فوتبال اسپانیا درگیر نژادپرستی/برای میمون بازی به برزیل برگردید!

سایت بدون – فوتبال اسپانیا در چند روز گذشته حسابی تحت تأثیر ماجرایی قرار گرفته که هم نشان از اختلافات شدید فرهنگی در جامعه اسپانیا دارد و هم رگه‌هایی از نژادپرستی در آن دیده می‌شود.
چند شب پیش پدرو براوو، رئیس اتحادیه ایجنت‌های فوتبال اسپانیا در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در واکنش به خوشحالی‌های بعد از گل وینیسیوس جونیور، بازیکن برزیلی تیم فوتبال رئال مادرید گفت: «وینیسیوس باید به حریفان احترام بگذارد. اگر می‌خواهید برقصید، به سامبادروم (محلی برای برگزاری کارناوال و رقص سامبا در برزیل) برگردید. در اسپانیا، باید به حریفان احترام بگذارید و میمون بازی را متوقف کنید!»
این موضوع هم باعث بیانیه رئال مادرید در حمایت از وینیسیوس شده و هم فدراسیون فوتبال برزیل و سایر بازیکنان برزیلی در سراسر اروپا را به واکنش وا داشته است.
فدراسیون فوتبال برزیل در صفحه رسمی‌اش با انتشار ویدیویی از رقص بازیکنان برزیلی در شادی پس از گل نوشت: «رقص و دریبل زدن وجود خواهد داشت، اما احترام از هر چیزی مهم‌تر است. ورزشکار ما وینیسیوس جونیور هدف توهین‌های‌نژادپرستانه واقع شد. فدراسیون فوتبال برزیل اتحاد و حمایت خود را نشان می‌دهد.»
در این میان گابریل ژسوس و گابریل ماگالاش، دو بازیکن برزیلی آرسنال هم با انتشار توئیتی از هموطن خود حمایت کردند.
حتی پله، اسطوره فوتبال برزیل و جهان هم با انتشار عکسی از وینیسیوس در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «فوتبال یک شادی است. فوتبال رقصیدن است؛ حتی فراتر از این، فوتبال یک جشن واقعی است. هرچند، متأسفانه ‌نژادپرستی هنوز وجود دارد، اما اجازه نمی‌دهیم چنین چیزی خنده از لب‌های ما را بگیرد و هر روز به این ترتیب به مبارزه علیه‌نژاد پرستی ادامه خواهیم داد. برای حق و حقوق خود می‌جنگیم تا خوشحال و مورد احترام باشیم.»
دنی آلوز هم که سابقه بازی در چند کشور مختلف اروپایی دارد از این نوشته که اروپا پر از نژادپرست است: «جداً هنوز احمق‌هایی هستند که فکر می‌کنند مشکل رقص است. آقایان، مشکل اصلی این است که اروپا پر از نژادپرست است و آنها نمی‌پذیرند که افرادی از ملیت‌های دیگر در کشورشان برجسته‌تر و مورد توجه‌تر از خودشان باشند. من این مسأله را در تقریباً همه جای اروپا تجربه کردم.»
رئال مادرید امشب باید در دربی مادرید حاضر شود و با اتلتیکومادرید بازی کند. باید دید آیا پای وینیسیوس به گلزنی و حرکات موزون باز می‌شود یا نه!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *