زمان حضور دیاباته در نیم‌فصل اول فقط ۲۹۸دقیقه/نهمین غیبت شیخ در لیگ بیستم

هر قدر هم که شیخ دیاباته از خودش راضی نباشد و این موضوع مهم را به زبان هم بیاورد، غیبت‌های او در نیم‌فصل اول لیگ بیستم توجیه‌پذیر نیست. گرچه غیبت‌های این بازیکن غالبا به دلیل مصدومیت است اما به واقع باید روشن شود که چرا او نسبت به نیم‌فصل لیگ گذشته بازی‌های کمتری در ترکیب استقلال انجام داده است.

شیخ که قرار بود در اصفهان عصای دست کادرفنی باشد، بازهم در خانه خواهد نشست و این بازی را از تلویزیون نظاره خواهد کرد. شاید اگر او در ترکیب بود، فکری با آرامش و امیدواری بیشتری به مصاف حریف خود می‌رفت اما دیاباته باز هم استقلال را تنها خواهد گذاشت. در نیم‌فصل لیگ بیستم دیاباته فقط ۲ بار بازی ۹۰ دقیقه‌ای را در ترکیب استقلال تجربه کرد و در ۴ بازی دیگر نیز که برای استقلال به میدان رفته مجموعاً ۲۹۸ دقیقه بازی در ترکیب استقلال را به ثبت رسانده است.

این دقایق بازی در قیاس با ۱۳۵۰ دقیقه فرصت بازی در نیم‌فصل اول بسیار ناچیز است و عملکردی بحث‌برانگیز را از شیخ برجا می‌گذارد. دیاباته با احتساب بازی استقلال مقابل سپاهان ۹ هفته از ترکیب استقلال دور بوده و نتوانسته برای تیمش به میدان برود. او با اینکه فصل پیش نیز مصدومیت‌هایی را سپری کرده بود اما در نیم‌فصل اول آمار بهتری از خود برجا گذاشت و توانست تعداد بازی‌های بیشتری در ترکیب تیمش باشد اما در این فصل ماجرای شیخ با استقلال متفاوت با هر زمان دیگری است و به نظر می‌رسد به او چندان نمی‌شود دل بست.

فکری که دوست داشت شیخ را آماده و سرحال در خط آتش تیمش داشته باشد تا بازی با ۳ مهاجم را در تیمش به عادتی همیشگی تبدیل کند اما حالا به واسطه غیبت‌های این بازیکن نمی‌تواند این پروژه مهم را در تیمش عملی کند و باید با همان زوجی پیش برود که چندان هم در نیم‌فصل اول قبراق نشان نداده‌اند. گرچه تأثیرگذاری مهدی قایدی در استقلال همچنان چشم‌نواز است اما ارسلان مطهری نتوانسته از دقایق طولانی که در اختیارش قرار می‌گیرد بهره کافی ببرد و در خط حمله بدرخشد در حالی که غیبت‌های دیاباته فرصتی طلایی بود برای این بازیکن تا خودش را بیش از اینها در خط حمله نشان دهد و بتواند با گل‌های بیشتر از جایگاهی محکم در خط حمله استقلال برخوردار شود اما عملکرد نه چندان قابل دفاع او سبب شده تا همچنان خیلی‌ها منتظر بازگشت شیخ باشند که این مهاجم هم به دلیل مصدومیت هفته‌ها است به غایب بزرگ تیمش تبدیل شده است.

به هر حال این شرایط در نیم‌فصل دوم که بلافاصله بعد از نیم‌فصل اول آغاز می‌شود و هیچ تعطیلی هم در کار نیست برای استقلال خوشایند نخواهد بود و ممکن است افکار فکری را برای ساختن تیم دلخواهش به هم بریزد

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *