علت شوره سرتان را پیدا کنید

http://media.imna.ir/old/images/docs/000159/n00159931-b.jpg

سایت بدون -اگر از شوره سر رنج می‌برید، بدانید که تنها نیستید، چراکه شوره سر از شایع‌ترین مشکلات پوستی در جهان به‌شمار می‌رود. این عارضه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه چند موردش را بررسی می‌کنیم.

اگر از شوره سر رنج میبرید، بدانید که تنها نیستید، چراکه شوره سر از شایعترین مشکلات پوستی در جهان بهشمار میرود. این عارضه میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه چند موردش را بررسی میکنیم.

استرس: استرس زیاد روی سیستم ایمنی تأثیر میگذارد و میتواند موجب بروز علائمی همچون شوره سر شود. اگر شوره سرتان همراه با خارش باشد، بعید نیست که هرچه بیشتر سرتان را بخارانید، خارشتان هم بیشتر شود. اگر استرسی و مبتلا به شوره سر هستید و از بابت شورهها خجالت میکشید که دیگر بدتر، چون استرستان از آنچه هست زیادتر و موجب تشدید شوره سرتان خواهد شد.

مالاسِزیا: بسیاری افراد تصور میکنند که شوره سر بهخاطر خشکی پوست ایجاد میشود. این درحالی است که بهگفته کارشناسان پوستومو اتفاقا شوره سر در پوستهای چرب شیوع بیشتری دارد و علتش هم رشد مخمرهای مالاسزیا روی پوستهای خیلی چرب است. در برخی افراد این مخمرها از چربی اضافه و سلولهای مرده پوست سر تغذیه میکنند و موجب ریزش سلولهای پوست و ایجاد شوره سر میشوند.

استحمام دیربهدیر: اگر تا زمانی که موهای سرتان چرب نشوند حمام نمیروید، پس انتظار شوره سر را هم داشته باشید. اگر دیربهدیر سرتان را بشویید، سلولهای مرده پوست روی هم انباشته میشوند. برخی افراد در مواجهه با شوره سر بهاشتباه سراغ استفاده از شامپوهای شستوشوی خشک میروند، در حالیکه مشکلشان از شامپوزدن نیست و با این کار فقط شوره سرشان را بدتر میکنند.

آلرژی: دِرماتیت تماسی نوعی واکنش آلرژیک پوستی است که میتواند بر اثر مواجهه با موادی همچون صابون و محصولات آرایشی ایجاد شود و چون با خارش همراه است، در ایجاد شوره سر هم بیتأثیر نیست. مثلا ممکن است نسبت به ترکیبات ژلها یا اسپریهای مو دچار چنین واکنشی شوید. موادی که برای صافی دائمی مو استفاده میشود نیز بهخاطر دارابودن فرمالدهید میتواند حساسیتهای اینچنینی ایجاد کند.

منبع: medicaldaily

صدف دژآلود

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *