قطع ۲۲ هزار سیم کارت به دلیل مزاحمت پیامکی

سایت بدون -در راستای ساماندهی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا هفتم آبان ماه جاری، ۲۲ هزار و ۱۴۲ سیم کارت شخصی را که مبادرت به ارسال پیامک تبلیغاتی می‌کردند، قطع کرد.
سامانه دریافت شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی حدود یک سال است که با هدف دریافت شکایات مردم از پیامک‌های تبلیغاتی که از سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود راه‌اندازی شده است. بر این اساس مشترکانی که پیامک‌های تبلیغاتی و مزاحم دریافت می‌کنند می‌توانند با ارسال شماره‌ای که این پیامک به آنها ارسال شده به سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شکایت خود را گزارش کنند.
در کنار این سامانه، امکان انتخاب پیامک‌های تبلیغاتی از طریق پنل‌های پیامکی اپراتورها نیز برای مشترکان فراهم شده است و در کنار آن، سامانه ۸۰۰ نیز امکان لغو دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را فراهم می‌کند. رگولاتوری با راه‌اندازی این سامانه در تلاش است که به مقوله مزاحمت‌های پیامکی برای خطوط تلفن همراه پایان دهد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «حرف راست قسم نمی‌خواهد»

سایت بدون – ضرب‌المثل «حرف راست قسم نمی‌خواهد» به یکی از اصول اخلاقی و اجتماعی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *