نحوه صحیح تمیز کردن تلفن‌همراه هوشمند/آلودگی زدایی از گوشی

سایت بدون -تلفن‌های همراه هوشمند شاید بعد از لباس‌ها، بیشترین تماس را با بدن ما در طول روز داشته باشند، ولی نکته مهم این است که این دستگاه‌های همراه به‌ندرت تمیز می‌شوند. چطور می‌توانید دستگاه همراه خود را به‌گونه‌ای تمیز کنید که هم نظافت دستگاه رعایت شود و هم آسیبی به آن نرسد؟
  نمایشگر: نمایشگر تلفن همراه شما بیشترین تعامل با صورت و انگشتان شما را دارد و بیشتر از دیگر قسمت‌های دستگاه توسط کاربران تمیز می‌شود، ولی مشکل اصلی این است که در بسیاری از موارد این نظافت برای دستگاه بسیار مضر است، زیرا درست انجام نمی‌شود. برای نظافت درست نمایشگر دستگاه خود ابتدا باید یک پارچه مناسب در اختیار داشته باشید. این پارچه نباید از خودش پرز به جای بگذارد و دستمال‌های عینک گزینه‌های خوبی برای استفاده هستند. بهترین راه این است که دو دستمال داشته باشید. به هیچ عنوان مواد تمیز‌کننده را روی شیشه نمایشگر خود اسپری نکنید. البته بهترین گزینه این است که هیچ چیز روی نمایشگر خود اسپری نکنید و برای تمیز کردن نمایشگر و هر بخش دیگری از دستگاه از الکل استفاده کنید. ابتدا الکل را روی یک دستمال اسپری کرده و سپس آن را به آرامی روی نمایشگر بکشید. سپس با دستمال دوم، نمایشگر را کامل تمیز کنید. دیگر نکته مهم این است که محافظ‌های صفحه ممکن است در لبه خود کثیفی زیادی داشته باشد و به همین دلیل نیز پس از یک بار تمیز کردن آن می‌توانید از لاک بی‌رنگ استفاده کنید و یک لایه نازک از این لاک را به حاشیه این محافظ صفحه نمایش بزنید تا خاک به زیر آن نرود.
  بلندگوها و دیگر شیارهای دستگاه: برای این کار باید یک مسواک کاملا خشک در اختیار داشته باشید. ابتدا با مسواک، شیار را اندکی تمیز کنید. سپس با قدرت زیاد آن بخش را فوت کرده یا از اسپری هوا برای خارج کردن خاک و غبار استفاده کنید. در ادامه اندکی الکل روی همان مسواک زده و سپس دوباره شیار را با آن نظافت کنید. این فرآیند را چند بار تکرار کنید تا شیارها کاملا تمیز شود. برای پورت‌های بزرگ‌تر مانند پورت ورودی شارژ نیز می‌توانید از گوش پاک‌کن استفاده کنید.
  داخل دستگاه: برای نظافت داخل دستگاه فقط از الکل استفاده کنید و به هیچ وجه در زمان روشن بودن دستگاه آن را تمیز نکنید. همچنین روی قطعات به هیچ عنوان فشاری وارد نکنید و در ادامه نیز پس از اتمام کار، دستگاه را برای نیم ساعت خاموش کرده و در یک جعبه در بسته به همراه تعدادی بسته ژل سیلیکا (این ژل‌ها داخل کیف و کفش‌های نو به‌صورت بسته‌های کوچک یافت می‌شوند) قرار دهید تا هرگونه رطوبت از دستگاه را پیش از روشن کردن آن جذب کند.
  قاب دستگاه: اول از همه باید بدانید نباید قاب را زمانی که دستگاه داخل آن است تمیز کنید و پس از خارج کردن تلفن همراه از داخل قاب، بسته به جنس قاب دستگاه می‌توانید آن را به کمک مواد تمیزکننده مختلفی نظافت کنید، ولی نکته بسیار مهم این است که خشک کردن هرگونه رطوبت باید بدون باقی ماندن غبار یا پرز باشد و همچنین تا زمانی که قاب دستگاه شما کاملا خشک نشده است، تلفن‌همراه خود را داخل آن قرار ندهید. بهتر است این فرآیند نظافت را حداقل هفته‌ای یک بار انجام دهید (البته برای نظافت داخل دستگاه می‌توانید هرچند ماه یک‌بار اقدام کنید) تا تلفن همراه شما به یک دستگاه جابه‌جا کننده آلودگی تبدیل نشود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *