رازهای شیک پوشی در فصل بهار

نیمی از فروردین را پشت‌سر گذاشته‌ایم و فصل بهار آرام آرام در تمام کوچه‌ها و خیابان‌ها و آسمان خودنمایی می‌کند. تعطیلات نوروزی هم به پایان رسیده است و مردم به مرور لباس‌های مهمانی و به قول معروف پلوخوری شان را جمع و جور می‌کنند و کنار می‌گذارند و دوباره زندگی را طبق روال قبل از سر می‌گیرند. بهار معمولا نه به اندازه زمستان سرد و طاقت‌فرسا و نه مانند تابستان گرم است بلکه گهگاه بدن از خنکای هوای آن به لرزه می‌افتد و گاه از حرارت آفتاب به عرق می‌نشیند. به همین دلیل است که معمولا سرماخوردگی فصل بهار شایع است. با انتخاب پوششی مناسب در این فصل می‌توانید خود را در برابر تغییرات ناگهانی دمایی ایمن کنید. درواقع، لباس پوشیدن در فصل بهار یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در طول سال به‌شمار می‌رود و شما باید به گونه‌ای لباس بپوشید که تعادلی را بین هوای گرم و سرد و خشک و بارانی رعایت کنید. اما با انتخاب آگاهانه‌ای می‌توانید پوشش مناسبی را در بهار انتخاب کنید. 
انتخاب پارچه مناسب: با توجه به این که درجه حرارت هوا در این فصل متغیر است و مدام بالا و پایین می‌شود، لباس‌های نخی را انتخاب کنید که هوا به‌راحتی در لابه‌لای بافت‌های آن رد و بدل شود. الیاف پشمی، ابریشمی و نخی بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید در این فصل استفاده کنید. چرم و جیر هم برای این موقع از سال انتخاب خوبی است. 
لباس‌های کتان: یکی از مناسب‌ترین جنس لباس‌ها برای فصل بهار کتان است که گرما را بین بدن و پارچه نگه می‌دارد و گرمای لازم برای این فصل را برای شما ایجاد می‌کند. به همین دلیل استفاده از کت‌های کتان و بهاره در این فصل برای آقایان بسیار اهمیت دارد. خانم‌ها هم می‌توانند از مانتوها و شلوارهای کتان با رنگ‌های روشن استفاده کنند. 
لایه‌لایه پوشیدن: لایه‌لایه پوشیدن لباس‌ها راه خوبی برای محافظت از گرمای بدن به‌شمار می‌رود. علاوه بر این، این ترفند راهکار مناسبی برای این موقع از سال محسوب می‌شود که هوا به سرعت تغییر می‌کند و شما به راحتی می‌توانید از حجم لباس‌هایتان کم کنید. اما حواستان باشد که در این کار زیاده‌روی نکنید.  به این معنی که بیش از حد لباس روی هم نپوشید و در عوض، به جای ژاکت و کت و روسری ضخیم، بهتر است از یک ژاکت نازک‌تر همراه یک روسری نخی سبک یا ابریشمی استفاده کنید. 
رنگ‌های روشن: در زمستان به‌دلیل دور ماندن از سرما توصیه می‌شود بیشتر از رنگ‌های تیره استفاده کنید که نور آفتاب را بیشتر در خود نگه می‌دارند و بدن شما را گرم‌تر می‌کنند. اما با اتمام زمستان و فرا رسیدن فصل بهار، بهتر است سراغ لباس‌هایی با رنگ روشن و رنگی‌تر بروید. با این که بهتر است در بهار لباس‌های رنگی بپوشید، اما برای این که تعادلی بین زمستان و بهار ایجاد کنید، استفاده از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، قهوه‌ای و سفید را به شما توصیه می‌کنیم. 
کت‌های بارانی: از آنجا که بهار به باران‌های رگباری و ناگهانی‌اش شهره است، سعی کنید یک کت بارانی بپوشید یا همراه داشته باشید که ضد آب بوده و از شما در برابر بارش‌های بهاری محافظت کند. 
بوت‌هایتان را کنار نگذارید: شاید تصور کنید با تمام شدن زمستان دیگر نیازی به پوشیدن پوتین یا بوت ندارید، اما در فصل بهار با توجه به بارش‌های آن، هنوز هم به‌وجود آنها نیاز پیدا خواهید کرد، زیرا می‌توانند از پاهای شما در برابر حجم بالای آب یا حتی ریزش باران محافظت کنند. 
تنظیم و ترجمه: چاردیواری

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *