌گیرم و تابع قانون. هر تصمیمی بگیرند اطاعت می‌کنم وظیفه من کشتی گرفتن است. این دوره خیلی به مسابقات کشوری بها داده شده و کسانی که مدعی دوبنده تیم ملی هستند از قهرمان کشوری ورود یافتند و نفرات برتر کشوری به آسیایی می روند. چند سالی بود این اتفاق رخ نداده بود. نمی شود به این چرخه ایراد گرفت. این چرخه دست و پا شکسته در سال های گذشته هم انجام می شد. اما مربی و سرمربی در انتخاب کشتی گیر نقش ندارند و خود کشتی گیر باید حقش را روی تشک بگیرد. 

وی با اعلام اینکه قرار است در آخرین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی بگیرد، اضافه کرد: من هر سال در انتخابی تیم ملی کشتی گرفتم و حتی اول از همه برای من انتخابی گذاشتند که قهرمانان دیگر بیایند کشتی بگیرند. حال این فرصت برای همه بچه‌ها و  هم وزن‌هایم که مدعی دوبنده تیم ملی هستند، ایجاد شده که رقابت کنند و من هم مانند بقیه در این چرخه کشتی می‌گیرم و درنهایت هر کسی حقش هست در این چرخه به آن برسد.

یزدانی افزود: تمام فکر و ذهنم کشتی است و فرصت ورود به جای دیگری را ندارم ولی اگر جایی حضور من موثر باشد با جان و دل انجامش می‌دهم ولی شغل خاصی ندارم.

وی در مورد افتتاح سالن ورزشی‌اش در مازندران نیز گفت: این یک مجموعه ورزشی و کمپ تمرینی است که در چند رشته فعال خواهد بود.گام به گام به بهره‌برداری می‌رسد و اکنون سالن کشتی راه اندازی شده است. اگر پروانه بهره‌برداری بدهند کشتی‌گیران تمرینات‌شان را شروع می‌کنند. وظیفه من بود به عنوان ورزشکار گامی برای کشتی و ورزش استانم بردارم. امیدوارم قهرمانان خوبی را تحویل جامعه بدهیم. من با هزینه شخصی خودم این کار را انجام می‌دهم. هیچ حمایتی هم نشدم. داخل سالن فقط تشک هست، دوست دارم امکانات دیگری هم در سالن داشته باشیم که اینجا به آکادمی استعدادیابی تبدیل شود.

این آزادکار مازنی ادامه داد: اگر حمایت شویم در این مکان قهرمانان مستعد در آن شناسایی خواهند شد. علاوه بر کشتی در رشته‌های قایقرانی، فوتسال هم فعالیت می کنیم . هیچ کمکی از سوی نهادهای دولتی به من نشده و با هزینه شخصی این کار را انجام می دهم.

 قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو درباره سن آغاز کشتی معتقد است: یک قهرمان که می خواهد به تیم ملی برسد باید از ۱۰- ۱۱ سالگی فعالیت خود را آغاز کند، البته باز هم معلوم نیست به آن جایگاهی که می خواهد برسد. برخی در ۱۹ سالگی تازه از من می پرسند که می شود  کشتی را شروع کرد یا نه، به آنها می گویم حال یک سال تمرین کنید اگر دیدید تغییری در شما ایجاد شد ادامه دهید ولی اگر تغییری نداشتید ادامه ندهید، کشتی ورزش سختی است. از سنین پایه و ۱۱-۱۲ سالگی هم شروع کنید باز هم کسب نتیجه به اراده، پشتکار و استعداد کشتی گیر هم بستگی دارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد امکان بازگشتش به ۷۴ کیلوگرم عنوان کرد: اگر می خواستم به ۷۴ کیلو برگردم که وزنم را تغییر نمی دادم. همان وقت هم وزنم ۸۱ کیلو بود و قانون وزن کشی روز قبل بود. بعد از المپیک ریو وزنم ۸۶-۸۷ شد و تغییر وزن دادم و در همین وزن می مانم چون شرایطم خوب است.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *