معرفی سریال/سوارکار بوجک ؛ جدال با گذشته تاریک

سایت بدون – این سریال کارتونی متعلق به شرکت نوظهور و مدرن نتفلیکس که از سال ۲۰۱۴ به‌راه افتاد، هشت قسمت واپسین از آخرین سیزن خود را در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ برای جهانیان به نمایش درآورد و با کسب موفقیت کامل و تأثیرگذاری وسیع روی بینندگان در همین قسمت‌ها نشان داد که پایان یافتن و تعطیل شدنش به این سبب نیست که کفگیرش به ته دیگ خورده و دیگر خریداری ندارد.

این قسمت‌های آخر هم بار دراماتیک دارد و هم حس شوخی و تمسخری را که خمیرمایه اصلی و دلیل توفیق این سریال از شروع زمان تولیدش بوده نشان می‌دهد. ششمین (و آخرین) فصل این سریال با تشریح این موضوع شروع می‌شود که کاراکتر بوجک پس از رفتن به کلینیک‌های بازسازی و رسیدن به درجه‌ای مقبول از سلامتی نسبی می‌خواهد به‌عنوان استاد رشته بازیگری در دانشگاه وسلیان مشغول فعالیت شود اما به سبک و سیاق معمول در این قبیل سریال‌ها گذشته تاریک و کارهای منفی گذشته‌اش دوباره سر بر می‌آورند و شخصیت منفی‌اش افشا می‌شود تا وی را آزار بدهند و تصویر و تصور تازه موجود از او را محو کنند.

این می‌تواند یک تم تلخ و یک نقطه اتمام غصه‌دار برای این سریال باشد اما در دل این‌گونه حوادث منفی هم می‌توان شیرینی و نگاه مثبتی را به‌کار گرفت که مشخصه و لازمه سریال‌های مفرح و خنده‌دار هستند. این مجموعه براساس قصه و اتفاقات قسمت‌های پایانی‌اش تأکید دارد که می‌توان بر هر ضایعه بزرگی هم فائق آمد اما مشروط به آن که حجم آن را درک و خسران حاصله را به‌درستی ارزیابی کرد و سپس با کار و تلاش فزاینده محیط زندگی بهتر و مثبت‌تری را پی ریخت. در همین راستا است که می‌بینیم کاراکترهای جنبی اما مهم آقای پینات باتر، همسر او پیکلز اپلنتی و یک موزیسین معروف بین‌المللی به‌نام‌ جویی پوگو دست به تأسیس یک رستوران کوچک اما موفق و پرمشتری به‌نام الفینو می‌زنند و با کاسبی مفصل از این محل ثابت می‌کنند که هیچ ضرر و لطمه بزرگی نیز غیرقابل جبران نیست و فقط کافی است امیدوار باشید و به‌روی زندگی لبخند بزنید. رساندن همه این مفاهیم سخت و مهم از طریق انیمیشن کار سختی است‌ که سازندگان بوجک آن را عملی و سهل کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *