ستاره های فوتبال جهان چه ماشینی در گاراژ خود دارند؟/از بنتلی چریکی تا مرسدس کروم

سایت بدون-فوتبالیست های مشهور دنیا معمولا بخشی از درآمد خود را صرف خرید به روزترین خودروهای دنیا می‌کنند ولی در این میان، فوتبالیست‌هایی هستند که درآمد کمتری دارند ولی بخش عمده درآمدشان برای خرید خودرو می‌رود. در زیر به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

ترنت الکساندر آرنولد، مدافع راست جوان لیورپول که ۷۸ دقیقه در جام جهانی مقابل سوئیس بازی کرد، با یک خودرو مرسدس بنز آ ام گ سی ۶۳ کوپه که حدود ۶۶ هزار پوند قیمت دارد، در کمپ تمرینی ملوود حاضر شد. این خودرو از تکنولوژی ویژه ای برخوردار است که کمتر به محیط زیست صدمه بزند. همچنین می‌تواند سرعت ۰ تا ۱۰۰ را در ۴ ثانیه طی کند و بیشترین سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. موتور ۸ سیلندر با قدرت ۵۱۰ اسب بخار نیز بر روی آن سوار شده است.

در بین بازیکنان لیگ برتر، پیر امریک اوبامیانگ احتمالا پرزرق و برق ترین کلکسیون خودرو ها را دارد. او که به سرعت بالایش در زمین مشهور است، این خصوصیتش را در خرید ماشین‌هایش نشان داده است. گرانترین خودرو او، لامبورگینی اونتادور ۲۷۰ هزار پوندی است. همچنین این خودرو با بیشینه سرعت  ۴۶۶ کیلومتر بر ساعت و قدرت ۶۹۰ اسب بخار، سریع ترین خودرو اوست.

اما ستاره سابق دورتموند، یک آئودی آر ۸ ۱۰ سیلندر نیز خریداری کرده است. او در انتخاب رنگ ماشین ها، صرفا به دنبال زرق و برق بیشتر است و آئودی او به رنگ طلایی است. بیشینه سرعت آن حدود ۳۴۰ کیلومتر است و ۶۰۲ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو هزینه ۱۵۰ هزار پوندی بر دست اوبامیانگ گذشته است.

اما اوبامیانگ در خرید خودروهای طلایی رنگ محدودیتی نمی‌بیند. او یک رنج روور اسپورت اس وی آر نیز خریداری کرده که آپشن های ویژه ای نیز دارد. قیمت این خودرو نیز ۱۵۰ هزار پوند است، ، ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و ۵۴۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

اما در بین بازیکنانی که دوست دارند سریع رانندگی کنند، نمی‌توان از نام رونالدو گذشت. مثل اوبامیانگ، رونالدو هم عاشق لامبورگینی است. او صاحب یک اونتادور مشکی مات است و کاملا با سبک رونالدو طراحی شده است. ژست او مقابل این خودرو، انتقاداتی به همراه داشته ولی بعید است که برای او مهم باشد. قیمت این خودرو نیز حدود ۲۶۰ هزار پوند است، ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد و ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

علاقه رونالدو به خودرو در سال ۲۰۱۷ بیش از همیشه نمایان شد، وقتی او یک دستگاه بوگاتی ویرون با قیمت ۱٫۵ میلیون پوند خریداری کرد. این خودرو ، ۰ تا ۱۰۰ را در ۲٫۵ ثانیه طی می‌کند و بیشینه سرعت ۴۲۰ کیلیومتر بر ساعتی دارد. با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، ویرون از تمامی خودروهای اسپرت فاصله گرفته است.

هر چند که پوگبا به تغییر دائمی مدل موهایش مشهور است ولی وقتی نوبت به خرید خودرو می‌رسد، او کمتر تنوع طلب است. البته که او خودروهایش را شخصی سازی می‌کند. چند ماه پس از پیوستن به یونایتد، پوگبا با یک شورلوت کامارو به رنگ قرمز و مشکی در کمپ کرینگتون ظاهر شد. مشخص نیست که خودرو هدیه ای از سوی شورلت، اسپانسر یونایتد بوده یا پوگبا شخصا آن را خریداری کرده است.  قیمت این خودرو ۳۰ تا ۵۰ هزار پوند است و ۴۲۵ اسب بخار قدرت دارد.

 

 

 

 

 

۵ سال از خرید بنتلی کانتیننتال جی تی ۲۵۰ هزار پوندی توسط ماریو بالوتلی می‌گذرد. این خودرو با رنگ چریکی برای اولین بار روی جلد اسپرت ایلوستریتد رفت و در آن دوره، سر و صدای بسیاری به پا کرد. سرعت این خودرو حدود ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است، ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و دارای موتور ۱۲ سیلندری است. بالوتلی سال ۲۰۱۳ که سیتی را ترک کرد، این خودرو را نیز به فروش رساند.

ممفیس دیپای به خودرو مرسدس جیپ خود وفادار ماند و ۲۰ هزار پوند هزینه کرد تا در زمانی که ازپی اس وی به یونایتد می‌رفت، این خودرو را نیز با خود ببرد. دیپای ۱۰۰ هزار پوند برای خرید این خودرو هزینه کرد ولی به نظر از ظاهر آن چندان هم راضی نبود و از همین رو، هزینه هایی برای تغییر خودرو پرداخت کرد. برای مثال او نام و شماره اش را روی صندلی ها حک کرد. مرسدس جیپ موتور آ ام گ ۸ سیلندر دارد و ۵۸۵ اسب بخار قدرت آن است.

تصویر بالا یک موضوع را بیش از هر چیزی اثبات می‌کند  و آن این است که الحاجی دیوف در لیورپول، بسیار بیشتر از استحقاقش حقوق گرفت. او یک خودرو مرسدس مک لارن ۴۲۰ هزار پوندی کروم خریداری کرد و در زمان بازیگری اش برای بلکبرن نیز این خودرو را سوار می‌شد. مرسدس مک لارن ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌رود و ۶۴۰ اسب بخار قدرت آن است.

کرایسلر جبرئیل سیسه از جهت نقش و نقوشی که روی آن کشیده بود، جایگاه ویژه ای داشت. او حتی عکس دختر ایلونا را روی آن زده بود. این خودرو ۳۰ هزار پوند قیمت دارد و ۲۹۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

گرت بیل که به علاقه بسیارش به سفر کردن شهرت دارد، عادت کرده بود که هر ماه یک خودرو جدید خریداری کند ولی از زمانی که همسترینگش دچار مشکل شد، سعی کرد این عادت را کم کم کنار بگذارد. خودرو لامبورگینی هوراکان ۳۲۵ هزار پوندی او اما اثبات می‌کند که او چه علاقه ای به خودروهای سریع دارد. هواراکان ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

سولی مونتاری پس از ترک پورتموث، روزهای خوبی را تجربه کرد. او با پول خوبی که از اینتر و میلان دریافت کرد، توانست یک مرسدس براباس  جی ۶۳ ۶ X 6 خریداری کند. این خودرو که ۳ محور و ۶ لاستیک دارد، ۸۶۰ هزار پوند برای او هزینه داشت. با این حال ۰ تا ۱۰۰ را در ۷ ثانیه می‌رود و ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

پی نوشت: اما برخی بازیکنان هم چندان علاقه ای به خودروهای سریع و خاص ندارند.

دیوید جیمز در سال ۲۰۰۸ ، وقتی برای بورنموث بازی می‌کرد، یک خودرو رلیانت رابین خریداری کرد. در پارکینگ باشگاه، او با این خودرو با دیگر بازیکنان شوخی می‌کرد. رلیانت رابین بیشینه سرعت  ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت دارد و ۳۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

سال ها قبل از اینکه رونی به دی سی یونایتد واشنگتن بپیوندد، در اورتون بازی می‌کرد. شاید عجیب هم نباشد که در آن دوره، او خودرو ارزان قیمتی سوار می‌شد. فورد کا ، خودرویی بود که رونی در نوجوانی خریداری کرده بود و پلاکی با نام خودش نیز به ثبت رسانده بود. امروز می‌توان این خودرو را با کمتر از ۱۰۰۰ پوند خریداری کرد.

 

منبع: دیلی میل

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *