وب سایت هایی برای شما که بی حوصله هستید/ دبلیو دبلیو دبلیو دات سورپرایز

 سایت بدون – ما برای پیدا کردن جواب خیلی از سوالات‌مان سر از اینترنت درمی‌آوریم؛ از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، درباره هر موضوعی که بخواهیم، می‌توانیم چیزهایی در وب‌سایت‌های مختلف پیدا کنیم اما اگر بخواهیم وسط درس و تحقیق مدرسه، کمی به مغزمان استراحت بدهیم، خوراک جالبی در سایت‌ها پیدا نمی‌کنیم. این‌طور وقت‌ها چرخیدن در شبکه‌های مجازی را انتخاب می‌کنیم که معمولا هم چیزی جز ویدئوهای بی‌مزه و عکس‌های تکراری نصیب‌مان نمی‌شود. در اطلاعات عمومی این هفته با چند سایت‌ جالب که بعضی‌های‌شان آموزنده و بعضی‌ها صرفا سرگرم‌کننده‌اند، آشنا می‌شویم.

دریچه‌ای به جهان


تا حالا پیش آمده موقع ایستادن پای پنجره، به بی‌نهایت منظره‌های ممکن دیگری فکر کنی که آدم‌های سرتاسر جهان از دریچه اتاق‌شان می‌بینند؟ کنجکاوها معمولا در هر تجربه کوچک و ساده‌ای، تخیل‌شان فعال می‌شود و دوست دارند آن تجربه را از دید دیگران هم درک کنند. اگر جزو این گروه هستی، در وب‌سایت www.window-swap.com می‌توانی با یک کلیک به سرتاسر جهان سفر کنی و ببینی که از پشت پنجره‌ای در پاریس، ژاپن، آلمان یا هر جای دیگری، چه منظره‌هایی قابل تماشاست. مثلا این نمایی است از پنجره خانه‌ای در ایتالیا.

نواختن پیانوی نامرئی
در یک روز کسل‌ کننده هیچ چیز بیشتر از موسیقی نمی‌تواند حال آدم را جا بیاورد. نظرت چیست خودت نوازنده این موسیقی باشی؟ خب این هم که کلی شرایط می‌خواهد؛ باید ساز زدن بلد باشی، سازت دم‌دست باشد و روی مود نواختن باشی ولی در وب‌سایت
 www.touchpianist.com بدون هیچ شرطی می‌توانی به موسیقی شخصی دلخواهت گوش بدهی فقط کافی ا‌ست روی نقطه‌های رنگی که به‌جای کلیدهای پیانو بر مانیتور ظاهر می‌شود، کلیک کنی و از شنیدن قطعه پیانوی بداهه‌ات لذت ببری.

جادوگری با شیمی
اگر جزو دوستداران هنر و دسته خیال‌پردازها نیستی، احتمالا در گروه دوستداران علم قرار می‌گیری. پیشنهاد من به تو وب‌سایت www.littlealchemy2.com است. با چهار عنصر اصلی باد، آب، خاک و آتش شروع می‌کنی. اول کار همه‌چیز ساده‌ است، می‌دانی که با ترکیب آتش و آب، بخار خواهی‌ داشت ولی برای به‌دست آوردن گدازه، غبار یا مثلا آجر چه باید کرد؟ ترکیب کردن عناصر اولیه و ترکیباتی که خودت می‌سازی، هم سرگرم ات می‌کند و هم به تو چیز یاد می‌دهد.

سرگرمی برای هر سلیقه‌ای
اگر تا این‌ قسمت مطلب وب‌سایت موردعلاقه‌ات را پیدا نکرده‌ای، این پیشنهاد احتمالا مأیوست نخواهد کرد. وب‌سایت www.neal.fu سرگرمی‌های متنوعی ارائه می‌کند. وقتی سروصدای محیط کلافه‌ات می‌کند، می‌توانی به قسمت (ambient chaos)
 بروی، با ترکیب صداهای موردعلاقه‌ات مثل باران، موج، کافی‌شاپ، آتش، جنگل و… چند دقیقه از جایی که هستی، به جایی جذاب‌تر سفر کنی یا می‌توانی در قسمت (life stats) روز و ماه و سال تولدت را وارد کنی تا بفهمی از وقتی که به‌دنیا آمده‌ای، قلبت چند بار تپیده ‌است، چند بار پلک زده‌ای، چقدر از عمرت را در خواب بوده‌ای و… . ارسال دیدگاه

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *