داستان عجیب ملی پوش کشتی ایران که در خاک اعتیاد روی پل رفت

سایت بدون – ۱۹ساله بود که در مسابقات بین‌المللی جام یادگار امام(ره) کشتی‌هایش چشم محمد بنا را گرفت. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کسی نبود که بخواهد به هر کسی نظر کند و از کشتی هر کسی لذت ببرد، اما چشم‌های او کشتی محسن قاسمی را پسندیده بود؛ جوان خوش‌اندام و تکنیکی بروجردی که به یکباره و در آنی در دل محمد بنا جای گرفت. محمد بنا دید که محسن قاسمی جوان ترکه‌ای لرستانی می‌تواند پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری سیر کند، به همین دلیل خیلی زود او را به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت کرد تا در کنار حمید سوریان، امید نوروزی و سعید عبدولی راه قهرمان جهان شدن را در پیش بگیرد. جوان رعنای ۷۴کیلوگرمی با موهای طلایی و صورت کشیده حالا بعد از ۱۰ سال کجاست؟ کسی که قرار بود روی سکوی قهرمانی جهان بایستد، الان کجاست؟
یک سال بعد محمد بنا او را در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قرار داد. رقابت‌های قهرمانی آسیا در تاشکند اولین حضور قاسمی در ترکیب تیم بزرگسالان بود اما سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به درخشش و موفقیت او دل بسته بود. قهرمانی محسن در آن مسابقات برای محمد بنا خیلی مهم بود به همین دلیل هم به او وعده داد اگر مدال طلا بگیرد، ساعت مچی خود را به او هدیه می‌دهد. قاسمی مثل آب خوردن حریف کره‌ای را شکست داد و ساعت مچی محمد بنا را هم هدیه گرفت اما حالا نه از محسن قاسمی خبری است و نه از ساعت مچی محمد بنا.
در فینال حریف او کیم جیونگ هیو از کره‌جنوبی بود؛ کسی که الان هم در ترکیب کره‌جنوبی در وزن ۸۲کیلوگرم کشتی می‌گیرد و در سال ۲۰۱۸ مدال برنز آسیا را هم کسب کرد. قاسمی برای شکست دادن این کره‌ای و رسیدن به فینال تامورا کازیو از ژاپن، کاناتبک بگالیف از قرقیزستان و مراد بک عزیزاف از ازبکستان میزبان را از دو تیغ گذراند، اما محسن قاسمی الان کجاست؟
این سؤال که محسن قاسمی کجاست شاید نزدیک به ۵ سال است که مطرح شده اما هرگز نشد برای آن جواب قانع‌کننده‌ای پیدا شود. آخرین‌بار شاید قبل از ریو ۲۰۱۶ بود که محمد بنا توانست او را پیدا کند و به اردو برگرداند اما خیلی این حضور تداوم نداشت و این کشتی‌گیر چغر بد بدن باز هم سر خورد و اردوی تیم ملی را ترک کرد.
وقتی اردوی تیم ملی را ترک کرد، محمد بنا با ناراحتی درباره رفتن قاسمی می‌گفت: «آنقدر که با محسن حرف زدم با حمید سوریان حرف نزدم. می‌دانستم او استعداد شگرفی دارد اما چه کنم که در دام افتاده است.» همان موقع هم تلاش‌های زیادی صورت گرفت که محسن به کمپ برود و با ترک اعتیاد دوباره به روی تشک کشتی برگردد اما هرگز این تلاش‌ها به نتیجه نرسید تا اینکه بالاخره مشخص شد محسن کجاست.
جواب این سؤال که محسن قاسمی کشتی‌گیر ۷۴کیلوگرمی تیم ملی کجاست؟ بعد از حدود ۵ سال پیدا شد. او حالا نحیف، خسته و شکسته شده که هیچ شباهتی به آن قهرمان رعناقامت ندارد. روی تخت بیمارستان در خاک افیون قرار گرفته و حالا نفس‌هایش به شماره افتاده است. همه دست‌ها را به علامت ضربه فنی بالا بردند اما محسن قاسمی روی پل مقاومت می‌کند. شاید فرار او از ضربه فنی باعث بازگشت دوباره‌ به کشتی شود. خدا چه می‌داند شاید اگر ضربه نشد و برگشت.
چشم‌ها برای بازگشت محسن قاسمی به کشتی و زندگی به‌جای اینکه به روی تشک کشتی باشد به بیمارستان آیت‌الله بروجردی دوخته شده است. همه منتظرند تا این لحظات آخر اتفاقی رخ بدهد و باز هم چشم‌های او به این دنیا باز شود و به زندگی برگردد؛ زندگی که قرار بود در کمپ ترک اعتیاد به او اهدا شود اما با اشتباه چند نفر اندک امید  به زندگی هم از محسن گرفته شد و حالا در سخت‌ترین روزهای زندگی به‌سر می‌برد. میزان هوشیاری او بسیار پایین است و حتی شایعه فوت او هم منتشر شد اما به قول محمد بنا که برایش نوشته بود خدا خودش گفته امید داشته باشید، پس ناامید نمی‌شویم، منتظر برگشت محسن قاسمی می‌مانیم.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

۶ دیدگاه

  1. بدن بی مغز همین است

  2. روحش شاد و یادش گرامی،همین که با چند تا کشتی زیبا دل مردم را شاد کرده،خودش دنیایی هست،ما ها که مطلب میخونیم و تو هوا نظر میدیم چه غلطی کردیم،

  3. افسوس کشتی های چشم نواز محسن قاسمی در یادها خواهد ماند افسوس از بزرگترهایی زمانی که باید باشند و مراقبت کنند و نیستن

  4. محسن رو نباید رها میکردند که ۵سال از مصرفش بگذره که دیگه نشه به روزهای اولش برگرده……اون هم غولی بنام هروئین…..کم لطفی به مرحوم قاسمی شد….مسئولین کشتی!!
    ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *