شخصیت و توانایی، سیتی را برگرداند/شاهکار پپ گواردیولا

نویسنده:سم لی

سایت بدون -دقیقا یک هفته بعد از حذف تلخ از لیگ قهرمانان که می‌توانست تیم‌های کوچکتر را ویران کند، منچسترسیتی شخصیت و توانایی خود را نشان داد و با یک پیروزی باارزش یک دستش را روی جام قهرمانی لیگ برتر گذاشت تا کورس قهرمانی به نفع این تیم تغییر کند. ناکامی مقابل تاتنهام، سیتی را از رسیدن به رویای چهارگانه قهرمانی باز داشت اما تیم پپ گواردیولا با برد ۲ بر صفر در اولدترافورد می‌تواند به سه‌گانه داخلی انگلیس که برای هیچ تیمی پیش از این رخ نداده، برسد.
سیتی که فصل قبل با ۱۰۰ امتیاز قهرمان لیگ برتر شده در صورت بردن سه بازی آخرش ۹۸ امتیازی می‌شود هرچند هنوز کار تمام نشده؛ بازی در خانه برنلی هرگز آسان نیست ضمن اینکه اتفاقات عجیب ممکن است مقابل لسترسیتی و برایتون رخ دهد اما این تیم در شرایط خوبی قرار دارد و دلیل آن هم بردن سه بازی است که گواردیولا اولویتش را روی آن قرار داد وقتی تیمش را برای بازی رفت با تاتنهام چید. او می‌دانست برای بازی در زمین کریستال پالاس و دو بازی بزرگ مقابل اسپرز و منچستریونایتد نیاز به بازیکنان تازه‌نفس دارد. تیم او به حذف از لیگ قهرمانان واکنش مثبت نشان داد و با یک گل تیم موریسیو پوچتینو را برد و بعد این برد فوق‌العاده را در اولدترافورد به دست آورد آن هم برابر تیمی که بعد از باخت تحقیرآمیز در زمین اورتون برای جبران به میدان آمده بود. در میان هواداران یونایتد هم این بحث بود که هر نتیجه مثبتی به نفع رقیب همیشگی‌شان، لیورپول است اما اگر بازیکنان اوله‌گونار سولشر می‌خواستند بازی را وا بدهند به شکلی ماهرانه میلشان را مخفی کردند.
اشتباه نکنید، یونایتد در تمام نیمه اول سیتی را آزار داد و بازی روان مورد نظر گواردیولا را دچار اختلال کرد؛ ونسان کمپانی و اولکساندر زینچنکو کارت زرد گرفتند، فرناندینیو کمی در حفظ توپ متزلزل بود اما مثل همیشه جنگید و در زدن ضربات سر و توپ‌های دوم برنده بود تا هرگز انرژی یونایتد تبدیل به موقعیت‌های قابل توجه نشود.
با تعویض این برزیلی در ابتدای نیمه دوم اوضاع چندان روبه‌راه به نظر نمی‌رسید. لروی سانه که یک بار دیگر در دیداری بزرگ از ترکیب اصلی بیرون مانده بود، آمد. برناردو سیلوا که مثل همیشه نبود، به خط میانی منتقل شد. روند بازی تغییر کرد.
برناردو سیلوا از ایلکای گوندوغان که به عقب رفته و جای فرناندینیو را گرفته بود، پاسی دریافت کرد و ضربه دقیقی زد که کاری از داوید دخئا بر نیامد. گل بعدی را سانه زد تا نشان دهد اگرچه به اندازه رحیم استرلینگ و برناردو سیلوا ثبات ندارد اما هنوز کارهای زیادی از دستش بر می‌آید.
این گل کار را تمام کرد. گواردیولا فاصله زمانی بین دو گل را با استرس بسیار تماشا کرد چون یارای نشستن نداشت. او بارها گفته نمی‌تواند تا سن بالا مربیگری کند و با هیجان و اضطرابی که از او مشاهده می‌کنیم باید هم خیلی پیش‌تر از سن معمول بازنشستگی کنار برود. حالا حداقل می‌تواند راحت‌تر نفس بکشد. شاید هم نه. گوندوغان اواخر بازی مصدوم شد و در آستانه بازی خطرناک فردا در «ترف مور» سیتی در خط میانی کم‌یار شده. اگرچه جام قهرمانی در دستشان نیست اما یک دست روی آن دارند.
گواردیولا بعد از این پیروزی گفت: «نمی‌توانید تصور کنید که حذف از لیگ قهرمانان چقدر سخت بود آن هم وقتی که فکر می‌کردیم صعود کرده‌ایم. خیلی خیلی تلخ بود. برابر تاتنهام چندان خوب نبودیم اما با پیروزی در کورس رقابت ماندیم. بعد به اولدترافورد آمدیم و برای سومین بار پیاپی پیروز شدیم بخصوص با این همه فشار. حتی اگر برنده نمی‌شدیم نهایت احترام را برای بازیکنانم قایل بودم.»
حالا با این پیروزی دیگران هم به تیم او احترام ویژه‌ای می‌گذارند. عجب فصلی دارند!
منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *