مهران مدیری، رامبد جوان و پژمان جمشیدی؛ در نوروز شما را سرگرم می کنند

سایت بدون – فصل جدید مسابقه «دورهمی» این روزها در حال ضبط است تا به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ روی آنتن برود. «خندوانه» نیز در تدارک آماده شدن ویژه نوروز امسال است. از میان سریال‌های برند و شاخص سیما نیز «زیرخاکی۳» مرحله تصویربرداری را سپری می‌کند تا به موقع به آنتن برسد. در مقابل شبکه ۳ نوروز امسال را در غیاب برند پربیننده‌اش «عصر جدید» سپری خواهد کرد. به این ترتیب در رقابت نوروزی سال ۱۴۰۱، شبکه نسیم با پخش «دورهمی» و «خندوانه» دست پُر خواهد بود و شبکه یک نیز با «زیرخاکی ۳» که از ساعت پخش بهتری نسبت به دیگر سریال‌های نوروزی برخوردار است، شانس بالایی برای موفقیت دارد.
برگ برنده سریال‌ها در دست شبکه یک
فصل دوم سریال «زیرخاکی» با اتفاقاتی به سرانجام رسید که ظرفیت ادامه پیدا کردن قصه در فصل سوم و طراحی ماجراهای جدید را داشت. «زیرخاکی ۲» نیز مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود، بنابراین جلیل سامان چند ماه پس از پایان تولید این فصل، آذر امسال فصل سوم «زیرخاکی» را جلوی دوربین برد تا این مجموعه ویژه پخش در نوروز ۱۴۰۱ آماده شود. ژاله صامتی، پژمان جمشیدی و نادر فلاح از بازیگران فصل جدید سریال هستند که در سری‌های قبل نیز حضور داشتند. مجموعه «خداداد» به کارگردانی علی غفاری و «دردسرهای شیرین» کاری از سهیل موفق نیز دیگر سریال‌های نوروزی تلویزیون هستند که از شبکه ۲ و۵ روی آنتن خواهند رفت. رضا ناجی، علی صبوری و سوسن پرور بازیگران «خداداد» هستند و مریم مومن، پوریا پورسرخ، افسانه بایگان و سمیرا حسینی نیز گروه بازیگران «دردسرهای شیرین» را تشکیل داده‌اند. با توجه به حضور ستاره‌های پرطرفداری مانند پژمان جمشیدی و ژاله صامتی و البته خاطره خوب مخاطبان از «زیرخاکی»، برگ برنده در دست شبکه یک است و پیش‌ بینی می‌شود این مجموعه بینندگان بیشتری  داشته باشد.
غیبت «عصر جدید» در رقابت نوروزی
مسابقه «عصر جدید» برند مهم شبکه ۳ است که حضور آن در کنداکتور، پیروزی شبکه ۳ در رقابت با دیگر شبکه‌ها را تضمین خواهد کرد. در ماه‌های گذشته تیزر فصل جدید این مسابقه و فراخوان حضور استعدادها در «عصر جدید ۳» اعلام شد، اما خبری از تولید و ضبط مسابقه نشد. شیوع سویه امیکرون و محدودیت‌هایی که کرونا برای این مسابقه ایجاد می‌کند نیز باعث می‌شود فعلا منتظر «عصر جدید» نباشیم. علاوه بر این‌ها، احسان علیخانی در ماه‌های گذشته مشغول تولید مسابقه «جوکر» در نمایش خانگی بوده و همزمان با آن امکان پیش بردن پروژه‌ دیگری به ویژه پروژه سخت و پرزحمتی مانند «عصر جدید» را نداشته، با این شرایط   فعلا خبری از «عصر جدید» نیست. به این ترتیب در حالی که شبکه یک و نسیم برندهای خود را رو کرده‌اند، شبکه۳ در این رقابت غایب خواهد بود.
بازگشت همزمان برندهای نسیم
ساختار برنامه «دورهمی» به عنوان یکی از برندهای شبکه نسیم، از فصل ششم به کلی تغییر کرد و تبدیل به مسابقه اطلاعات عمومی شد. قرار گرفتن شرکت ‌کنندگان در وضعیت نداشتن تعادل و تمرکز روی سوالات، چالش مهم این مسابقه بود. طولی نکشید که این شرایط جذابیت اولیه خود را از دست داد و تکراری شد، بنابراین تغییراتی جزئی در مسابقه اتفاق افتاد تا جذابیت و هیجان آن بالا برود. مهران مدیری نیز در سبک اجرای خود تغییر ایجاد کرد و بیشتر به سمت چالش و شوخی‌ با شرکت ‌کنندگان رفت. مسابقه «دورهمی» در مجموع نتیجه موفقیت‌آمیزی داشت و مورد توجه قرار گرفت، اما این مسابقه برای ادامه پیدا کردن در فصل‌های جدید نیز به تغییرات بیشتری نیاز داشت. مدتی ا‌ست که ضبط سری جدید «دورهمی» با تغییرات تازه در ساختار آغاز شده و فراخوان حضور تماشاچیان در روزهای مختلف ضبط نیز در حال اعلام است، بنابراین سری جدید «دورهمی» به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ پخش خواهد شد. «دورهمی» شانس بالایی برای جلب توجه مخاطب دارد اما باید دید تغییرات تا چه اندازه به نفع آن تمام می‌شود. با پخش همزمان «خندوانه» و «دورهمی»، نوروز امسال رقابت اصلی بین این دو برند شبکه نسیم خواهد بود.
تدارک «خندوانه» برای نوروز
رامبد جوان از آبان‌ ماه، پس از مدتی وقفه با سری جدید «خندوانه» با همان حال و هوای سابق به تلویزیون بازگشت. دکور برنامه تغییر کرده بود و نشاط و انرژی قبل به این برنامه برگشته بود، مسابقه «خنداننده‌ شو ۳» نیز به راه افتاد و پیش‌ بینی می‌شد آغاز این مسابقه بار دیگر «خندوانه» را در مرکز توجهات قرار دهد، بنابراین سری جدید این برنامه شروع پرانرژی و خوبی داشت. با وجود این فعلا پس از گذشت چند ماه از سری جدید، تغییر ویژه و آیتم جدید مهمی در «خندوانه» دیده نشده است و چهره‌های کمتر دیده‌ شده یا جذاب خاصی نیز مهمان برنامه نبوده‌اند. همچنین مسابقه «خنداننده‌ شو ۳» آن طور که انتظار می‌رفت مشارکت مخاطبان را جلب نکرده است. گواه این موضوع اُفت آرای مردمی مسابقه در مرحله مقدماتی است که مدتی پیش در همین صفحه به آن پرداختیم و بازتاب فراوانی در رسانه‌ها یافت. حضور «جناب‌ خان» همچنان مهم‌ترین برگ برنده برنامه است و غیبت او در برنامه ‌های اخیر، پیگیری فراوان مخاطبان را به دنبال داشته است. «خندوانه» اکنون در تدارک ویژه برنامه نوروز است و برای پیروزی در این رقابت به ایده‌های جدید نیاز دارد. سال گذشته در نوروز ۱۴۰۰، ایده «خندوانه تم‌دار» با تمام کم و کاستی‌هایش جواب داد و تنوع جذابی در برنامه ایجاد کرد. باید دید این برنامه امسال در نوروز با چه تغییراتی همراه خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *