مهدی طارمی ستاره بازی امشب پورتو – اتلتیکو می‌شود؟/اژدهای خفته

سایت بدون- امشب در بندر پورتوی پرتغال یک بازی بسیار حساس برگزار می‌شود و احتمالاً یک مرد‌زاده بندر، در آن نقشی اساسی ایفا خواهد کرد؛ مهدی طارمی.
پورتو از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه باید به مصاف اتلتیکو مادرید برود. به مصاف تیمی که فصل گذشته قهرمان اسپانیا شد و حالا کارش برای صعود به مرحله حذفی به اما و اگر کشیده. گروه دوم مسابقات امسال لیگ قهرمانان از همان اول نام مرگ را بر پیشانی خود دید. گروهی متشکل از لیورپول، میلان، اتلتیکو و پورتو. تیم‌هایی که همگی در ۲۰ سال گذشته دست‌کم یک بار به فینال رقابت‌ها رسیده‌اند و حتی ۳ تای اول دست‌شان به جام قهرمانی هم رسیده.
لیورپول که از همان ابتدا تکلیفش را در این گروه مشخص کرد و خیلی زود به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعد رفت. آنها در گروه مرگ هرگز خم به ابرو نیاورده‌اند و همه رقبا را از تیغ گذرانده‌اند اما سایر تیم‌ها هنوز تکلیف‌شان را نمی‌دانند و همگی برای رسیدن به یک هشتم شانس دارند. پورتو که در بازی رفت با اتلتیکو مادرید می‌توانست برنده باشد، مجبور به ترک مادرید با تنها یک امتیاز شد. مهدی طارمی در آن بازی روی پرس شدیدش به یک گل رسید اما داور بعداً آن را هند اعلام کرد. حالا پورتو می‌خواهد این ‌بار هر ۳ امتیاز را در خانه نگه دارد و بدون توجه به بازی همزمان در میلان که بین شاگردان پیولی و کلوپ برگزار می‌شود، بلیت صعودش را قطعی کند. در این گروه لیورپول ۱۵ امتیاز دارد، پورتو ۵ امتیاز و میلان و اتلتیکو هر کدام ۴ امتیاز.
مهدی طارمی که ۶ بازی است پایش به گلزنی باز نشده در این بازی می‌تواند مرد اول میدان باشد. مردی که چند هفته پیش به واسطه خط خوردنش از تیم ملی تیتر یک اخبار بود و شاید چهارشنبه صبح به واسطه درخشش در بازی امشب، تیتر روزنامه‌های ایرانی و پرتغالی شود.
اتفاقاً تلویزیون لیگ قهرمانان که هر هفته یک شوی پیش بازی طور برای این مسابقات پخش می‌کند، سوژه این هفته خودش در این گروه را مهدی طارمی قرار داده و با او مصاحبه کرده.
طارمی که این روزها بیشتر با گل فوق‌العاده‌اش به چلسی شناخته می‌شود، در مورد آن قیچی برگردان که حالا نامزد جایزه پوشکاش شده به تلویزیون لیگ قهرمانان گفته: «وقتی در ایران بودم و برای پرسپولیس بازی می‌کردم، چندین بار زدن ضربات قیچی را امتحان کردم. بعضی از آنها به تیر دروازه خورد و بعضی‌ دیگر خارج از چارچوب بودند. با این حال من همیشه به خودم می‌گفتم که بالاخره یک روز در یک بازی مهم با ضربه قیچی گل می‌زنم. همیشه می‌خواستم به دستاوردی برسم که وقتی بازنشسته شدم بتوانم به آن افتخار کنم.»
او البته برای جاودانه‌تر شدن شاید نیاز داشته باشد کاری با پورتو انجام دهد که سال ۲۰۰۴ هواداران این تیم پرتغالی تجربه کردند. خودش درباره اهمیت لیگ قهرمانان گفته: «وقتی در سن ۶ سالگی فوتبالم را شروع کردم، همیشه بازی‌های لیگ قهرمانان را تماشا می‌کردم. بازی‌ها در ایران خیلی دیروقت پخش می‌شدند.»
طارمی البته همین حالا هم جایی در ذهن هواداران فوتبال باز کرده که آرزوهای خیلی‌هاست. خودش هم خوب می‌داند که دستاورد کمی نداشته. حتی به آن اعتراف هم کرده: «من به دستاوردهایی که در دوران بازی‌ام داشته‌ام افتخار می‌کنم و از آنها بسیار راضی‌ام، از زمان کودکی تا الان. در کودکی نمی‌خواستم شبیه هیچ بازیکن دیگری باشم، فقط می‌خواستم خودم باشم، مهدی طارمی.»
او در بازی امشب می‌خواهد بعد از ۶ بازی ناکامی در گلزنی، دوباره در بازی‌ای که همه دنیا به آن چشم دوخته‌اند گلزنی کند. آیا اژدهای خفته بیدار می‌شود؟ باید منتظر ماند. این بازی را می‌توانید امشب از طریق شبکه ورزش تماشا کنید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *