سادیو مانه به بایرن می‌رود/شروع عصر جدید باواریا


سایت بدون – حسن سالی حمیدزیچ در هنگامی که از ترمینالی خصوصی در فرودگاه مونیخ خارج می‌شد، به خبرنگار اسکای اسپورت آلمان گفت: «بله، او دارد می‌آید.» مدیر ورزشی بایرن‌مونیخ از منچستر برگشته بود، جایی که با جولین وارد، همتایش در لیورپول و بیورن بزمر، ایجنت سادیو مانه ملاقات کرد تا بر سر قرارداد انتقال این مهاجم ۳۰ساله سنگالی به توافق برسند.
مانه قراردادی سه‌ساله امضا می‌کند و بایرن ۳۲ میلیون یورو به لیورپول می‌پردازد که قابل افزایش تا ۴۱ میلیون یورو است. ۶ میلیون یورو از این پاداش به‌سادگی قابل دسترسی است. مانه امروز برای شرکت در تست پزشکی بایرن به مونیخ سفر می‌کند. او سومین خرید تابستانی این باشگاه پس از رایان گراونبرخ و نصیر مزراوی از آژاکس است.
او یازدهمین خرید گران‌قیمت تاریخ بایرن خواهد بود، اما پس از مهدی بن‌عطیه، دومین بازیکن آفریقایی گران این باشگاه می‌شود. اولیور کان، مدیر ارشد اجرایی و هربرت هاینر، رئیس باشگاه، به همراه سالی‌ حمیدزیچ سخت در تلاش هستند که از بایرن تیم بهتری بسازند. مجله کیکر نوشت: «معمولاً برعکس است، اما این بار یک باشگاه بوندس‌لیگا یک ستاره از لیگ برتر را خریده است.» لوتار ماتئوس هم گفت: «بوندس‌لیگا ارلینگ هالند و احتمالاً روبرت لواندوفسکی را از دست داده است. ما نیاز به چهره‌های جدید داریم. مانه نامی بزرگ در فوتبال است.»
حسن‌ سالی‌ حمیدزیچ ۴۵ساله با نظراتی مثبت و منفی روبه‌رو است. بزرگترین خرید او آلفونسو دیویس در سال ۲۰۱۸ بود. اما هیچ‌کس در آن هنگام پیش‌بینی نمی‌کرد که این بازیکن در پستی متفاوت با زمان خریدش خواهد درخشید. اما لوکاس هرناندز، گران‌ترین خرید تاریخ بایرن (با قیمت ۸۰ میلیون یورو از اتلتیکو مادرید)، لروی سانه و دایو اوپامکانو خیلی خوب نبوده‌اند. میشاییل کوزانس، فیته آرپ، بونا سار، مارک روکا و حتی مارسل زابیتسر را هم نمی‌توان موفق دانست. سالی‌ حمیدزیچ با هانسی فلیک، مربی سابق بایرن هم به‌صورت علنی مشکل پیدا کرد.
اما حالا او پس از مذاکرات متعدد توانسته مانه را با قیمتی مناسب بخرد. روکا با قیمت ۱۲ میلیون یورو راهی لیدز می‌شود و به این ترتیب بایرن روی فروش او ۳ میلیون یورو سود خواهد کرد.
حضور مانه باعث می‌شود یولین ناگلزمان، مربی بایرن هم فلسفه خود را بهتر پیاده کند. لواندوفسکی پس از هشت سال حضور در مونیخ احتمالاً راهی بارسلونا می‌شود و مانه می‌تواند به ناگلزمان کمک کند در دوران پس از لواندوفسکی نتایج خوبی بگیرد و سیستم انعطاف‌پذیرتری داشته باشد.
ناگلزمان ترجیح می‌دهد مانند پپ گواردیولا در منچسترسیتی با مهاجمان شناور بازی کند و یک مهاجم مرکزی نداشته باشد. مانه از این جهت به کار او می‌آید.
عملکرد مانه در شش فصل اخیر در لیورپول فوق‌العاده بوده است. او در ۲۶۹ بازی در تمامی رقابت‌ها ۱۲۰ گل زده و ۴۸ گل ساخته است. او یک قهرمانی لیگ برتر، یک جام حذفی، یک لیگ قهرمانان و حضور در دو فینال دیگر این رقابت‌ها را در کارنامه دارد.
اما مانه فردی متواضع است. او زیاد به سنگال سفر می‌کند و حالا هم آنجاست. تصویری از او در حال بازی با هموطنانش روی زمینی گل‌آلود منتشر شده است. حضور چنین چهره‌هایی در بایرن باعث می‌شود که آنها به این باور برسند که وارد عصر جدیدی شده‌اند؛ پس از دوران اولی هوینس و کارل-هاینس رومنیگه، پس از ده قهرمانی پیاپی و حتی پس از لواندوفسکی. این بار با کان، سالی‌حمیدزیچ، ناگلزمان و مانه. بله، او دارد می‌آید.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *